În toamna anului 1984, Opel lansa cea de-a cincea generație Kadett. Totuși, povestea dezvoltării acestui model a început încă din 1979. De îndată ce Opel Kadett D, primul model Opel cu tracțiune față, a apărut pe piață, au fost deja colectate idei pentru potențialul succesor.
Înainte ca acesta să fie pregătit pentru producția de serie, prototipurile au parcurs o distanță totală de aproximativ 6.5 milioane de kilometri.
Cea mai performantă versiune a acestui model era Kadett GSi. Inițial, această versiune avea un motor de 1.8 litri care dezvolta 115 cai putere. Desigur, au existat și versiuni speciale pentru curse. GSi a ajuns pe circuit la scurt timp ca mașină de turism grupa A cu 170 de cai și o accelerație de la 0 la 100 km/h în puțin sub 7 secunde.
Gruparea austriacă Josef Haider/Ferdinand Hinterleitner au câștigat Campionatul German de Raliuri, la volanul unui Kadett GSi 16V, cu 250 de cai putere.
Kadett E s-a vândut foarte bine datorită faptului că venea în toate versiunile posibile.
În 1984, când s-a lansat, clienții își puteau lua varianta hatchback cu 3 sau 5 uși, dar și break cu 3 sau 5 uși. Doar un an mai târziu, varianta notchback cu patru uși completează gama. Din 1987, clienții au putut cumpăra și o versiune decapotabilă, desenată chiar de legendarul designer italian Nuccio Bertone.
La momentul lansării, Kadett E era cea mai aerodinamică berlină din lume. Acest lucru a ajutat-o să câștige diferite premii, precum „Volanul de Aur 1984” și „Mașina Europeană a Anului 1985”. În prezent, Astra L duce ștafeta modelelor compacte a producătorului din Russelsheim, având elemente de design inspirate chiar de Kadett E.
via Opel
Comentarii (4)