Autoritățile din Germania au început ieri o serie de verificări la fabricile Opel, în ceea ce poate deveni un nou scandal al emisiilor diesel.
Primele consecințe nu au întârziat să apară, Opel fiind obligat să cheme în service 100.000 de mașini la ordinul ministrului Transporturilor, la doar o zi de la începutul anchetei.
Potrivit acestuia, autoritatea KBA a descoperit în 2015 un număr de 4 softuri de manipulare a emisiilor și a cerut imediat ca Opel să le îndepărteze.
“După cel de-al cincilea dispozitiv găsit la începutul lui 2018, pe care KBA l-a catalogat drept ilegal, există o anchetă oficială cu scopul impunerii unui recall pentru modelele Cascada, Insignia și Zafira,” se arată într-o declarație a ministrului german.
Opel a spus că va coopera cu autoritățile în acest caz, fără să ofere mai multe detalii cu privire la anchetă.
"Opel confirmă că procuratura din Frankfurt efectuează investigații în cursul procedurilor preliminare privind emisiile de la fabricile din Russelsheim și Kaiserslautern.
Nu putem să facem comentarii cu privire la detaliile privind ancheta în curs de desfășurare. Compania cooperează pe deplin cu autoritățile, iar Opel reafirmă că vehiculele sale respectă reglementările aplicabile,” a transmis constructorul auto.Procurorii din Germania au controlat luni fabricile Opel din Russelsheim și Kaiserslautern în căutarea de probe într-un dosar de trucare a emisiilor diesel.
Via Automotive News
Toată daravela pare în orice caz mai complicată decît apare-n monitoarele noastre (apropo de asta, poza cu penultima generație Insignia făcută pînă-n 2016 era mai potrivită aici) și-n final niciun constructor auto n-ar fi *cu mâinile curate*.
Fiindcă fiecare a profitat în stil propriu de carențele standardelor de testare anti-poluare - Opel de ex. *lărgind* intervalul de temperatură (Thermofenster) în care motoarele ar trebui protejate contra uzurii prin scoaterea din funcțiune a unor dispozitive anti-noxe (oxizi de azot mai exact).
Mai precis: sub 17 grade Celsius temp. ext., pe cînd alți producători o făceau abia sub 10 grade. Cumva comic e faptul că siguranța releului care comanda operațiunea interfera prin comasare cu circuitul încălzirii lunetei... și unii (puțini) proprietari de dieseluri Opel se mirau de ce la sub 17 grade li se cupla automat dezaburirea lunetei !!! :-)
Mă opresc totuși aici, că nu vreau să-i contrazic pe redactoriI AM apropo de lipsa detaliilor, :-P plus că-s alte chestii mai interesante de semnalat pe tarlaua auto - de ex., că Hyundai Nexo a caftit-o grav într-un comparativ H2-axat pe Toyota Mirai.
Sau, la fel de surprinzător, noul Focus l-a cotonogit pe veșnic vajnicul Golf - nota bene, într-un test german! (auto-motor-und-sport).
Totuşi, ceea ce mă nedumireşte este acea primă “indulgenţă” din 2015 – de ce autorităţile germane n-au declanşat atunci ancheta? S-au limitat la avertisment verbal?! Cum adică, privim permisiv şi concesiv problema stringentă a mediului?!?
Dacă însă Opel chiar a călcat pe bec, atunci decretez insensibil: să suporte consecinţele de rigoare (precizez: Opel şi atât, da? – nu fostul proprietar, care este prea departe de “problemă”…şi, oricum, aidoma omologilor de la VAG, nici onorabilii directori şi manageri yankei n-aveau habar de uneltirea ticăloasă a vârcolacilor de ingineri friţi şi a nelipsitei vrăjitoare cu mătura care le asigura cafele şi fursecuri, parol!).