Opel marchează 40 de ani de la debutul lui Kadett E

de Silvian Irimia
Luni, 07.10.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Opel marchează 40 de ani de la debutul unui model simbol pentru constructorul din Russelsheim. Este vorba despre Kadett E, o mașină care la vremea ei era cea mai aerodinamică berlină din lume.

În toamna anului 1984, Opel lansa cea de-a cincea generație Kadett. Totuși, povestea dezvoltării acestui model a început încă din 1979. De îndată ce Opel Kadett D, primul model Opel cu tracțiune față, a apărut pe piață, au fost deja colectate idei pentru potențialul succesor.

Înainte ca acesta să fie pregătit pentru producția de serie, prototipurile au parcurs o distanță totală de aproximativ 6.5 milioane de kilometri.

Cea mai performantă versiune a acestui model era Kadett GSi. Inițial, această versiune avea un motor de 1.8 litri care dezvolta 115 cai putere. Desigur, au existat și versiuni speciale pentru curse. GSi a ajuns pe circuit la scurt timp ca mașină de turism grupa A cu 170 de cai și o accelerație de la 0 la 100 km/h în puțin sub 7 secunde.

Gruparea austriacă Josef Haider/Ferdinand Hinterleitner au câștigat Campionatul German de Raliuri, la volanul unui Kadett GSi 16V, cu 250 de cai putere.

Kadett E s-a vândut foarte bine datorită faptului că venea în toate versiunile posibile.

În 1984, când s-a lansat, clienții își puteau lua varianta hatchback cu 3 sau 5 uși, dar și break cu 3 sau 5 uși. Doar un an mai târziu, varianta notchback cu patru uși completează gama. Din 1987, clienții au putut cumpăra și o versiune decapotabilă, desenată chiar de legendarul designer italian Nuccio Bertone.

La momentul lansării, Kadett E era cea mai aerodinamică berlină din lume. Acest lucru a ajutat-o să câștige diferite premii, precum „Volanul de Aur 1984” și „Mașina Europeană a Anului 1985”. În prezent, Astra L duce ștafeta modelelor compacte a producătorului din Russelsheim, având elemente de design inspirate chiar de Kadett E.

via Opel

Comentarii (4)

  • s-au vandut foarte bine pentru ca nu aveau concurenta prea mare din afara europei. japonezii erau la inceput, coreenii ca si inexistenti iar chinezii nici nu se infintasera. Acum sa ii vedem ...
    6 7
  • Vezi ce marca vinde cel mai mult in Europa in 2024, adica acum, nu in trecut . Orice succes european din ultimele decenii s-a datorat doar concurentei scazute si ca chinezii nu erau ? Partial adevarat . Pe platforma de kadett a venit si Daewoo, Cielo era un Kadett putintel mai modern, ca tot vorbesti de coreeni .
    6 2
  • Cătălin
    Ok, am înțeles că este o zi in calendar dar mai precis... Mai avem pe cineva la Opel responsabil cu moștenirea, cu 'legacy', mai 'platim un tribut' sau doar bifam o știre. La anul ii vad și pe cei de la Dacia cum celebrează 105 ani de la Dauphine
    2 1
  • Erau urate si atunci si au ramas urate pana si azi. (vb de modelele vechi)
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru