Opel GT împlinește 50 de ani de la debutul versiunii de serie. Pentru a marca acest moment, oficialii constructorului din Russelsheim pregătesc o serie de evenimente speciale. Primul dintre acestea va avea loc în luna mai, în cadrul "Bodensee-Klassik", un eveniment dedicat fanilor vehiculelor clasice.
Cariera lui Opel GT a început în 1965 în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Pentru prima dată, oficialii constructorului german aduceau în fața publicului conceptul "Experimental GT", prototip care a stat la baza versiunii de serie Opel GT.
Lucrările de presare, sudură, vopsire și montarea interiorului erau executate de carosierul francez "Chausson and Brissoneau & Lotz", iar asamblarea finală avea loc în Germania. Primul exemplar Opel GT a părăsit linia de producție în 1968. Opel oferea două motorizări: un propulsor de 1.1 litri de 60 de cai putere și un agregat de 1.9 litri și 90 de cai putere.
Echipat cu propulsorul de 90 CP, Opel GT accelera de la 0 la 100 km/h în 11.5 secunde, iar viteza maximă ajungea până la 185 km/h.
Clienții puteau opta pentru o transmisie manuală cu patru rapoarte, sau pentru o cutie automată cu trei trepte (doar pe motorul de 1.9 litri).În 1969, Opel a prezentat conceptul Aero GT, o versiune decapotabilă a sportivei din Russeslheim. Din nefericire pentru fanii mărcii, proiectul nu a ajuns și pe linia de asamblare.
Cariera lui Opel GT s-a încheiat în 1973. Conform reprezentanților constructorului german, în cei cinci ani de producție, sportiva GT a fost asamblată în 103.463 de unități.
Comentarii (1)