Opel închide uzina din Bochum după ce muncitorii refuză ultima ofertă de restructurare

de Mircea Meșter
Vineri, 22.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Opel a dorit să salveze 35% dintre locurile de muncă din Bochum transformând fabrica dintr-una de producţie auto într-una de producţie de subansamble. Muncitorii au refuzat însă oferta, iar germanii închid uzina.

Este oficial. Fabrica pe care Opel o deţine în Bochum se va închide după ce sindicatele celor 3300 de muncitori care activează în acest sit de producţie au refuzat ultima ofertă a conducerii constructorului german.

Conducerea Opel a propus conservarea a 1200 de locuri de muncă şi transformarea uzinei de producţie auto într-una de producţie de subansamble, însă muncitorii au votat cu o majoritate covârşitoare refuzul acestei oferte, 76% dintre aceştia opunându-se ideilor de reconfigurare a fabricii care astăzi produce monovolumul compact Zafira Tourer.

"Regretăm foarte mult faptul că angajaţii noştri din Bochum nu au acceptat oferta noastră, care era una extrem de atractivă. Am ratat astfel o oportunitate uriaşă", a declarat la finalul negocierilor Manfred Gellrich, directorul uzinei din vestul Germaniei.

Urmareste Automarket
Fabrica din Bochum va continua să funcţioneze în regim actual până în 2014, atunci când Opel va transfera producţia lui Zafira Tourer în altă uzină deţinută de divizia europeană a celor de la General Motors.
Decizia închiderii uzinei vine pe fondul unor pierderi financiare semnificative în ultimii ani, GM Europe (Opel, Chevrolet şi Vauxhall) înregistrând un minus de 18 miliarde de dolri din 1999 până astăzi.
Planul de restructurare al diviziei europene vizează regândirea completă a schemei de producţie şi revenirea pe profit până la mijlocul acestui deceniu, centrul acestor acţiuni fiind lansarea a 23 de modele complet noi în gama Opel până în 2016.

În celelalte trei uzine Opel din Germania, Russelsheim, Kaiserslautern şi Dudenhofen, muncitorii au acceptat planul de restructurare negociat cu Opel, 20.000 de posturi fiind salvate prin îngheţarea salariilor până în 2015.

Comentarii (7)

  • Nu inteleg de ce se incearca in continuare prezentarea Opel ca fiind o uzina germana. Opel apartine GM din perioada interbelica. Un numar mare de modele nu este produs in Germania iar motoarele diesel provin de la alti producatori, culmea in tara in care s-a inventat dieselul! Opel e tot atat de "german" ca un Ford care s-ar fabrica in Germania. Despre care "germanitate", vorbim! Sau se doreste doar a se da romanului indoctrina de teza "fiabilitatii germane" senzatia ca, daca detine un Opel, detine o masina germana?
    28 9
  • fulgerul opel i-a trasnit pe cei de la Bochum....

    dar muncitorii de la Dacia "aude"?
    liderul de sindicat de aici din zona ce ne poate spune acum? pumnul in masa? fierul cat e cald? oare muncitorii din Bochum "are" copii si rate la banca de platit?

    poate ca nemtii aveau motive sa se tina tare pe pozitie dar uite ca patronatul poate sa spuna "pas"; interesele financiare plus conditiile economice nu ne permit sa facem acte de caritate.....
    23 7
  • @gelu, Dacia nu este pe minus ca si Opel, din contra are vanzarile in crestere de 2 cifre.Ii felicit pe muncitorii de la Dacia ca stiu sa-si ceara drepturile cand e cazul, si acuma e cazul.Mercedes, Vw si alti constructori su oferit bonusuri substantiale pt muncitori dupa un an de cresteri, oara cei de la Dacia ce bonusuri au oferit???
    Mai schimbati-va mentalitatea si numai fiti slugi gratuite!!!
    19 17
  • @GsmWorld

    voiam sa evidentiez doar situatia extrema in care se poate ajunge atunci cand intinzi pelteaua....

    - momentul suplimentarii castigurilor nu este cel mai bine ales de catre muncitorii romani.
    - si inca o chestiune de principiu...indiferent cat de bine sau de rau esti reprezentat in fata patronatului NU FACI MANIFESTATII in timpul negocierilor. E chestie de bun simt. Negocierea nu se face batand cu pumnul in masa si stand la gardul fabricii ca pirandele plangandu-se ca "e grele vremurile" .
    12 4
  • @gelu, stai linistit ca nu se inchide o fabrica pe motivul cresterii salariale.
    5 10
  • AndreiRN
    Deci muncitori Opel au "furat" %18 miliarde din 1999 si pana acuma dar refuza sa se adapteze ceritelor de piata.
    Eu as fi inchis-o saptamana viitoare.
    2 9
  • inexorabil
    Bravo, tati, "clasa muncitoare" mai ridica vocea ici-colo, nu si-a pierdut suflul revolutionar chiar pe tot frontul. Atitudinea sfidatoare a salariatilor din Bochum o consider exact ceea ce se cuvine si trebuie pentru a-i trezi la realitate pe sefii lui Opel: sa produca mult si de calitate! La prima vedere, ar parea un nonsens, un antagonism de termeni, dar nu cred ca ar exista alta solutie din moment ce merchandising-ul nu se dovedeste punctul forte al acestei marci-problema.......
    3 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru