Opel se află într-o perioadă plină de SUV-uri a istoriei sale. Dacă acum câțiva ani în gama mărcii germane se strecura doar Antara, un model cu succes mediu la public, nemții au reușit ca în ultimele 12 luni să prezinte nu mai puțin de trei SUV-uri diferite care au rolul de a multiplica vânzările mărcii și de a asigura prezența Opel într-un segment de piață din ce în ce mai popular.
Primul a fost Mokka X, binemeritatul facelift primit de primul SUV de segment mic al germanilor. Apoi a urmat Crossland X, model încadrat în același segment, însă dedicat celor care nu-și doresc o mașină cu tracțiune integrală.
În sfârșit, Opel ne oferă astăzi o primă privire asupra celui mai nou SUV al său. Noul Opel Grandland X va fi practic urmașul pe linie de segment al lui Antara, fără să aibă legături de platformă cu acesta.
Dezvoltat pe o bază tehnică construită împreună cu PSA Peugeot-Citroen, grupul care în această primăvară a anunțat achiziția Opel, Grandland X este cu atât mai important pentru Opel cu cât va păși în segmentul SUV-urilor compacte, acolo unde Nissan Qashqai, VW Tiguan, Kia Sportage, Renault Kadjar și fratele Peugeot 3008, proaspăt laureat cu titlul Mașina Anului în Europa, fac legea pe continent.
Așa cum era de așteptat, noul Grandland X împarte majoritatea elementelor estetice cu fratele mai mic Crossland X, diferența fiind făcută de volum și dimensiuni, mult mai mari decât în cazul acestuia.
Grandland X are 4.48 metri în lungime, fiind de dimensiuni aproximativ identice cu Volkswagen Tiguan. Portbagajul oferă minim 514 și maxim 1652 de litri, fiind unul dintre cele mai voluminoase din segment.
Opel nu oferă informații legate de motorizările noului model, acestea fiind probabil rezervate pentru data lansării efective a SUV-ului german, care va avea loc în toamna acestui an, la Salonul Auto de la Frankfurt. Aflăm, însă, o mulțime de informații legate de sistemele tehnologice și de siguranță aflate la bordul modelului german.
Conform comunicatului oficial Opel, noul Grandland X va oferi un sistem de frânare automată de urgență cu recunoașterea pietonilor, un sistem avansat de parcare automată și o cameră video la 360 de grade care permite montajul unei imagini live "din elicopter". La nivelul confortului celor din habitaclu, Opel plusează cu scaune ergonomice certificate AGR, volan încălzit, scaune încălzite față și spate și cu portbagaj acționat electric cu senzori pentru picior.
Tehnologic, Opel se bazează pe sistemul IntelliLink, care facilitează conexiunea dintre telefon și mașină.
Apropo de telefon, acesta se poate încărca cu inducție direct de pe consola centrală dacă aparatul permite asta, iar farurile LED adaptive fac și ele parte din pachet. Pachetul de asistență 24/24 OnStar, lansat de Opel și în România în cursul anului trecut, face parte din oferta lui Grandland X.
Adicatelea, francezii nu stiu sa faca masini?!
In plus, masinuta arata foarte bine.
Opel a evoluat enorm, nu mă așteptam.
Apropo, mai țineți ce materiale moi avea Astra G facelift? Pe toate 4 fețele de uși și chiar și pe torpedou. La H apoi nu am mai văzut așa ceva.
@am
opel n-a fost si nu este o marca germana, este ca si cum ai spune britanicii de la vauxhall, apropo, peugeot-ul au luat opel impreuna cu vauxhall, sau de acum incolo opelul va fabrica 308 sub numele de astra iar vauxhall cruze sub numele de sky?
Opel are multe motoare noi și chiar plăcute la condus. Nu mai are problema asta.
Legat de noul SUV opel, in afara de culoare nu ma atrage cu nimic, poate putin farurile, ceea ce nu e un lucru bun pt mine. Botul prea jos - cel putin asa pare din poze. La interior fac comparatie cu Kia sportage: http://static.automarket.ro/img/db/model/003/549/800461l.jpg?ts=1441183201
Din punctul meu de vedere au pastrat interiorul in aceeasi nota: simplu, clasic, invechit - spuneti-i cum vreti.
