În cursul anului trecut, Opel a introdus în gama Grandland X și două versiuni plug-in hybrid. Acum, SUV-ul PHEV pregătit de constructorul german poate fi comandat și pe piața din România.
Așa cum menționam mai sus, Grandland X plug-in hybrid este disponibil în două versiuni. Prima dintre acestea este echipată cu un motor pe benzină de 1.6 litri cu 180 de cai putere și un motor electric de 110 cai putere. În total, sistemul plug-in hybrid oferă 224 de cai putere și 360 Nm, resurse livrate către puntea față prin intermediul unei transmisii automate cu opt trepte. Bateria de 13.2 kWh promite o autonomie electrică de până la 57 de kilometri (WLTP).
A doua versiune poartă numele de Grandland X Hybrid4 și mizează tot pe motorul de 1.6 litri, dar de această dată unitatea pe benzină oferă 200 de cai putere. Alături de motorul cu ardere internă, Opel a pregătit și două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. Cel montat pe puntea față oferă 110 CP, iar cel de puntea spate promite 113 cai putere.
În total, sistemul PHEV dezvoltă 300 de cai putere și 450 Nm, iar resursele sunt gestionate tot de o cutie automată cu opt trepte. Autonomia electrică promisă de bateriile de 13.2 kWh este de până la 50 de kilometri.MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Enjoy | Design Line | Innovation | Ultimate |
1.6 litri Hybrid |
Benzină+ electric 224 CP |
Aut8 | 35.750 | 37.350 | 37.750 | 39.550 |
1.6 litri Hybrid4 |
Benzină+ electric 300 CP |
Aut8,4x4 | - | - | 43.700 | 45.500 |
Nivelul de echipare Enjoy propune, printre altele, următoarele dotări: oglinzi exterioare electrice și încălzite, stopuri cu LED, volan sport, cruise control, aer condiționat, sistem Navi 5.0 IntelliLink, deschidere și pornire fără cheie și jante de 19 inch.
Varianta Design Line plusează cu următoarele echipamente: pachetul Design Enjoy, cameră video pentru mersul cu spatele și proiectoare de ceață.
Nivelul de echipare Innovation oferă în plus următoarele dotări: portbagaj cu podea dublă, oglinzi exterioare pliabile electric, asistent la parcare și sistem de climatizare pe două zone.
Vârful de gamă Ultimate oferă următoarele echipamente: pachet Park&Go2, pachet Safety, scaune față încălzite, volan încălzit, asistent fază lungă, aprindere automată a farurilor, faruri adaptive cu LED și parbriz încălzit.
Nu sunt impotriva progresului, dar cred ca, cel putin la noi, mai avem mult de asteptat pentru ca un autoturism PHEV sa fie atractiv si sa merite a fi cumparat. In lipsa unei infrastructuri de incarcare cat de cat decente, in cea mai mare parte a timpului vei cara degeaba dupa tine bateriile si motorul/motoarele electrice, pentru care vei consuma benzina in plus.
Toate bune si frumoase, cu exceptia faptului ca volumul portbagajului s-a redus la 390 litri (fata de 514 litri in versiune cu motorizari clasice ICE (benzina / motorina).
Sistemul hibrid adaugă aproximativ 370 kg la greutatea unui model normal de 1,6 benzină, pentru o masă totală de 1.800 kg.
Consumul realizat de franceziii de la caradisiac.com, la o temperatura exterioara de +3 grade Celsius:
1) cu bateria plina, dupa 74 km parcursi (din care 34 km in mod full electric), indicatie in bord de 5,1 litri benzina / 100 km (bateria descarcata pastreaza in ea 5% din capacitate pentru protectia interna de lunga durata a acesteia).
2) cu bateria descarcata, avand cruise control setat la 130 km/h, media este de 7,5 litri / 100 km.
Vezi:
https://www.caradisiac.com/essai-opel-grandland-x-hybrid4-le-cousin-germain-181122.htm
Si atunci oricum e o marca naspa ca e cumparata de francezi deci nu e fiabila.