Noul bloc motor este construit din aluminiu, inginerii germani dezvoltându-l cu scopul de a dezvolta un sunet şi vibraţii asemănătoare unui motor cu patru cilindri, comunicatul oficial al celor de la Opel anunţând un nou lider al segmentului în ceea ce priveşte comportamentul acustic. "Structura motorului a fost proiectată astfel încât să fie reduse atât nivelul de zgomot cauzat de pătrunderea aerului cât şi pentru a reduce greutatea.
Nivelul de sunet este asemănător cu cel al unui model cu patru cilindri, care îl poziţionează în mod clar drept noul standard în materie de rafinament în gama motoarelor cu trei cilindri", susţin cei de la Opel.Noul 1.0 SIDI Turbo reuşeşte să se ridice la acelaşi nivel de putere cu cel al unităţii actuale aspirate de 1.6 litri, aducând însă un cuplu cu 30% mai mare şi un consum cu 20% mai mic. Cu o putere maximă de 115 CP la 5200 rpm şi un cuplu de 166 Nm disponibil între 1800 şi 4700 Nm, noul motor va fi cuplat cu o transmisie manuală cu şase trepte dezvoltată special pentru noul agregat dezvoltat de marca germană. Inginerii germani spun că vorbim de un motor care va emite mult sub 100 de grame CO2/km, în timp ce consumul mediu mixt "se va apropia de 4.0 litri/100 km". La aceste cifre va contribui şi sistemul Start-Stop, care va face parte din lista de dotări standard.
MOTOARE TURBO DE CILINDREE SUB 1250 cmc | ||||||||
Producător | Denumire motor | Cilindri | Cilindree | Putere max. (CP/rpm) |
Cuplu max. (Nm/rpm) |
Consum mediu (l/100 km) |
Emisii (grame CO2/km) |
Modele echipate |
General Motors | 1.0 DISI Turbo | 3 | n/a | 115 (5200) | 166 (1800) | ~4.0 | <100 | Opel Adam |
VW Group | 1.2 TSI (TFSI) | 4 | 1197 | 86 (4800) | 160 (1500) | 5.1 | 118 | VW Polo, Golf, Audi A1 Skoda Fabia |
1.2 TSI (TFSI) | 4 | 1197 | 105 (5000) | 175 (1550) | 5.5 | 127 | VW Polo, Golf, Beetle, Audi A1, A3, Seat Ibiza, Leon Skoda Fabia, Rapid, Octavia, Yeti |
|
Fiat Group | 0.9 TwinAir | 2 | 875 | 85 (5500) | 145 (1900) | 4.1 | 95 | Fat 500, Panda |
Renault-Nissan | 0.9 TCe | 3 | 899 | 90 (5000) | 135 (2500) | 4.5 | 105 | Dacia Logan, Sandero Renault Clio |
1.2 TCe | 4 | 1198 | 115 (4500) | 190 (2000) | 5.8 | 135 | Dacia Lodgy, Dokker | |
1.2 TCe | 4 | 1198 | 120 (4900) | 190 (2000) | 5.4 | 125 | Renault Captur | |
1.2 TCe | 4 | 1198 | 125 (n/a) | n/a (n/a) | 6.0 | n/a | Dacia Duster facelift | |
Ford | 1.0 Ecoboost | 3 | 999 | 100 (6000) | 170 (1400) | 4.3 | 99 | Ford Fiesta, Focus, B-Max, C-Max |
1.0 Ecoboost | 3 | 999 | 125 (6000) | 200 (1800) | 5.0 | 114 | Ford Fiesta, Focus, B-Max, C-Max | |
Hyundai-Kia | 1.0 T-GDI (TCI) | 3 | n/a | 105 (n/a) | 137 (n/a) | n/a | n/a | Hyundai i10 (TBA), i20 (TBA) Kia Rio (TBA) |
1.2 T-GDI | 4 | 1248 | 120 (n/a) | n/a (n/a) | 4.6 | <110 | Hyundai i10 (TBA), i20 (TBA), i30 (TBA) Kia Rio (TBA), Cee'd (TBA) |
la ford mi se pare super realizare sa scoti atatia cai dintr-un litru si la un pret ok, asta da, dar ca si performante/consum nu mi se pare ca sunt chiar asa buni.
Tu iti iei masina de spalat ca sa o folosest industrial de 5 ori pe zi timp de 15 ani? Ce asteptari ai?
Cand va aud cu aberatiile voastre cu 'fiabilitatea' de milioane de km ma ia durerea de cap. Revino in realitate.
