Opel renunţă la monovolume: Meriva şi Zafira vor fi transformate în crossover şi SUV

de Daniel Popescu
Luni, 24.10.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Opel Meriva va avea un succesor cu design specific crossoverelor, în timp ce Opel Zafira va fi înlocuit cu un SUV compact, ca urmare a cererii reduse de monovolume de pe piaţă.

Constructorii auto se adaptează la cerinţele de pe piaţă şi încep treptat să renunţe la dezvoltarea unor monovolume care nu mai au succes. Ultimul pe listă este Opel, care a anunţat o serie de schimbări importante pentru ambele monovolume pe care le are în gamă.

Astfel, Opel Meriva va primi o serie de noutăţi stilistice de design prin care va căpăta aspectul unui crossover, însă nu va fi la fel de performant în off-road precum SUV-ul subcompact Mokka. În plus, noul Opel Meriva va utiliza o platformă din cadrul Grupului PSA Peugeot Citroen, ca parte a parteneriatului pe care francezii îl au cu General Motors, constructorul care deţine Opel.

Urmareste Automarket
Noul Opel Meriva va debuta cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din luna martie, însă constructorul german nu a dezvăluit încă dacă modelul va capăta şi un nou nume după această schimbare de design.

La rândul lor, monovolumul Opel Zafira şi SUV-ul Opel Antara vor fi eliminate din gamă pentru a face loc în 2018 unui SUV compact dezvoltat de asemenea pe o platformă a Grupului PSA, cu care germanii speră să lupte în segmentul dominat în prezent de Nissan Qashqai.

În plus, Opel pregăteşte şi un al treilea SUV de nivel mediu care va împărţi aceeaşi platformă cu Insignia şi care va beneficia de un design mai îndrăzneţ coomparativ cu precedentele două modele.

Schimbarea de strategie a celor de la Opel vine după ce Peugeot a transformat monovolumele 3008 şi 5008 în SUV-uri, iar Renault Scenic şi Espace au primit la rândul lor elemente de design specifice crossoverelor.

Via Automotive News

Comentarii (4)

  • 1. Peugeot a renuntat la monovolume 3008 si 5008 pt ca se suorapuneau acelasi platforme cu design diferit , iargama Citroen le are pe categorii (C3 Picasso, C4 Picasso, C4 Grand Picasso) si bani intra in acelasi
    2. decizie paguboasa Opel pt motorizarile clasice, deoarece noul Opel Ampera este monovolum... va pierde piata mai ales in favoarea lui Touran si C max
    3. BMW a gandit intelept pt ca noile BMW 2 active Tourer si Grand Tourer sunt cat se poate de monovolume , dupa ce experienta i3 a aratat ca baterrile stau bine in podeaua dubla (a monovolumelor)

    ...."baietii cu muschi" =SUV uri mari , grele, mult consumatoare si supraimpozitarte vor disparea din jungla urbana odata ce automobilele electrice ( care vor fi mai ales monovolume dpv contructiv ) vor avea autonomie suficenta...
    5 2
  • Tembelus Rex
    Nu vor disparea SUV-urile domnule arhitect......ideea falsa de offroader si 4x4 se inradacineaza adanc in mentalul colectiv....ca vor suferi transformari.....e altceva ...mai mici , mai nu stiu cum, cu motorizari de un litru - vezi cazul Ateca....e altceva dar nu vor disparea, dupa cum spuneam si saptamanile trecute oamenii vor IMAGINE...iar imaginea o obtii afisanddu-te in anumite categorii de masini........

    Intrebarea mea este de ce Opel sta si imprumuta platforme din stanga si din dreapta desi in spate au un colos - GM care orice s-ar spune chiar daca nu mai e number one tot e acolo in topuri....la marfa -dubele si le ia de la Fiat sau Renault, SUV-urile vrea sa si le ia de la PSA....etc....(Raspunsul pentru economii, sa nu mai cheltuie cu dezvoltarea nu ma multumeste) - a nu se intelege ca pun intr-o lumina proasta "marfarele" de la Fiat sau Renault ...dar pune frate osul la treaba si cheltuieste niste bani, nu astepta sa primesti mura-n gura......mai ales ca esti ditamai colosul si cu pretentii....
    8 2
  • inexorabil
    Rex, dacă preferi să pronunți sau să scrii “GM”, atunci ȋți asumi un risc…acela de a fi convins că ar fi vorba chiar despre GM.

