În urmă cu două luni, Opel a demarat campania de promovare a noii generații Mokka. Acum, producătorul german a publicat primele imagini și informații referitoare la Mokka-e, versiunea electrică a noului SUV.
"Noul Mokka va reuși să stârnească admirația tuturor, iar acest lucru o să schimbe percepția acestora cu privire la brand-ul nostru. Cu Mokka reinventăm Opel și lansăm o nouă filozofie de design", a declarat Michael Lohscheller, șeful Opel.
Oficialii producătorului german nu au oferit detalii complete despre noul Mokka-e, însă au menționat că SUV-ul are un ampatament mai mare cu 2 mm (2.557 de mm) comparativ cu vechea generație, în timp ce lungimea este mai mică cu 125 de mm (4.150 de mm). Noul Mokka este mai lat cu 10 mm, iar consolele sunt mai scurte cu până la 66 de mm. În ciuda acestor modificări, noul Mokka-e va oferi un portbagaj cu un volum de 350 de litri, valoare apropiată de cea a vechii generații (356 de litri).
Pentru partea frontală, nemții au pregătit un element de design denumit Vizor.
Acesta a fost introdus în premieră în 2018 pe conceptul GT X Experimental, un prototip care anticipa viitoarea direcție de design a mărcii din Russelsheim. Farurile, luminile de zi, grila frontală, camerele video și senzorii sistemelor de siguranță fac parte din segmentul de design numit Vizor. În centrul acestuia se află logo-ul Opel. Toate versiunile noii generații Mokka vor fi echipate standard cu faruri cu LED, însă clienții vor putea opta și pentru farurile IntelliLux LED Matrix.Pentru interior, Opel a pregătit un instrumentar digital de bord "lipit" de ecranul sistemului de infotainment. Conform oficialilor producătorului german, instrumentarul de bord va putea fi comandat în versiuni de până la 12 inch, în timp ce ecranul sistemului multimedia va avea versiuni de 7 inch sau 10 inch. În materie de sisteme moderne, Opel introduce un cruise control adaptiv cu funcție stop & go. Acesta va transforma noul Mokka într-un vehicul semiautonom în anumite situații de trafic. Tot pe lista noutăților se află și sistemul Active Lane Positioning.
Noul Opel Mokka are la bază arhitectura CMP (Common Modular Platform) și este mai ușor cu până la 120 de kilograme comparativ cu vechea generație.
Opel Mokka-e va fi echipat cu un motor electric cu 136 de cai putere și 260 Nm, valori identice cu cele oferite de "fratele" Peugeot e-2008.
Șoferii vor putea opta pentru trei moduri de rulare (Normal, Eco și Sport), iar viteza de top a fost limitată la 150 km/h.Motorul electric este alimentat de la o baterie cu capacitatea de 50 kWh, iar autonomia calculată conform standardului WLTP este de până la 322 de kilometri. Bateria poate fi încărcată inclusiv la stații rapide cu puteri de 100 kW, caz în care o încărcare până la 80% durează 30 de minute. Alternativ, Mokka-e suportă și încărcare la stații de 7.4 kW și 11 kW.
Conform oficialilor Opel, noile Mokka și Mokka-e vor fi disponibile pentru comandă începând cu vara acestui an, livrările urmând să demareze în prima parte a anului viitor.
Designerii Opel au nimerit bine profilul de maxi-Adam și *fața* mai simplificat-elegantă comparativ cu concurența crossoveristă.
Interiorul nu rupe gura târgului, dar pare ergonomic cu comenzile pt. climă separate (din ce se vede.)
Standardizarea platformei electrice nu-i vreo surpriză, dar bine că există ca opțiune (poate și mai accesibilă ca preț vs. e-2008.)
Doar aparent offtopic, la francezi s-a propus recent limitarea vitezei pe autostrăzi la 110 km/h (de către un așa-zis comitet eco-popular cică... mai bine-i ziceau direct iacobin :-)), pe lângă majorarea *malus*-ului deja gigantic spre nelimitat (acu-i max. 20.000 €.)
Intenția clară (pentru unii ne-talibanizați) e favorizarea BEV-urilor, a căror autonomie se știe că scade alarmant la 130 km/h.
Întrebarea e câți francezi ar mai fi dispuși să plătească taxele (mari) autostradale în noile condiții.
Destul de apropiat dpdv tehnic de fratii de grup PEUGEOT 2008, CITROEN e-C4 s.a....
Apreciez faptul ca are valoarea volumului portbagajului (350 litri) situata intre cea a HYUNDAI Kona Electric (331 litri) si cea a KIA e-Niro (451 litri).
Este foarte bine ca are posibilitatea incarcarii lente la priza trifazica de 11 kW!
Personal nu apreciez faptul ca are autonomia electrica mai mica de 400 km WLTP.
Sa vedem si preturile versiunilor de echipare!
