După ce a dezvăluit publicului noua faţă a modelului Insignia, Opel continuă procesul de metamorfozare. Următorul pe listă este chiar versiunea de performanţă OPC a modelului de clasă medie, în ambele variante, break şi sedan.
Modelul se aliniază modificărilor estetice suferite de versiunea de serie, adoptând noi blocuri optice, lamele luminoase de tip LED atât în partea frontală, cât şi în cea posterioară, un spoiler redesenat, precum şi ţevi de eşapament rectangulare, din inox, încadrate de o nouă bară spate.
Nici interiorul nu a scăpat nemodificat, clienţii beneficiind de instrumente de bord redesenate, de volan şi schimbător cu sigla OPC, precum şi de un sistem multimedia cu ecran de 8 inch pe care sunt afişate informaţii utile cum ar fi: poziţia acceleraţiei, voltajul bateriei, puterea de frânare, forţa de apăsare aerodinamică, presiunea şi temperatura uleiului.
În spatele noului volan îşi fac apariţia două padele atunci când clientul optează pentru cutia automată cu şase trepte. Cutie ce se ocupă de administrarea unităţii de 2.8 litri şi a celor 325 de cai putere şi 435 de Nm, livraţi ambelor punţi prin intermediul unui sistem 4x4 de tip Haldex şi al unui diferenţial electronic cu alunecare limitată.Sistemul 4x4 variază între 0 şi 100% transmisia cuplului între cele două axe şi ajută la obţinerea unui sprint de la 0 la 100 de km/h în 6 secunde (6.3 secunde pentru Sports Tourer). Viteza maximă este limitată la 250 de km/h atunci când modelul OPC este asistat de o cutie automată.
Când vorbim despre o unitate manuală, tot cu şase trepte, viteza maximă poate ajunge până la 270 km/h, respectiv 265 de km/h în cazul Insigniei OPC Sports Tourer.
Faceliftul modelului de performanţă aduce şi câteva îmbunătăţiri la nivelul şasiului. Inginerii din Russelsheim au modificat 60% din componentele suspensiei spate, au îmbunătăţit izolarea fonică şi au recalibrat sistemul ESP pentru un mai bun control în situaţii limită. Amortizoarele şasiului Flex Ride au fost şi ele recalibrate pentru a garanta o ţinută de drum exemplară.
via Opel
Pana la urma este de asteptat asta de la Opel, un producator care face masini cu cel putin 100 Kg mai grele decat un model echivalent de la competitori.
De exemplu: cel mai usor Opel Astra este cu aproximativ 150 Kg mai greu decat cel mai usor VW Golf.
Poate acesta este si motivul pentru care Opel nu afisaza pe site greutatea modelelor sale, decat un interval in care se afla greutatea.
Opel nu cred ca se poate compara cu masini premium dar stiu sigur ca OPC este o alegere foarte buna in fata multor rable frantuzesti de exemplu.Acum este adevarat ca nici ei nu au nimic de performanta pentru ca nu pot ar iesi la pret dublu.
poate trag cu cochiul la VW si la a lor platforma MQB.
pina nu apar niste platforme noi , mai usoare, nu isi vor reveni la vanzari
Am comparat Insignia OPC cu modele de la Audi si BMW care au o dimensiune similara si puteri similare, pretul nu a fost luat in considerare, nu am folosit Audi S4 si BMW 335i ca alternative la Insignia OPC. Am vrut pur si simplu sa evidentiez tehnologia invechita folosit in motorul 2.8 V6 si greutatea mult prea mare a masinii.
BMW 328i (care accelereaza pana la 100 la fel de repede ca Insignia OPC) are acelasi pret de baza ca aceasta. Tractiunea integrala mai scade 0.2 din timpul 0-100 Km/h al 328-ului, si costa 2500 euro. Cutia automata sport la BMW este ~2450 euro, la Insignia este ~3600 euro.
Nu am verificat, dar accept faptul ca Insignia OPC este ceva mai bine dotata decat 328i, numai pachetul M (impreuna cu o Albastru Estoril si jante de 19) costa 6000 euro, si in final BMW-ul costa considerabil mai mult, dar impozitul anual este mai mic, la fel si consumul.