    De fapt, ce-ai vrea? Ca băieții să plăsmuiască, cu pricepere, răbdare și chiar sacrificiu, modele complet noi? Nu cumva te aștepți să apeleze și la clasica modelare ȋn lut, patentă a corifeului de altădată al artei design-ului GM (acum chiar trebuie să scriu GM), Harley Earl? Arhitectura auto se ȋntemeiează pe o lungă tradiție ȋn curtea gigantului american (dacă i se mai poate spune gigant, după ce am văzut alipirea lui Mitsubishi la Alianța Renault-Nissan), care și astăzi deține centre de profil prin toată lumea, dar tot varianta mai comodă și mai ieftină “badge engineering” pare la ȋndemână…Cu alte cuvinte, de ce să scuturi pomul, când ȋți vine mai lesne să aduni fructele deja căzute? La o adică, uită-te unde s-a conturat deja viitorul motoarelor lui “GM”: ȋn Ungaria. Plus: n-ai citit pe aici odinioară că Opel vrea să fabrice Buick ȋn Germania și apoi să-l comercializeze ȋn SUA? Mai ții minte cum mă exprimam eu ȋn anii trecuți: “Opel Motors” sau “General Opel” ? Posibil să reiau aceste sintagme; realitatea-i cruntă, de netăgăduit.

    Munca, așa cum ți-o imaginezi și cum, pe bună dreptate, o admiți și o susții, n-o să mai fie…Ȋn definitiv, noua companie din Detroit se țese după chipul și asemănarea șefei sale: o femeie frumoasă, jovială și sociabilă, pe care, d.p.d.v. profesional, n-o poate contesta nimeni (că doar lucrează de la 18 ani pentru aceeași firmă), dar pe latură intelectuală, ca ingeniozitate și ca viteză de procesare…sufletu’. Doar “tandemul” Corvette-Camaro se arată demn de spiritul fostului GM; ȋn rest, avem un Cadillac clonă perfectă a BMW-ului, un Buick care ȋncă n-are puterea de a ieși din zodia Opel și un GMC nițel mai sexy decât Chevy Trucks.

    Nimic nou sub soare: Opel nu investește cu adevărat ȋn dezvoltare (ca ȋn anii ’80, de pildă, când Cx Opel Tech 1 = 0.235 < Cx Saab EV-1 = 0.32), deși de ani de zile “papă” miliarde de la filantropii din RC, miliarde care – iertată fie-mi neobrăzarea – ar fi putut redresa Oldsmobile și Pontiac la momentul oportun…sau să anunțe că le vor reȋnființa chiar acum; emoțională din fire, America ar sări ȋn sus de bucurie, iar capitalul de imagine pe care l-ar câștiga compania ar fi incomensurabil, dar, cu una ca Barra, care a declarat răspicat că nu regretă ȋnchiderea lor, se va concretiza un asemenea scenariu când va face plopu’ mere și când Iohannis va rosti, ȋn premieră, vreo frază memorabilă.
    1 0
  • @arhitect: In Romania cel putin nu cred ca vor disparea. Deoarece majoritatea romanilor gandesc altfel decat Vestul si vor sa isi arate "potenta" financiara, print-un SUV normal. Noi nu ne cumparam combi-uri si tu vrei monovolume?
    Acuma serios vorbind singurul avantaj al unui monovolum fata de un combi cred ca ar fi spatiul pe inaltime si gura de incarcare mai mare nu? Prefer combiurile sunt mult mai frumoase decat orice caroserie in afara de roadstere :)
    @ Rex: De ce sa dea bani in plus cand pot sa faca economie pana la ultima centima si sa ii bage in buzunar
    @Inexorabil: Olds si Pontiac. Ce vremuri. Chiar daca ar fi existat in continuare tot o variatune de alta masina ar fi fost. Adica si in '60 erau dar iubeam masinile de pe vremea aia. Cutlass, GTO, Firebird cate si mai cate....
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru