Opel intenţionează să lanseze maşini accesibile rivale cu cele din gama Dacia

de Mircea Meșter
Luni, 21.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Şeful Opel, Karl-Thomas Neumann, laudă conceptul mărcii Dacia într-un interviu acordat celor de la Financial Times. "Suntem interesaţi de acest segment", afirmă oficialul german.

Dacia e un concept foarte bun. GM nu este Dacia, dar acest segment entry-level este foarte interesant. Această marcă poate fi admirată.

Karl-Thomas Neumann
CEO Opel
După ieşirea mărcii Chevrolet de pe piaţa din Europa, General Motors va încerca o abordare diferită în ceea ce priveşte zona de modele accesibile pe care Dacia încă nu are concurent real la 10 ani de la lansarea oficială a primului produs al mărcii româneşti. Conform directorului Opel, Karl-Thomas Neumann, citat de Financial Times, marca germană îşi va lărgi gama pentru a coopta în linia sa de modele cel puţin unul entry-level. Iar o asemenea apariţie va aduce un potenţial concurent pentru modelele Dacia.

"Considerăm că există posibilităţi pentru ca Opel să devolte o maşină entry-level pe care s-o lanseze pe piaţă, mai ales acum, după retragerea Chevrolet", a declarat şeful brandului german. Conform oficialului Opel, există spaţiu suficient pe plaja de preţuri pentru ca marca din Russelsheim să încerce dezvoltarea unor modele care să se plaseze sub Astra, Corsa şi chiar sub Adam.

Până la lansarea unor modele care să rivalizeze ca ofertă cu cele ale mărcii Dacia, oficialii Opel vor avea însă, spune Karl-Thomas Neumann, o altă ţintă: aceea de a relansa marca. 

Ideea celor de la Opel nu este una nouă, marca germană încercând să atace zona de modele accesibile în Europa de Est şi în trecut, prin păstrarea în gamă a unor modele înlocuite de noi generaţii.

Este vorba de Astra Classic şi Zafira, care au reuşit să atragă clienţi, însă în segmente superioare celor în care activează Dacia.

via Financial Times (înreg.)

Comentarii (22)

  • le trebuie o fabrica si forta de munca ieftina. restul le au...
    20 0
  • au si marca...Daewoo

    :)
    13 1
  • e simpla, o fabrica noua in ............ Romania !!! ca branduri au destule:

    http://ro.wikipedia.org/wiki/General_Motors

    Branduri

    Buick*
    Cadillac*
    Chevrolet*
    Daewoo
    Elmore
    GMC*
    Holden*
    Opel*
    Pontiac*
    Vauxhall*
    Viking

    ============

    Mărci defuncte:

    Acadian (1962–1971) · Asüna (1992–1995) · Beaumont (1966–1969) · Bedford Vehicles (1930–1986) · Geo (1989–1997) · LaSalle (1927–1940) · Marquette (1929–1930) · Lotus Cars (1986–1993) · Oakland (1907–1931) · Oldsmobile (1897–2004) · Passport (1988–1991) · Ranger (1968–1976) · Statesman (1971–1984) · Viking (1929–1931) General Motors Diesel Division(1938-1987) · General Motors Diesel (1949-1969) · GM Defense (1950-2003) ·
    8 5
  • Vianu, Dawoo a fost rebranduita ititial ca Chevrolet, pentru modelele europene (au preluat modelele si le-au pus sigla Chevrolet), ulterior, incepand cu Cruze scotand modele complet noi, globale, prezente si in SUA (e adevarat ca acolo au motoare mai potente in stilul american). Opel in ultima vreme e cam acelasi lucru cu Buick in ceea ce priveste modelele (multe sunt identice). E adevarat ca in Coreea exista inca marca Daewoo insa modelele sunt identice cu cele globale ale Chevrolet.

    Problema a fost ca multe modele Chevrolet aveau preturi apropiate cu Opel (de ex Corsa avea un pret de pornire mai mic decat noul Aveo), rezultant astfel o calcare pe bataturi de care Opel probabil ca nu a avut nevoie dpdv al vanzarilor. Opel are undeva sub 7% din piata europeana, in timp ce Chevrolet avea in 2013 undeva pe la 1.2%.

