O familie de pasionaţi ai mărcii Opel a salvat un Kadett B din 1970 de la casare şi l-a restaurat ca la carte. Rezultatul îl vedeţi în imaginile alăturate.
Esential
2
proprietari a avut Kadett-ul din imaginile alăturate, din 1970 până în prezent.
3000
de lei este preţul cerut de primul proprietar al acestui model înainte de restaurare.
Opel Kadett, strămoşul gamei Astra, are un mic fan-club şi în România. Puţinele exemplare rămase nemodificate au ajuns pe mâna pasionaţilor, iar Viorel Burcea este într-un club foarte select din acest punct de vedere.
Viorel este cel de-al doilea posesor al Kadett-ului B din imaginile alăturate, iar bucureşteanul se poate mândri şi cu faptul că şi-a restaurat singur maşina. Spre deosebire de cei care deţin automobile rulate importate din alte ţări, Viorel Burcea este cel de-al doilea posesor al maşinii de-a lungul întregii sale durate de viaţă, timp în care a fost condusă doar în România. Vorbim despre un Kadett care a fost înmatriculat pentru prima oară în România în 1970, modelul fiind importat oficial în această ţară la vremea respectivă.
Primul proprietar al autovehiculului a decis să-l vândă după mai bine de 40 de ani, pentru o sumă echivalentă celei obţinute în cadrul Programului Rabla. Kadett-ul din imagini a fost la doar un pas de a ajunge o bucată de metal contorsionată, urmând să fie transformat în lame de ras, dar pasiunea lui Viorel Burcea şi a fiului său a oprit definitiv acest proces, care a devenit singura soluţie pentru automobilele clasice ajunse pe plaiurile mioritice şi neglijate de proprietarii lor.
Exemplarul din imagini este un Opel Kadett B LS Fastback, produs în 1970. Această generaţie a lui Kadett a debutat în septembrie 1965, a fost prezentă pe piaţă vreme de 8 ani şi a fost construită în 2.6 milioane de unităţi.
Procesul de restaurare a durat mai multe luni, timp în care a fost dezmembrată complet şi a fost echipată cu piese originale. La finalul acestei săptămâni, modelul din imagini va participa la cea de-a 12-a ediţie a Raliului Carpaţi Retro, eveniment organizat de Retromobil şi desfăşurat în două etape, Bucureşti – Bacău şi Bacău – Voroneţ, pe un total de 450 km.
Via Opel
nu am mai vazut niciodata unul intr-o asemenea stare, si de foarte multa vreme nu am mai vazut vreunul pe strada. stiam pe cineva care avea unul intr-o stare foarte buna, insa de cand a murit nenea a disparut opelul ...