MULT SUCCES OPEL!!!!
oricum vine o avalansa de electrice pt sunt obligati de la anul sa aiba noxe f mici per flota de modele. si nu poti altfel decat daca vii cu electrice, plugin etc.
Ontopic, nici acum mai micuțul Mokka (și decât Crossland, nu doar vs. 2008-ul de 4,30 m) nu va face excepție de la regula *practica ne omoară*, masa proprie redusă cu 140 kg fiind valabilă, evident, doar pentru versiunile ICE comparabile cu fosta generație.
Platforma o fi ea CMP; da-n versiunea mai scurtă, identică cu a lui DS3 e-Crossback (4,12 m), care, testată în viața reală (dar nu pe ger) parcurge cca. 250 km în oraș, 190 pe șosea și doar 150 km pe autostradă.
Repet, mașina-i OK, dar dacă viitoarea Sandero Stepway vine și-n versiune PHEV similată lui Clio-5 și la un preț... de Dacie, pare preferabilă pur-electricelor PSA-Opel. Dar și lui Zoe de fapt.
:))))
Dle Andrei dar mergeţi peste 300 km în cercuri în oraş, până să vă hotărîţi să ajungeţi la destinaţie ?
:)))
Cât despre autonomia reală nu e chiar aşa mare diferenţa.. WLTP înseamnă cu AC oprit şi geamurile deschise
Spor la vanzari si mai vioi cu infrastructura!
Prietenul oricarui posesor de electrice din lume: www.plugshare.com
Preturile anuntate (autobild.de):
- motoare clasice - de la 21.500 Euro, in Germania;
- de la 35.000 Euro - varianta electrica.
In anul 2030 si-a propus sa aiba 1.000.000 de statii electrice.
Viitorul este mai mult decat cert: lumea merge spre instalatii fotovoltaice, ferme eoliene, energie hidro, pompe de caldura, sisteme cu recuperatoare de caldura, combustibilii fosili vor fi evitati din ce in ce mai mult indiferent daca ne place sau nu asta tuturor.
Am facut in Romania un drum lejer, cu viteza legala si un pic peste (cca 100 de km/h), masina goala, partial cu AC pornit, cauciucuri de iarna ca nu m-am sinchisit sa le schimb inca. Consum? :) 3.6 l/100 de km. :)
Luati-va voi electrice si stati la cafele pana la infarct ca sa incarcati bateriile de laptop.
Eu raman la chestiile sigure: Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor! :D
Dar maine mi-as lua o electrica
You are very welcome!
O veste trista de la Catalin Striblea azi de dimineata:
In Romania suprafata medie a padurilor scade cu 3 ha/ora, insemnand un total de 72 ha/zi....26.280 ha/an. Este mult sau putin?!
Eu zic ca este FOARTE MULT!!!!
Doar 35% din romani au acces la reteaua de gaze naturale in timp ce in Ungaria procentul populatiei cu aceasta facilitate este de circa 90-95%!
In judetul Dolj de exemplu peste 50% din apa este NEpotabila, in comune, chiar daca de doar cativa ani s-au construit retele noi-noute....
Ce lasam in urma noastra peste "n" ani?! O tara poluata, secatuita de resurse, plina de datorii, parjolita si (aproape) desertificata?!
Sau ne dorim - cat mai curand - sa avem o tara CARE STIE CE VREA?! Mai putin can-can si mai multe LUCRURI POZITIVE, CONCRETE: infrastructura (energie electrica, gaze, apa, canalizare), un standard de viata cat mai bun, cu sisteme de sanatate si educational de foarte buna calitate, bun simt pe strazi si autostrazi, paduri MAI MULTE, o datorie publica IN SCADERE etc....
Acum strict on topic. Modelul OPEL Mokka-e se va produce in fabrica grupului din Franta, de la Poissy (unde se produce si modelul DS3 Crossback)
PS respectat +10km/h limitele de viteza in localitati
Dar în niciun caz mircel, :-) cum sugera cândva @inexo -- garantez ca analist semantic amator. În fine, pe multi-premiatul 1.0 Ecoboost l-am forjat doar pe Fiesta și-mi place, cu excepția lipsei practic totale a frânei de motor.
În rest, cu BEV-urile rămâne cum am stabilit -- perfecte pentru fâțâială, dar și livrări prin orașe, dar nici peste 10-15 ani pentru croaziere.
A, subscriu că și pentru troti-bici-scutere-motociclete merg bateriile de laptop actuale, deși *obosesc* direct proporțional cu micimea lor și nu-s deloc ieftin de înlocuit.
Zic asta din proprie experiență cu e-scuterul meu, pe care l-am și upgradat recent de face și wheelies, deși cam anemice. :-)
P.S. Va veni și timpul când lumea se va întreba, în fine, dacă poate supraviețui propriei stupizenii și pe felia e-isteriei impuse acum.