    Comparand cu Dacia, care e singurul producator low-cost care vinde pe piata europeana, Chevrolet avea preturi mult mai mari (de ex Logan 2 incepe de la aproape 8000 de euro iar Aveo-ul nou incepea la aproape 12.000, ma refer la preturile din 2013 fara reduceri comerciale sau tichete rabla). Un Spark full era un pic mai scump decat un Logan 2 full.

    Daca vor lansa o gama low-cost, au de unde sa le ia clienti Daciei, pentru ca Dacia cam are monopol in segmentul respectiv.

    Umbla zvonul prin targ ca un producator doreste sa construiasca o fabrica cu o capacitate de 300.000 de automobile/an. Deocamdata testeaza piata. Oare e vorba de Opel?
    10 0
  • @Andy...merci pentru informatii...

    Cum Daewoo a fost prima companie din Romania ce fabrica automobile cu licenta Opel iti poti inchipui de ce spuneam ca au si marca...
    6 0
  • Deja Romania devine prea scumpa din punct de vedere al fortei de munca. 7-800 euro cost total per angajat pe luna e destul de mult (salariu + taxe + beneficii + echipamente personale + transport + masa).
    Urmatoarea tara rentabila din punctul de vedere al pretului manufacturii ar fi Moldova avand in vederea orientarea recent europeana.
    Decizia are evident si riscuri, dar fix aceleasi riscuri le-a avut si Renault cand a venit si a preluat fabrica Dacia aproximativ la inceputul anilor 2000.
    A fost un pariu riscant pentru Renault, dar se dovedeste acum ca este si castigator.
    Moldova este la randul ei un pariu riscant, dar cine si-l va asuma si-l va castiga, v-a fi in aceiasi pozitie in care este Renault acum. Au creat practic de la 0 cu costuri tehnologice si de fabricatie mici, un brand de nivel european si acum stau si contabilizeaza castiguri. Si castigurile nu-s deloc neglijabile.
    5 7
  • Mitica
    Moldova este o optiune complicata din moment ce nu exista autostrazi in Moldova si vecinele ei, Ucraina si Romania, nefacilitand transportul. Singura iesire la mare are legaturi puternice cu Ucraina aflata in conflict.

    Desigur, cu un salariu minim pe economie de aprox 72 euro, ar insemna un avatanj economic, dar fara infrastructura si fara bani din partea guvernului de a crea una. Rep. Moldova nu indeplineste suficiente conditii pentru a fi viabila.
    7 0
  • @alex

    hmm....Republica Modova (Basarabia mai corect spus) nu este acelasi lucru cu Romania. Lasand la o parte educatia tehnica aproape ca si inexistenta a tarii vecine aici nu ai nici macar o traditie in acest sens. Nu poti face industrializare intr-o tara eminamente agricola a carei populatie (prea putin dusa pe la scoala) are ca unic scop frecarea mentei.