Faptul ca exista cate un exemplu de vreo masina care rezista eroic intr-o stare decenta multe sute de mii de km in cine site ce conditii speciale nu inseamna nimic altceva decat apa de plaoie.
Daca esti mai rezonabil/realist si nu te gandesti ca o sa faci sute de mii de km intr-un gandac cu capacitate cilindrica din 3 cifre (pt ca cel mai probabail nu asta e scopul sau) atunci poate o sa intelegi cum merg lucrurile.
Vei zice ca sunt fortate rau daca scot puterea asta. Nimic mai gresit. Puterea este o functie de cuplu si turatie (P = a * C * T, unde a e o constanta, C e cuplul si T este turatia motorului). C variaza intre o valoare negativa relativ mica (frana de motor) si un maxim constructiv, in functie de pozitia pedalei de acceleratie.
Turbina are efectul de a mari cuplul motor maxim, deci pentru a obtine aceeasi putere, ai nevoie de o turatie mai mica.
Altfel spus, la acceasi turatie, un cuplu mai mare iti da o putere instantanee mai mare, indiferent de capacitatea relativa a motoarelor.
Turbina la 1.0 ecoboost spre exemplu asigura un cuplu mare jos in turatii, ceea ce inseamna o putere suficienta la turatii mici, deci nu mai e nevoie sa fortezi motorul/transmisia retrogradand/accelerand cand urci o panta sau depasesti.
Ideea este sa nu ne mai luam dupa o singura caracteristica atunci cand judecam un produs. Da, si capacitatea este un factor relevant pentru cuplul motor, dar nu este singurul. Si de cand au aparut turbinele, nu mai este nici cel mai important. Adaptati-va sau veti lua decizii gresite pe baza unor informatii care erau valabile in trecut, dar pe care tehnologia le-a "pensionat".
Oricum asta e viitorul in materie de motoare
Tu vorbeşti acolo de motoare aspirate. Cele de generaţie nouă sunt Turbo, e o diferenţă imensă.
Nu sunt impotriva noului,doar al celui cu orice pret,ca asa e trendul,samd.Exista alte metode de a creste eficienta ,decit submotorizarea,3 cilindri si turbo.Vezi Mazda.
Dane, nici eu nu inteleg ce se intampla in maruntaiele lui Opel...Precum stii, pana in 2016, cotarlele din RC vor mai arunca vreo 3 miliarde de euro in "gaura neagra" germana. Eu banuiesc ca nemtii si-au creat un suprastoc, amagiti de cota de piata favorabila (fiindca pluseaza mai ales in preferintele amarastenilor la nivel european), insa s-ar putea sa nu ia in calcul tocmai atuurile...concurentei. Uite ca acum au realizat aceasta discrepanta si de aceea hop si dansii cu aceeasi idee "vandabila", dar probabil ca se lovesc de propriul lor surplus de productie nevalorificabil sau greu recuperabil financiar...Acum americanii se pretind salvatorii germanilor din subordine, uitand ca, in 2009, ei insisi au pendulat pe buza prapastiei...Asadar, se pare ca alde Akerson, Reuss & co i-au invatat cu narav pe cei din Russelsheim si, de obicei, cand te dedulcesti la miere...
Profesional vorbind, facand abstractie de jocurile perverse (sau tampite) de la palier managerial-administrativ, important ar fi ca Opel sa sondeze in continuare piscurile...premium. Cu Insignia, cu Astra, cu Monza. Sa lucreze si mai asiduu la arhitectura generala. Si, totodata, sa scape din vedere nastrusnicia "downsizing"...
Avantajul producatorului.
ca nu vor avea "vina" celor mai mari ... e altceva, dar pt un condus casa-munca-magazine eventual mici iesiri ... sint ok, atit ca soferii vor fi ceva mai prudenti stiind ca nu se pot "baga" oricum si oriunde din cauza "inimioarei" mai mititele ... cei mai "zburdalnici" sau mai fricosi isi vor cumpara motare mai marisoare "sa fie siguri" ca au rezerva de putere ...
un lucru e clar : nu vor avea consumuri asa de "minuscule" precum cele anuntate de constructori, pt ca vor fi solicitate mult mai mult ...
eu le consider ca fiind totusi un pas inainte ...
drumuri bune tuturor !
Acum am masina de servici Sandero de 0,9, este altceva nu stiu sa-l compar cu alte motoare de aceeasi marime si generatie pentru ca nu am mers, oricum este mult peste 1, 4 si 1,6 (nu vorbesc de cel cu 16 valve)
asta este! ghinion de nesansa, am cerut initial un A6 dar este criza