Opel Insignia şi Zafira Tourer vor avea în ofertă şi o motorizare 2.0 CDTI de 170 CP. Unitatea cea nouă va fi lansată la Salonul Auto de la Paris şi livrează un cuplu maxim de 400 Nm. Propulsorul beneficiază de mai multe modificări în vederea îmbunătăţirii rafinamentului şi a reducerii consumului de carburant, datorită unor schimbări la nivelul arhitecturii motorului. Datorită sistemului Selective Catalytic Reduction, unitatea respectă normele Euro 6 şi înlocuieşte motorizarea 2.0 CDTI de 163 CP, aflată în prezent la vârful gamei Opel.
Cuplul maxim, de 400 Nm, este atins între 1.750 şi 2.500 rpm, iar puterea maximă este livrată la 3.750 rpm. Sistemul de injecţie operează la 2.000 de bari şi poate să facă până la 10 injecţii per ciclu de combustie. Cei de la Opel s-au concentrat pe partea de îmbunătăţire a procesului de combustie pentru această motorizare, fiind testate peste 80 de simulări digitale ale configuraţiei de combustie, dintre care cele mai bune cinci au fost selectate pentru testarea în versiune reală, ca apoi să fie dezvoltată versiunea implementată în producţia de serie.
Via Opel
2. puterea maxima e la 3750, asta inseamna ca daca-l turezi mai mult se "gatuie" ==> ca sa ma exprim ca dorel :)
as fi vrut sa poate ajunge pe la 4500-5000rpm (5000 ca sa poata fi considerat modern ==> vezi mazda!)
Pe scurt, pe hartie NU pare foarte modern
Sper sa se simta foarte modern
Motorul de aproape 200 CP este pe piata de aproape un an, care e "adecvata timpurilor noastre".
Nici un producator din acest segment, nu ofera o unitate de 2 litri cu o putere similara... Numai BMW are o motorizare de 190 CP si 2 litri, care va fi prezentata prin 220d coupe.
Dupa parerea mea Opel ofera motoare destul de bune pentru segmentul din care face parte.
Varful de gama este biturbo, cel de 170 este cu o singura suflanta.
Motorizare bmw despre care spui ca este varf de gama este tot biturbo si are 204cp.
Revenind..OPEL...bun pe hartie si atat.