Opel Meriva a primit o motorizare nouă în gamă, care îi aduce un consum mai mic şi mai mult cuplu motor. Vorbim despre unitatea 1.6 CDTI, oferită într-un nivel nou de putere, de 95 CP, care înlocuieşte unitatea 1.3 CDTI de 95 CP. În comparaţie cu vechiul 1.3 CDTI, noul motor plusează prin rafinament, un consum mixt de numai 4.0 litri la sută şi 100 Nm în plus la capitolul cuplu maxim, totalizând 280 Nm. În standard, motorizarea se bucură de o transmisie manuală cu şase trepte şi de un sistem Start-Stop, menit să reducă emisiile de CO2 la 105 grame pe kilometru în cazul lui Meriva, cu patru grame mai puţin decât predecesorul său.
TEST DRIVE Opel MERIVA 1.6 CDTI COSMO 136 CP
Motorizarea diesel de 1.6 litri din gama Opel are rolul de a înlocui unităţile de 1.7 şi 2.0 litri şi a fost dezvoltat de la zero pentru a surclasa rivalii în materie de rafinament şi performanţe. Prima versiune a motorizării diesel de 1.6 litri din gama Opel asigura 136 CP şi 320 Nm, ceea ce îl făcea mai puternic şi mai economic decât unităţile de 1.7 litri şi 2.0 litri oferite în gama constructorului german până la momentul lansării sale. La fel ca noua motorizare din gama MGE, propulsorul 1.6 benzină turbo din echiparea lui Cascada, unitatea 1.6 CDTI este fabricată la uzina GM din Szentgotthard, localizată în Ungaria.
REPORTAJ: Am vazut pe viu nou Opel Meriva
Via Opel
Spre exemplu Astra cu motor de 1.6 CDTI 115 cp, inregistreaza performante aproape similare, daca nu mai slabe decat Golf 1.6 105 cp.
Cred ca este o masina buna,dar sa o cumperi noua,asa cum fac italienii spre exemplu,isi cumpara masina noua o tin cat e in garantie si apoi isi iau alta...pe deasupra faptului ca nu avem strazi,suntem si piata de desfacere a tot ce isi schimba vesticii "aia poarta o pereche de sosete,le arunca si vin la romani de bune"
In ultimul Autobild exista un comparativ intre Meriva 1,6 110 cp si B MAX 1,6 95 CP, ambele diesel. Mi se pare cel mai bun exemplu date fiind multiplele asemanari dintre cele doua modele.
Desi autorii testului erau deacor ca Meriva este mai placuta la condut, ei subliniau faptul ca performantele sale erau nesemnificativ mai mari fata de omoloaga de la Ford avand in vedere ce 15 cp in plus care reprezinta o diferenta de putere importanta.
O fi din cauza greutatii, nu zic nu. Important este ca nu ma incalzeste cu absolut nimic sa stiu ca am o herghelie mare de gloabe batrane sub capota si prefer oricand una de mustangi (fara vreo legatura cu brand-ul care se afla in gradina Ford).