"Considerăm că există posibilităţi pentru ca Opel să devolte o maşină entry-level pe care s-o lanseze pe piaţă, mai ales acum, după retragerea Chevrolet", a declarat şeful brandului german. Conform oficialului Opel, există spaţiu suficient pe plaja de preţuri pentru ca marca din Russelsheim să încerce dezvoltarea unor modele care să se plaseze sub Astra, Corsa şi chiar sub Adam.
Până la lansarea unor modele care să rivalizeze ca ofertă cu cele ale mărcii Dacia, oficialii Opel vor avea însă, spune Karl-Thomas Neumann, o altă ţintă: aceea de a relansa marca.
Ideea celor de la Opel nu este una nouă, marca germană încercând să atace zona de modele accesibile în Europa de Est şi în trecut, prin păstrarea în gamă a unor modele înlocuite de noi generaţii.
Este vorba de Astra Classic şi Zafira, care au reuşit să atragă clienţi, însă în segmente superioare celor în care activează Dacia.via Financial Times (înreg.)
:)
http://ro.wikipedia.org/wiki/General_Motors
Branduri
Buick*
Cadillac*
Chevrolet*
Daewoo
Elmore
GMC*
Holden*
Opel*
Pontiac*
Vauxhall*
Viking
============
Mărci defuncte:
Acadian (1962–1971) · Asüna (1992–1995) · Beaumont (1966–1969) · Bedford Vehicles (1930–1986) · Geo (1989–1997) · LaSalle (1927–1940) · Marquette (1929–1930) · Lotus Cars (1986–1993) · Oakland (1907–1931) · Oldsmobile (1897–2004) · Passport (1988–1991) · Ranger (1968–1976) · Statesman (1971–1984) · Viking (1929–1931) General Motors Diesel Division(1938-1987) · General Motors Diesel (1949-1969) · GM Defense (1950-2003) ·
Problema a fost ca multe modele Chevrolet aveau preturi apropiate cu Opel (de ex Corsa avea un pret de pornire mai mic decat noul Aveo), rezultant astfel o calcare pe bataturi de care Opel probabil ca nu a avut nevoie dpdv al vanzarilor. Opel are undeva sub 7% din piata europeana, in timp ce Chevrolet avea in 2013 undeva pe la 1.2%.
Comparand cu Dacia, care e singurul producator low-cost care vinde pe piata europeana, Chevrolet avea preturi mult mai mari (de ex Logan 2 incepe de la aproape 8000 de euro iar Aveo-ul nou incepea la aproape 12.000, ma refer la preturile din 2013 fara reduceri comerciale sau tichete rabla). Un Spark full era un pic mai scump decat un Logan 2 full.
Daca vor lansa o gama low-cost, au de unde sa le ia clienti Daciei, pentru ca Dacia cam are monopol in segmentul respectiv.
Umbla zvonul prin targ ca un producator doreste sa construiasca o fabrica cu o capacitate de 300.000 de automobile/an. Deocamdata testeaza piata. Oare e vorba de Opel?
Cum Daewoo a fost prima companie din Romania ce fabrica automobile cu licenta Opel iti poti inchipui de ce spuneam ca au si marca...
Urmatoarea tara rentabila din punctul de vedere al pretului manufacturii ar fi Moldova avand in vederea orientarea recent europeana.
Decizia are evident si riscuri, dar fix aceleasi riscuri le-a avut si Renault cand a venit si a preluat fabrica Dacia aproximativ la inceputul anilor 2000.
A fost un pariu riscant pentru Renault, dar se dovedeste acum ca este si castigator.
Moldova este la randul ei un pariu riscant, dar cine si-l va asuma si-l va castiga, v-a fi in aceiasi pozitie in care este Renault acum. Au creat practic de la 0 cu costuri tehnologice si de fabricatie mici, un brand de nivel european si acum stau si contabilizeaza castiguri. Si castigurile nu-s deloc neglijabile.