    Nici nu m-ar mira ca Opel sa se trezeasca ca pe 15 septembrie sa isi inceapa ziua cu cativa angajati mai tinerei, restu' fiind, cu mic mare, la deschiderea de an scolar. Caz real....
    10 3
  • RAZVAN MAGUREANU
    Wayne Brannon, fostul sef de la Chevrolet, SPUNEA: VREM SA POZITIONAM MAI SUS CHEVROLET PT CA SEGMENTUL LOWCOST ESTE PREA INGUST, DOAR 20% DIN PIATA. ERA PERIOADA CAND CHEVROLET AVEA O GAMA DE MODELE BAZATA PE FOSTELE MODELE DAEWOO. IN ACEA PERIOADA LUCRURUILE AU MERS FOARTE BINE, AVEO CONCURAND CU SUCCES LA PRET DACIA IAR SPARK ERA DE ASEMENEA O OFERTA DE TOP. CAND AU APARUT NOUL SPARK, CRUZE SI CAPTIVA LUCRURILE S-AU SCHIMBAT. WAYNE BRANNON A ZIS ATUNCI - DACA VW VINDE, SEAT SI SKODA IN ACEEASI GAMA DE PRET CU REZULTATE F BUNE DE CE SA NU VINDEM SI NOI OPEL SI CHEVROLET IN ACEEASI GAMA DE PRET CU DOAR UN MIC DECALAJ ASA CUM ESTE INTRE SKODA SI VW? UITE CA NU A MERS. SI ACUM VOR SA REVINA LA LOW COST. NU CRED CA VOR REUSI PT CA DACIA ARE 10 ANI AVANS IAR LOW COST NU INSEAMNA SA FACI DOAR MASINI IEFTINE CI ESTE UN INTREG CONCEPT DE LA PROIECTARE PANA LA DISTRIBUTIE SI VANZARE.
    9 0
  • @ alex
    Daca Renault s-ar decide sa paraseasca Romania nu o va face pentru Republica Moldova ci pentru o tara din Africa . Are o uzina in Maroc, a doua o construieste in Algeria iar Nigeria, cea mai mare economie africana, incepe sa atraga tot mai multi constructori importanti, vezi Nissan sau PSA .
    8 0
  • Suleyman
    Chevrolet nu se mai fabrica in europa ? Nu mai exista Cruze in oferta ?
    2 1
  • Daca vin cu aceleasi preturi ca Dacia si adauga caroseria galvanizata vor avea un best-seller!
    4 5
  • Bine punctat de Ravan Magureanu in ceea ce priveste strategia neroditoare a GM in ceea ce a privit gama globala Chevrolet in Europa. Skoda vinde mult (in special in Europa Centrala si de Est) pentru ca este o firma europeana. Chevrolet e o firma americana iar perceptia europenilor despre americani e de multe ori total eronata (desi multi n-au fost niciodata in America). Faptul ca erau produse in Coreea a reprezentat iar un minus mai ales in Europa de Est, unde sunt preferate masinile germane si cele frantuzesti. In general cei din Europa de Est se gandesc la 3 mari aspecte cand isi aleg o masina noua: imaginea de marca, pretul si fiabilitatea.

