După ce a dat publicităţii un prim teaser al conceptului cu care va veni la Salonul Auto de la Frankfurt, botezat Monza, Opel revine astăzi cu o nouă imagine. De această dată, prototipul germanilor este prezentat într-o imagine frontală, care dezvăluie mai multe linii de design, reunite sub aceeaşi filosofie caracteristică Opel: „măiestria sculpturală întâlneşte precizia germană”.
Pregătit să îşi facă apariţia live în data de 12 septembrie, cu ocazia primei zile a Salonului de la Frankfurt, conceptul Monza are rolul de a prezenta publicului o ideea asupra a ceea ce vom vedea în viitor în gama Opel.
Printre trăsăturile noului concept Opel se numără nervurile capotei, cu un aspect tridimensional pronunţat şi bara cromată a grilei radiatorului care include logo-ul Opel. Modelul se mândreşte şi cu două "lame" amplasate sub blocurile optice, care sporesc aspectul sportiv al lui Monza Concept. Tot sub blocurile optice, remarcăm un set de fante de aerisire de dimensiuni generoase.
Acestea încadrează grila faţă proeminentă, o trăsătură care aminteşte de vechiul Opel Speedster. Monza Concept aduce un omagiu modelului Monza Coupe, produs între 1978 şi 1986. La vremea sa, Coupe-ul Monza îmbina eleganţa şi dinamismul cu soluţii inteligente şi funcţionale dedicate şoferilor şi pasagerilor. La vremea respectivă, Monza Coupe era primul automobil de pe piaţă cu afişaj digital pe planşa de bord. Conceptul Monza duce această idee mai departe, introducând în interior elemente de infotainment cu afişaj tactil de dimensiuni mari, alături de numeroase posibilităţi de conectare prin reţele sociale.
Si la ce pret.
Sper sa vedem si la interior un design proaspat.
Daca ar fi sa ma raportez la motorizarile existente (si cele viitoare anuntate) as face un pariu:
Diesel:
1.6 135cp (entry level, ecoflex 2014)
2.0 165cp (ecoflex, 2014)
2.0 200cp bi-turbo (2014)
Benzina:
1.6 SIDI 170cp (entry level)
1.6 SIDI 200cp (motorizare 2014)
2.0 SIDI 250cp
2.8 V6 OPC (335cp-350cp)
Nu cred ca va fi pozitionat in zona lui NSX ci mai de graba un soi de Coupe sportiv accesibil de dimensiunea unui A5 coupe sau Seria 4 , cu motorizari entry level peste media lui Cascada, dar cu emisii CO2 destul de mici ca sa se poata incadra in limitele cerute de norme pentru constructor.
Daca ma uit mai cu atentie la poze ele dau niste informatii suplimetnare... din poze masina pare sa fie mai joasa, formele arcuite a rotilor din fata sunt clar mai putin proeminente fata de un Audi A5. Ceea ce inseamna de asemenea ca vor umbla probabail si la intreg sistemul de suspensii.
Mai mult in poza 2 inaltimea masinii este un strop peste soldul omului, ca atare s-a incadra mai de graba in clasa cu un TT/Z4.