Opel a anunțat că va oferi publicului o gamă puternică de SUV-uri, menită să atragă valul mare de clienți europeni aflați în căutarea unui crossover mai mic sau mai mare.
După Mokka X, adică faceliftul modelului de segment B, Opel a anunțat Crossland X și Grandland X, frații mai mari ai lui Mokka. Dacă despre Crossland X știm că va fi un crossover compact aflat la intrarea în segment, gata să fure din clienții lui Nissan Qashqai și Peugeot 3008, fratele mai mare Grandland X trebuie să se dueleze cu SUV-urile din partea superioară a segmentului compact. Adică acele SUV-uri care oferă și șapte locuri: Skoda Kodiaq, Mitsubishi Outlander sau Nissan X-Trail.
Asemeni lui Crossland X, și Grandland X va fi dezvoltat pe o platformă nouă, denumită EMP2 și împrumutată de la PSA Peugeot-Citroen, partenerii germanilor. Arhitectura modulară va permite folosirea unor tehnologii noi, cum sunt frânarea automată de urgență, asistența la parcare, pilotul automat adaptiv, monitorizarea punctului mort sau fază lungă automată.
Gama de motorizări va fi similară cu cea a lui Crossland X, adică unități cu patru cilindri, diesel și benzină, asociate unei cutii manuale sau automate cu șase rapoarte.Noul Grandland X ar trebui să ajungă pe piață la finalul anului 2017, însă până în prezent nu există informații despre liniile sale de design. Oamenii de creație de la RM Design s-au gândit însă că viitorul SUV ar trebui să împrumute elemente estetice de la actualul Astra, așa că au încercat să le transpună pe Grandland X. A ieșit o prelucrare digitală, despre care sperăm să se apropie cât mai mult de original.
Ce-s glumele astea? Nu observă nimeni că arată absolut tern ȋncă de la primele schițe (iar interiorul lui Mokka X…mă adoarme) ? Și de ce preiau platforme de la PSA, din moment ce, ani la rândul, RC le-a alocat MILIARDE?
“Oameni de creație” ? Despre ce “creație” să fie vorba, dacă ei găsesc ȋn Astra sursă de inspirație? Presupun că motoarele vor fi alese tot dintre cele ale compactei de referință, turnate ȋn Ungaria…Originalitate, mă, tată.
Așadar, nu reprezintă un secret pentru nimeni ceea ce ne așteaptă ȋn anii următori: SUV-uri triste și “electrice” (ba chiar și “autonome”) pe bandă rulantă, invocându-se “mecanismul de reglare a pieței” (cerere și ofertă), numai că nevoile din ziua de astăzi (ba chiar și viziunile estetice) nu se nasc instantaneu, adică nu sunt spontane, ci “dresate” prin intermediul cozilor de topor din mass-media…
@Inexorabil: dizainarule care esti tu dizainar...