Constructorii auto se adaptează la cerinţele de pe piaţă şi încep treptat să renunţe la dezvoltarea unor monovolume care nu mai au succes. Ultimul pe listă este Opel, care a anunţat o serie de schimbări importante pentru ambele monovolume pe care le are în gamă.
Astfel, Opel Meriva va primi o serie de noutăţi stilistice de design prin care va căpăta aspectul unui crossover, însă nu va fi la fel de performant în off-road precum SUV-ul subcompact Mokka. În plus, noul Opel Meriva va utiliza o platformă din cadrul Grupului PSA Peugeot Citroen, ca parte a parteneriatului pe care francezii îl au cu General Motors, constructorul care deţine Opel.
Noul Opel Meriva va debuta cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din luna martie, însă constructorul german nu a dezvăluit încă dacă modelul va capăta şi un nou nume după această schimbare de design.La rândul lor, monovolumul Opel Zafira şi SUV-ul Opel Antara vor fi eliminate din gamă pentru a face loc în 2018 unui SUV compact dezvoltat de asemenea pe o platformă a Grupului PSA, cu care germanii speră să lupte în segmentul dominat în prezent de Nissan Qashqai.
În plus, Opel pregăteşte şi un al treilea SUV de nivel mediu care va împărţi aceeaşi platformă cu Insignia şi care va beneficia de un design mai îndrăzneţ coomparativ cu precedentele două modele.
Schimbarea de strategie a celor de la Opel vine după ce Peugeot a transformat monovolumele 3008 şi 5008 în SUV-uri, iar Renault Scenic şi Espace au primit la rândul lor elemente de design specifice crossoverelor.
Via Automotive News
2. decizie paguboasa Opel pt motorizarile clasice, deoarece noul Opel Ampera este monovolum... va pierde piata mai ales in favoarea lui Touran si C max
3. BMW a gandit intelept pt ca noile BMW 2 active Tourer si Grand Tourer sunt cat se poate de monovolume , dupa ce experienta i3 a aratat ca baterrile stau bine in podeaua dubla (a monovolumelor)
...."baietii cu muschi" =SUV uri mari , grele, mult consumatoare si supraimpozitarte vor disparea din jungla urbana odata ce automobilele electrice ( care vor fi mai ales monovolume dpv contructiv ) vor avea autonomie suficenta...
Intrebarea mea este de ce Opel sta si imprumuta platforme din stanga si din dreapta desi in spate au un colos - GM care orice s-ar spune chiar daca nu mai e number one tot e acolo in topuri....la marfa -dubele si le ia de la Fiat sau Renault, SUV-urile vrea sa si le ia de la PSA....etc....(Raspunsul pentru economii, sa nu mai cheltuie cu dezvoltarea nu ma multumeste) - a nu se intelege ca pun intr-o lumina proasta "marfarele" de la Fiat sau Renault ...dar pune frate osul la treaba si cheltuieste niste bani, nu astepta sa primesti mura-n gura......mai ales ca esti ditamai colosul si cu pretentii....
De fapt, ce-ai vrea? Ca băieții să plăsmuiască, cu pricepere, răbdare și chiar sacrificiu, modele complet noi? Nu cumva te aștepți să apeleze și la clasica modelare ȋn lut, patentă a corifeului de altădată al artei design-ului GM (acum chiar trebuie să scriu GM), Harley Earl? Arhitectura auto se ȋntemeiează pe o lungă tradiție ȋn curtea gigantului american (dacă i se mai poate spune gigant, după ce am văzut alipirea lui Mitsubishi la Alianța Renault-Nissan), care și astăzi deține centre de profil prin toată lumea, dar tot varianta mai comodă și mai ieftină “badge engineering” pare la ȋndemână…Cu alte cuvinte, de ce să scuturi pomul, când ȋți vine mai lesne să aduni fructele deja căzute? La o adică, uită-te unde s-a conturat deja viitorul motoarelor lui “GM”: ȋn Ungaria. Plus: n-ai citit pe aici odinioară că Opel vrea să fabrice Buick ȋn Germania și apoi să-l comercializeze ȋn SUA? Mai ții minte cum mă exprimam eu ȋn anii trecuți: “Opel Motors” sau “General Opel” ? Posibil să reiau aceste sintagme; realitatea-i cruntă, de netăgăduit.
Munca, așa cum ți-o imaginezi și cum, pe bună dreptate, o admiți și o susții, n-o să mai fie…Ȋn definitiv, noua companie din Detroit se țese după chipul și asemănarea șefei sale: o femeie frumoasă, jovială și sociabilă, pe care, d.p.d.v. profesional, n-o poate contesta nimeni (că doar lucrează de la 18 ani pentru aceeași firmă), dar pe latură intelectuală, ca ingeniozitate și ca viteză de procesare…sufletu’. Doar “tandemul” Corvette-Camaro se arată demn de spiritul fostului GM; ȋn rest, avem un Cadillac clonă perfectă a BMW-ului, un Buick care ȋncă n-are puterea de a ieși din zodia Opel și un GMC nițel mai sexy decât Chevy Trucks.
Nimic nou sub soare: Opel nu investește cu adevărat ȋn dezvoltare (ca ȋn anii ’80, de pildă, când Cx Opel Tech 1 = 0.235 < Cx Saab EV-1 = 0.32), deși de ani de zile “papă” miliarde de la filantropii din RC, miliarde care – iertată fie-mi neobrăzarea – ar fi putut redresa Oldsmobile și Pontiac la momentul oportun…sau să anunțe că le vor reȋnființa chiar acum; emoțională din fire, America ar sări ȋn sus de bucurie, iar capitalul de imagine pe care l-ar câștiga compania ar fi incomensurabil, dar, cu una ca Barra, care a declarat răspicat că nu regretă ȋnchiderea lor, se va concretiza un asemenea scenariu când va face plopu’ mere și când Iohannis va rosti, ȋn premieră, vreo frază memorabilă.
Acuma serios vorbind singurul avantaj al unui monovolum fata de un combi cred ca ar fi spatiul pe inaltime si gura de incarcare mai mare nu? Prefer combiurile sunt mult mai frumoase decat orice caroserie in afara de roadstere :)
@ Rex: De ce sa dea bani in plus cand pot sa faca economie pana la ultima centima si sa ii bage in buzunar
@Inexorabil: Olds si Pontiac. Ce vremuri. Chiar daca ar fi existat in continuare tot o variatune de alta masina ar fi fost. Adica si in '60 erau dar iubeam masinile de pe vremea aia. Cutlass, GTO, Firebird cate si mai cate....