Un Focus cu motor de 1 L, inseamna practic o masina cu care mergi doar in oras. De pe la 110 - 120 kmph incolo, acceleratia s-a risipit in ceatza serii. Ai pierdut-o pe drum. Nu sunt nu stiu ce vitezoman, dar n-o sa pun niciodata botul la "productiile" industriei auto ideologizate.
Fiecare pasare pe limba ei piere. Abia astept sa inceapa sa se vada efectele de bumerang ale prostiei institutionalizate pe care minunatii manageri au imbratisat-o cu ochii umezi. Porcaria e ca nu ei vor suferi. Isi vor lua in continuare bonusurile nesimtite, la fel cum si le-au luat si bancherii care au distrus economia mondiala acu' vreo 10 ani. Vor suferi tot cei care trag la banda. Majoritatea nu vor sti niciodata ce i-a lovit.
Dar unii vor tractoare alţii vor nave spaţiale
Depinde fiecare în ce epocă trăieşte
O mașină fâșneață cu acel motor, comparabilă ca spațiu în portbagaj, însă mult mai echilibrată și care nu constrânge utilizarea doar în oraș.
Cu Mokka îl compar, de la care probabil se așteaptă să atragă clientele actuale de Corsa, Fiesta și altele.
@Kap...mi-am revazut comentariul. Ma declar TAMPIT cu acte in regula. Consumul NU a fost de 3,9% ci 4,9%. Iertare tuturor :(
Consumuri de 3,8-3,9 se pot face dar in conditiile mentinerii unor viteze constante si a cunoasterii foarte bune a traseului.
revenind la subiectul articolului....MX30 intra in categoria acestui Mokka. Dar ca pret, autonomie si spatiu interior....hmmm, japonezul a cam pierdut startul.
Back ontopic, MX30 e chiar compactă la 4,40 m lungime vs. subcompacta veritabilă e-Mokka (4,15 m) și plusează mult ca echipare de serie fie și-n versiunea de bază, la un preț cam egal cu cel previzionat pentru un e-Mokka mai haut-de gamme.
OK, autonomia japonezei e cum e, dar neamțul ăla niponizat bine descusut de Mircea Meșter ne-a (sau m-a) lămurit care a fost filosofia lor.
Eu raman la idelie mele putine, da' fixe: There's NO replacement for displacement! (Credeati ca zic iar de Diesel, este? :))
D-le @Kirotractor "fiindcă cca. 4 l/100 km pot scoate la drum lung doar cu Sirionul Daihatsu al nevesti-mii (989 cmc și 56 CP ". Daihatsu Sirion 2001 - 2005 are cel mai bun consum dintre benzinare... Și a mea soție are un Daihatsu Sirion (1289 cmc, 109 CP la 840 kg masa mașinii) consumul este de neegalat dacă se apasă accelerația cu simț și răspundere. Doar că la varianta Sirion Rally, la un condus sportiv, consumul de dublează pur și simplu. ◉‿◉
Pur anecdotic, în cei 8 ani de când îl are nu a trebuit nici să-i reîncarce freonul AC...
Sper ca mult mai forțosul dvs. Sirion să aibă viață și mai lungă, că-i și mai distractiv.
Tot offtopic și tot prin prisma aproape-pensionării, eu nu prea am vise electrice, dar mă bate gândul la o altă *ciudățenie* ignorată de mulți, adică un Daihatsu... Copen ! :-P Am de săpat însă, nu glumă, ca să găsesc unul mai recent pe la nemți, unde nu mai e prea abordabil însă că devine cumva *collector*.
Back ontopic, Mokka ăsta nou concurează (părerea mea doar, evident) cu noul crossover Yaris Cross pt titlul de cel mai reușit design subcompact -- segment în care hibridele (noul Captur inclus) prevăd că se vor vinde mai bine ca electricele.
D-aia am avut doar două mașini *normale* în (prea) lunga-mi viață -- un A4 Avant și un Opel Omega --, și alea cumpărate la presiunile nevestei :-P (dar precizez că nu aș fi cedat kilobarilor casnici :-) dacă ar fi fost unica mașină-n familie.)
Cu istoria designului Opel cam subscriu însă la ce spui, chiar dacă influențat poate de ceva amintiri neplăcute (în 1990 m-au torturat cu 1001 cereri de proiecte pe când mă bewerbuiam pt job de designer la nemți... ca în final să mă respingă, spre deosebire de VW... dar tot nu le înghit dieselurile VAG trucate, hehehe.)
Concluzie: mișto noul Mokka, dar -- mai ales după noua alianță Toyota-Suzuki -- tot japonezele vor rămâne desupra tuturor !!! :-)
Despre Copen, era pe lista de achiziții acum ceva vreme, dar având în vedere că stau într-o zonă de munte în care vara pică într-o Joi, am renunțat la idee.... (◔‿◔)