Construită în 1982, fabrica din Aspern, în apropiere de Viena, a fost specializată în construcția de cutii de viteze manuale, pentru modelele Opel. Aceasta a fost dezvoltată din inițiativa austriac pentru susținerea industriei auto, în colaborare cu General Motors, care deținea brandul german la acel moment.
Din cauza modificărilor prin care trece industria auto în acest moment, Stellantis (grupul care deține Opel în acest moment) a anunțat că fabrica va fi închisă după mai bine de 40 de ani de la deschidere. Conform legii din Austria, această decizie vine după ce sindicatele și autoritățile locale au fost informate și cu privire la faptul că vor fi concediate aproximativ 300 de persoane.
Conform grupului Stellantis, decizia nu a fost ușor de luat dar cererea tot mai scăzută pentru acest tip de cutie de viteze precum și planurile de a migra la un portofoliu 100% electric din 2028 au fost factori care au contribuit.
Tot compania a precizat că nu s-a stabilit o dată clară pentru închiderea definitivă dar că procesul a început.
Astfel, cei care își vor pierde locurile de muncă actuale vor fi susținuți prin intermediul unor cursuri de reconversie profesională, inclusiv în cadrul grupului. Cei care nu doresc acest lucru vor intra într-un program de protecție odată cu oprirea activității.Acesta este încă un pas dintr-un proces continuu pornit de Stellantis anul acesta care are scopul de a reduce costurile. Acest plan include închiderea de fabrici dar și reducerea de costuri cu personalul.
drumu spre groapă.
Sunt tari mult mai “necăjite” fata de cele din Europa si de mulți ani găsești foarte rar cutii manuale.
PS CVT- urile tot nașpa’s!!!
Ca ungurii au luat-o pe ulei odata cu orban, e clar. Ca o freaca cu ochii deschisi la secolele trecute, e clar. Dar austriecii?
Intrebarea e pe bune, fara misto, pentru cultura mea generala. Merci.
Bravo, Găbiță, ești bun!
Te pricepi la jurnalismul auto cum mă pricep eu la construit avioane.
Hai, du-te acasă!
Eu stiam ca Austria are interdictie de la fosta urss sa intre in orice fel de alianta. Se pare ca de asta nu sunt in NATO. A fost una din conditiile ca armata rosie sa se retraga din Austria.
Dar de aici si pana a deveni cuib de spioni rusi, mi se pare un pic cam mult. Dar e doar opinia mea.
Tinand cont ca rusii se sterg la c-r cu absolut orice pact facut vreodata, austriecii ar trebui sa-si redobandeasca coloana vertebrala si sa faca exact la fel cu bolsevicii. Suedia si Finlanda s-au desteptat in ceasul al 12-lea si au facut pasul. Ar fi cazul ca si Austria sa-si revina in simtiri. Cat despre Ungaria si Turcia, ar trebui validata o clauza pentru conditiile in care un stat sa fie dat afara din NATO. Iar ungurii pot sa-si ia catrafusele si sa se mute in siberia, langa mongoli daca nu le convine Europa.
Si in topul vanzarilor in Europa sunt doar masini cu o cutie de viteze manuala:)))
Genial:))
sa-ti explic: toyota a renuntat la diesel (in europa) cand inca acest tip de tehnologie se bucura de succes (in europa)
ramai la berea cu baietii...
nu pot sa fiu mai clar de atat.
Toyota respecta normele de poluare doar din hibrizi, dieselul fiind absolut marginal in total motorizari
PS. Io zic sa nu mai pierzi vremea pe aici , se incalzeste berea aia si e pacat.
Faptul ca citești ce spun arată clar cât ești de penibil.