Desigur, cu un salariu minim pe economie de aprox 72 euro, ar insemna un avatanj economic, dar fara infrastructura si fara bani din partea guvernului de a crea una. Rep. Moldova nu indeplineste suficiente conditii pentru a fi viabila.
hmm....Republica Modova (Basarabia mai corect spus) nu este acelasi lucru cu Romania. Lasand la o parte educatia tehnica aproape ca si inexistenta a tarii vecine aici nu ai nici macar o traditie in acest sens. Nu poti face industrializare intr-o tara eminamente agricola a carei populatie (prea putin dusa pe la scoala) are ca unic scop frecarea mentei.
Nici nu m-ar mira ca Opel sa se trezeasca ca pe 15 septembrie sa isi inceapa ziua cu cativa angajati mai tinerei, restu' fiind, cu mic mare, la deschiderea de an scolar. Caz real....
La imaginea de marca, in perceptia est europeanului intra parearea celorlalti (vecini, prieteni si chiar familie) despre el in acea masina.
La fiabilitate exista niste mituri batute in cuie de care se pare ca scapam cu greu desi sunt niste mari gogorite: masinile germane sunt cele mai fiabile; desi fiabile, japonezele au piese foarte scumpe; masinile frantuzesti sunt proaste; coreenele sunt chinezarii.
Si uite asa cam tot ce e produs in Coreea e privit de multi ca ceva copiat, de proasta calitate etc, desi majoritatea nu au dat niciodata vreo sansa unei astfel de masini, nu s-au suit intr-una vreodata si n-au citit mai nimic din publicatiile auto din ultimii 4-5 ani.
Spre deosebire de Razvan eu cred ca Opel ar avea sanse mari vs. Dacia, pentru ca la urma urmelor nu sunt 3-4 sau mai multi producatori low-cost pe piata. E doar unul: Dacia. Deci au de unde sa fure cumparatori. Costurile vor fi mari pentru Opel (care au pierderi de ani buni), deci pentru GM (care la nivel global s-a redresat datorita gamei noi a Chevy - in special Cruze - ), dar reteaua de distributie exista si e una acoperitoare chiar si in cazul Romaniei (Di-Bas, GTT, Radacini, Victoria etc).
Nu pot decat sa le urez succes insa ca actual posesor de Aveo noul model le spun ca nu ma voi indrepta in viitor spre Dacia sau low-cost-ul Opel cand voi schimba masina. Voi prefera Opel-ul get-beget, Hyundai-Kia, Skoda sau chiar Honda.
As rade cu lacrimi sa vad ca ceilalti se bat pentru low-cost si Dacia va urca in segmentul mediu (Duster pentru mine este pe cale sa faca lucrul acesta)
Ce spune Opel nu ar fi rau, dar ar fi prea multe piedici ale caror rezolvare ar insemna foarte multi bai investiti. Sa nu uitam ca pentru Renault au fost mai multe lucruri care s-au legat cand au venit in Romania. Forta de munca exista, chiar daca ai nostri aveau in minte o masina proiectata in anii '60. Iar uzina a putut fi adaptata relativ usor si evident ca si cu niste costuri, dar in acelasi timp niste costuri mai mici decat daca ar fi contruit-o de la 0.
Iar 10 ani... intr-adevar ca este un avantaj pentru Renault. Insa pentru ceilalti nu poate fi un argument decisiv sa nu reuseasca daca se pun pe treaba si baga bani. Sunt multe marci care fac masini de 60-70 de ani si fac fata cu brio multor marci care fac masini de cel putin 100 de ani.
cred eu ca un Astra pe la 12k ar fi mai vandabil decat un Daewoo by Opel pe la 10k.
dar ce sa le ceri, ei vin cu preturi de lista uneori chiar mai mari decat VW :) nu zic ca fac masini proaste, dar au totusi de contrabalansat o imagine de marca nu foarte convingatoare, un pret de revanzare destul de slab, niste kg in plus uitate pe ici pe colo...
Multumesc, de asemenea, si lui Razvan Magureanu !
Toate bune tuturor !