    La imaginea de marca, in perceptia est europeanului intra parearea celorlalti (vecini, prieteni si chiar familie) despre el in acea masina.
    La fiabilitate exista niste mituri batute in cuie de care se pare ca scapam cu greu desi sunt niste mari gogorite: masinile germane sunt cele mai fiabile; desi fiabile, japonezele au piese foarte scumpe; masinile frantuzesti sunt proaste; coreenele sunt chinezarii.
    Si uite asa cam tot ce e produs in Coreea e privit de multi ca ceva copiat, de proasta calitate etc, desi majoritatea nu au dat niciodata vreo sansa unei astfel de masini, nu s-au suit intr-una vreodata si n-au citit mai nimic din publicatiile auto din ultimii 4-5 ani.
    Spre deosebire de Razvan eu cred ca Opel ar avea sanse mari vs. Dacia, pentru ca la urma urmelor nu sunt 3-4 sau mai multi producatori low-cost pe piata. E doar unul: Dacia. Deci au de unde sa fure cumparatori. Costurile vor fi mari pentru Opel (care au pierderi de ani buni), deci pentru GM (care la nivel global s-a redresat datorita gamei noi a Chevy - in special Cruze - ), dar reteaua de distributie exista si e una acoperitoare chiar si in cazul Romaniei (Di-Bas, GTT, Radacini, Victoria etc).
    Nu pot decat sa le urez succes insa ca actual posesor de Aveo noul model le spun ca nu ma voi indrepta in viitor spre Dacia sau low-cost-ul Opel cand voi schimba masina. Voi prefera Opel-ul get-beget, Hyundai-Kia, Skoda sau chiar Honda.
    7 2
  • Cu Tesla au terminat de rivalizat! :)))
    9 0
  • inexorabil
    "GM nu este (încă) Dacia"...Hahahahahaha (trebuie să-i plătesc drepturi de autor lui AndreiRN). Frăţioare frate, am trăit s-o văd şi pe-asta: urmaşii lui Billy Durant au lăsat baltă visul american şi privesc entuziasmaţi către "minunea minunilor" din Dracula Country...Dacă te uiţi în dicţionar la expresia "low-cost", găseşti următoarea explicaţie: " = mentalitate găunoasă adoptată de Comitetul Director GM, în vigoare de la sfârşitul anilor '80, care a transformat cea mai inovatoare marcă a sa, Oldsmobile, în praf şi cenuşă (la propriu: au ras cu buldozerele fosta şi legendara fabrică LCA), etalonul de lux rafinat Cadillac într-o replică palidă a lui BMW, brandul fondator de corporaţie, Buick, într-un Opel cu tablă mai sexy şi marele Chevy într-o glumă mongoloidă" (hai să-l exceptăm pe Cruze). În final, cum rămâne cu pretenţiile premium trâmbiţate de Opel? Planul de revigorare prevăzut a se îndeplini până în 2022 înseamnă doar atingerea scopului lucrativ, nu? Indiferent prin ce mijloace...Păi aşa spuneţi, măi opelicilor, nu ne aburiţi cum că vreţi să aveţi muşchii comparabili cu cei ai Triadei.
    6 1
  • Nu poti crea un low-cost daca nu ai un sistem adecvat (fabricatie-logistica-inginerie-furnizori) functional asta este marele avantaj pentru Renault.
    As rade cu lacrimi sa vad ca ceilalti se bat pentru low-cost si Dacia va urca in segmentul mediu (Duster pentru mine este pe cale sa faca lucrul acesta)
    5 2
  • Nu poti face nici o masina daca nu ai sistem adecvat. Si nu iti trebuie doua facultati sa-ti dai seama de lucrul asta.
    Ce spune Opel nu ar fi rau, dar ar fi prea multe piedici ale caror rezolvare ar insemna foarte multi bai investiti. Sa nu uitam ca pentru Renault au fost mai multe lucruri care s-au legat cand au venit in Romania. Forta de munca exista, chiar daca ai nostri aveau in minte o masina proiectata in anii '60. Iar uzina a putut fi adaptata relativ usor si evident ca si cu niste costuri, dar in acelasi timp niste costuri mai mici decat daca ar fi contruit-o de la 0.
    Iar 10 ani... intr-adevar ca este un avantaj pentru Renault. Insa pentru ceilalti nu poate fi un argument decisiv sa nu reuseasca daca se pun pe treaba si baga bani. Sunt multe marci care fac masini de 60-70 de ani si fac fata cu brio multor marci care fac masini de cel putin 100 de ani.
    4 0
  • gigi_frana
    Decat sa apeleze la experimente cu Daewoo sau alte marci dubioase, mai bine si-ar pozitiona propria gama de masini in categoria corecta de pret.
    cred eu ca un Astra pe la 12k ar fi mai vandabil decat un Daewoo by Opel pe la 10k.
    dar ce sa le ceri, ei vin cu preturi de lista uneori chiar mai mari decat VW :) nu zic ca fac masini proaste, dar au totusi de contrabalansat o imagine de marca nu foarte convingatoare, un pret de revanzare destul de slab, niste kg in plus uitate pe ici pe colo...
    4 0
  • @andy Multumesc pentru comentariu ! Interesant ! Si ai surprins destul de bine esenta problemei ! Chiar foarte sincer iti spun ! Iar la paragraful cu fiabilitatea ai zis ceea ce am observat si eu ... In timp, fireste ... ! Felicitari !
    Multumesc, de asemenea, si lui Razvan Magureanu !
    Toate bune tuturor !
    2 0
  • hopa-sus! ridica-te in picioare baiete! poti mai mult de atat, macar ca preferinte
    0 0
  • Le urez succes.
    1 0
  • mircea
    simplu o fabrica noua in romania, in locul lui ARO, orasul cuprinde someri cu meseriile aferente pregatiti deja, munca ieftina! si le mai taiati din inganfarea celor de la dacia renault!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru