În vara anului 1973, adică în urmă cu 50 de ani, Opel prezenta lumii întregi modelul Kadett C. Cea de-a treia generație a celebrului model a fost disponibilă în mai multe variante de caroserie, inclusiv sedan, break și coupe.
Opel Kadett C a fost construit în Germania, Marea Britanie, Asia, Australia, America de Nord și America de Sud.
În țara de baștină, Kadett C a fost disponibil inițial cu un motor de 1.2 litri, în versiuni de 52 și 60 de cai putere. A urmat apoi un propulsor de 1.0 litri cu 40 CP, iar ulterior a fost lansat și modelul Kadett GT/E cu agregat de 1.9 litri și 105 CP.
Kadett C a fost primul model din această familie care a avut centuri de siguranță în 3 puncte pe scaunele din față. Cea mai mare inovație a fost, desigur, suspensia față cu două brațe și arcuri elicoidale. De asemenea, toate versiunile veneau, în standard, cu bară stabilizatoare.
Opel Kadett C a scris istorie și în motorsport. Începând cu anul 1976, la volanul lui Kadett GT/E s-au urcat nume celebre ca Walther Rohrl și Rauno Aaltonen, care au concurcat cu o versiune de 225 CP la Raliul Monte Carlo și la Raliul Portugaliei.
Apoi, Rohrl și Jochen Berger au obținut un loc 4 la Monte Carlo, iar Opel a ajuns pe locul 2 în clasamentul general al mărcilor.
Tot în 1976, Opel a oferit modelul Kadett Aero.
Decapotabila cu plafon de tip targa purta semnătura carosierului german Baur.via Opel
Comentarii (0)