Esential
200 | CP dezvolta modelul Opel Ascona în versiune de raliu, cu care Walter Rohrl a câştigat Campionatul Mondial de Raliuri în 1974. |
1.2 | milioane de unităţi Manta şi Ascona au fost vândute în doar cinci ani. |
200 | CP dezvolta modelul Opel Ascona în versiune de raliu, cu care Walter Rohrl a câştigat Campionatul Mondial de Raliuri în 1974. |
1.2 | milioane de unităţi Manta şi Ascona au fost vândute în doar cinci ani. |
În urmă cu patru decenii, cei de la Opel lansau modelele Manta şi Ascona pe piaţă. În doar cinci ani, cele două modele de la Opel s-au vândut în 1.2 milioane de unităţi şi au ajutat producătorul din Russelsheim să intre pe noi segmente de piaţă. Manta era un coupe sport dinamic, în timp ce Ascona era un automobil de familie confortabil, oferit şi în versiune station wagon.
În prima jumătate a anului 1971, Opel a vândut 55.399 de unităţi Manta. Modelul a debutat în septembrie 1970, pe litoralul Mării Baltice. Manta a fost realizat pentru a răspunde cerinţelor din partea clienţilor tineri şi a clienţilor cu inimă tânără care căutau un autoturism elegant, pe care îl pot folosi zilnic chiar dacă au o familie şi care prezintă un aer independent. În total, Opel a construit 498.553 de unităţi Manta A.
Ascona şi Manta împărţeau aceeaşi platformă tehnică. Puntea faţă avea suspensii independente, cu arcuri elicoidale şi amortizoare telescopice, în timp ce puntea spate era rigidă şi era controlată cu două braţe trase şi o bară Panhard.
Versiunea de bază a ambelor modele era echipată cu un motor de 1.2 litri care furniza 60 CP. Manta A a fost primul autovehicul Opel echipat cu injecţie electronică, sistem disponibil doar pe versiunea GT/E.Ascona A a debutat la Salonul Auto de la Torino în 1970 şi a fost supranumit „autovehiculul viitorului tehnicii„ în dosarul de presă. Modelul Ascona era poziţionat între Kadett( actualul Astra) şi Rekord şi ţintea un segment de piaţă în creştere. Până în martie 1975, Opel a construit 691.438 de unităţi ale lui Ascona A. Succesul lui Ascona a fost sporit şi de Walter Rohrl şi Jochen Berger, care au participat la Campionatul European de Raliuri la bordul unui Ascona cu două uşi de 200 CP cu care au câştigat şase curse din opt şi au obţinut un punctaj fără precedent – 120 de puncte.
La acea vreme, modelul Ascona cu care au concurat cei doi aparţinea echipei Opel Euro Dealers. În anul următor, cei doi au câştigat Raliul Acropolis, înregistrând prima victorie Opel într-o cursă a campionatului mondial, tot la bordul unui Ascona A.
Ulterior, Walter Rohrl a făcut istorie în raliuri la bordul modelelor Audi de Grupa B.Via | Opel
Tatal meu a avut pana anul trecut Ascona C. A fost o masina foarte buna, numai ca anii isi cam spuneau cuvantul iar piesele incepeau sa pice de pe ea. Asa ca a vandut-o si si-a luat tot Opel. un Astra. :)
Ceea ce nu prea se intampla
Why has Opel built a Manta that is one meter broad in the front, but four meters in the back? - So that the Manta-Fahrer can stick both his elbows out of the window and still glue his giant KENWOOD-tag to the back.
- De ce exista o dunga orizontala rosie pe peretii laterali din garajul unui Opel Manta?
- Pentru ca soferul a parcat masina tinand coatele pe geam.
So whats a parking space full of Mantas?
Parent conference day at a special needs school!
A nun in her traditional black habbit is trying desperately to hitchhike after her car has broken down on a country road. After a few minutes, a Manta-Fahrer pulls over and offers her to give her a lift.
Having gotten on, the nun says: "Son, I am pleased, and a little surprised, that you of all people should give me a lift. Thank you so much!" To which the Manta-Fahrer replies: "No problem - Batman's friends are my friends..."
Cu toate astea, mie chiar mi-au placut masinile in discutie. Plus Opel Rekord.
O masina foarte buna pentru anii '80.
Tractiune spate... motoare mari...
Daca n-aveai bani de Golf luai un Kadett E GSi si gata. Iar varianta coupe era bestiala.
am avut 3 Opel Kadett C , foarte simple f rezistente , foarte stabile , tractiune spate punte dintr-o bucata (nu stiu cum se cheama) deci fara planetare , cutie de viteze ce functiona si dupa 30 de ani ca noua .... 4 trepte si am mers 140 km/h
as vrea sa mai iau una si sa-i refac caroseria
Manta si Ascona chiar erau de vis