Da, imi plac mai mult ergonomia si designul interior care imbraca soferul stil 3008/5008, cu ecranul montat in partea de sus a bordului, stil tableta ca la Mazda, Audi, Mercedes si noile Hyundai-uri (i30) sau Ford-uri (Fiesta si viitorul Focus) pentru o lizibilitate buna fara sa-ti iei prea mult ochii de la drum.
Sunt foarte curios, probabil ca toata lumea, cum va termina Opel (cu Vauxhall cu tot) anul curent ca vanzari. Sub sau peste cele din 2016?
@Moldovean
Materiale moi avea si Cielo 1 pe toate fetele de usi si inclusiv pe bord. Inainte masinile se faceau cu cap. Acum cantitatea este pe primul loc.
@IronR
Atmosfera batraneasca era omniprezenta la oricare alt concurent la acea vreme. Astra G a fost lansat in anul 1998, an la care concurentii erau : Renault Megane 1 prefacelift ( cu acelasi bord batranesc ), Skoda Octavia 1 prefacelift ( cu bord de Skoda Felicia, adica tot batranesc ), Ford Focus 1, etc.
@Andy
''materiale mai bune decat media'' ....woww esti tare man. Nici nu a aparut acest model si-ti dai seama ca-i mai calitativ decat ceilalti .......cretinisme. :)))
S-a intors bascalia!
Ce marci americo-germane mai cunosti, dintre care doar opel a mai ramas????
LowCost: Dacia este low cost nicidecum PSA sau Opel. Si, care din aceste doua marci a avut vreodata pretentia de a fi premium???? Poate PSA cu DS-ul dar atat! Deci pot ambele folosi linistite osia spate rigida mai departe si se pot lipsi de acele "chedere, etc care te costa numai bani neaducanu-ti nici un confort in plus! Cred ca Opel cu solutia "watt linkage" pe osia de spate se apropie f.f. mult de trenurile de rulare "independente", sutin ca tu nu vei sesiza diferenta.
@mm: Ok, cu siguranta te stii mai bine....dar totusi cum numesti o firma a carei cercetare, dezvoltare, laboare, constructori/designeri, partial si fabricatia este localizata in Germania,Rüsselsheim (numai in Rüsselsheim vreo 19.000 de suflete)
??????????????????????? Numai faptul ca este detinuta de GM nu o face Firma americana chiar daca unele solutii sau politici de dezvoltare sund influentate de dincolo...
In general americanii stau prost la fiabilitate. Iar in afara celor de la Ford, stau prost cu motoarele mici specifice Europei, Asiei de aceea au si dat inapoi de pe pietele astea.
Problema lor este ca se retrag acasa acolo unde, insa, sunt calariti din toate partile pt ca motoare V6 si 8 cu 300CP produceau si europenii in anii '60.
In maxim 10 ani nici-o marca americana nu va mai fi independenta, si cred ca daca in 5 ani nu fac aliante/fuziuni, vor fi cumparate .
Nu poti supravietui pe o piata cu 250 mil de locuitori unde singurul atu este dimensiunea masinii.
Nu este chiar așa cum apreciați dvs.
Nu contează foarte mult locația principala/de asamblare/puncte lucru
sau nr. de angajați, ci politica de dezvoltare, concepția - filozofia - strategia patronatului/proprietarului deci este mai important cine deține marca respectivă mai ales că tehnologia provenea de la Chevrolet iar acum va proveni de la PSA
Marcile americane nu se bazeaza doar pe piata americana. GM vinde 40% din productie pe piata chineza, iar in 2016, cand detinea inca Opel si Vauxhall, 13% din productie era vanduta in Europa. In SUA au vandut 30% din productie, restul de 17% fiind vanduta pe piete precum America de Sud sau Asia.
La Ford, intr-adevar aproape 50% din productie e vanduta in SUA, restul pe celelalte piete, Europa si Asia fiind cele mai importante. Ford insa nu mai detine pe langa decat Lincoln. La GM ai Chevrolet, Holden, Buick (care se vinde excelent in China), GMC, Cadillac si pana anul trecut si Opel-Vauxhall.
Doar marcile americane detinute de FCA vand preponderent in SUA (Jeep ar fi singura exceptie).
P.S. 1 Vezi ca piata americana nu e de 250 mil locuitori ci de 320 mil :-)
P.S. 2 Marcile americane stau chiar bine la fiabilitate (mai putin Ford care e la nivel de Fiat si suratele detinute de italieni):
http://www.jdpower.com/press-releases/2016-us-vehicle-dependability-study-vds
Salutare ! Si in acelasi timp bine ai venit in comunitatea AM ( observ ca esti unul nou ). Sa incepem cu inceputul.
1.Opel este o marca demult ''corcita'' , modelele fiind derivate si paraderivate din alte modele de ramura americana si invers > Opel Omega = Cadillac Catera , Daewoo Racer = Opel Kadett = Pontiac LeMans, Opel Insignia= Buick Regal, Opel Mokka = Buick Encore, si tot asa.
2. Acest pasaj era pentru acei ''meseriasi'' care tot afirma cat de ''premium'' sunt noile 3008/5008 ale PSA ( a se citi si comul ofuscatului @Andy, daca esti nou iti cer sa te feresti de afirmatiile acestui user care doar vorbeste baliverne din auzite ). Eu nu am afirmat niciodata ca sunt premium, fiindca nu poti fii premium doar punand o tableta in bord si niste piele ecologica . Premium inseamna sa ai si un ''dedesubt'' la fel de premium, in acest caz diferenta fancand-o tipul de suspensie low-cost cum am mai zis, acelasi tip oferit si de Dacia pe majoritatea modelelor sale .De ce ? Fiindca este cea mai accesibila suspensie la ora actuala. Putini constructori mai sunt cei care ofera calitate, fara praf in ochi, iar aceia nu-s europeni. Cat despre Watt Link-ul de pe Opel, stiu despre ce vorbesti si iti dau perfecta dreptate, este un tip de suspensie semi-independenta si imita cat de cat feeling-ul uneia independente pure, dar tot nu se apropie de una ( nu doar eu zic asta, iti dau texte din test drive-uri daca vrei ) . In ceea ce priveste lipsa chederelor care acopera zonele in care se vede tabla vopsita la interior ele nu sunt doar de estetica, mai au si un rol important : acela de a imbunatatii sunetele ce patrund de la vant in timpul rularii pe autostrada. Asadar confort sporit, dar si atentia la detalii.
la cata experienta ai pe AM m-as fi asteptat sa iti cizelezi vocabularul pentru a lasa totusi impresia ca stii despre ce vorbesti
si apropos...alea nu sunt chedere iar rolul in diminuarea anumitor frecvente din spectru auditiv sunt minime; daca nu cumva ZERO. Prezenta lor e conditionata mai mult de pretentiile din ce in ce mai mari ale clientilor si, evident, de incercarea anumitor constructori sa evidentieze calitatea ansamblului
Nu, nu este cheder, ci element de etanșare sub forma unui cordon din cauciuc sau plastic, cu un profil special, adaptat locului de montare, mai pe intelesul tau. Aceasta bucata minimalizeaza zgomotul de vand ce patrunde pe la geamuri, nu-i doar un element estetic de finisaj. Din pacate doar cateva SUV-uri din aceasta categorie au acele ''spatii'' acoperite fara ca tabla vopsita sa fie vizibila la interior in acele zone. Opel Grandland dupa cum observ are acoperite acele zone ( nu-mi este prea clara imaginea ). La Peugeot 3008 si multe altele este destul de vizibil, plus ca si rama este destul de lata si iese mult in evidenta lipsa finisarii. Apoi mai ai pretentia sa fie premium ?
Poftim aici 3008-ul in configuratie are culoarea albastru metalic, care patrunde si la interior
http://visuel3d.peugeot.com/V3DImage.ashx?client=CFGAP3D&version=1PP8SYDCRKB0A0B1&color=0MM00NEG&trim=0P470RFX&width=675&height=305&ratio=1&view=011&format=jpg&quality=90&back=2
http://visuel3d.peugeot.com/V3DImage.ashx?client=CFGAP3D&version=1PP8SYDCRKB0A0B1&color=0MM00NEG&trim=0P470RFX&width=830&height=340&ratio=1&view=005&format=jpg&quality=90&back=2
In a doua configuratie masina este de culoare : MET. PYRITE BEIGE , culoare care din nou patrunde la interior intr-un mod neplacut precum la Dacia.
http://visuel3d.peugeot.com/V3DImage.ashx?client=CFGAP3D&version=1PP8SYDCRKB0A0B1&color=0MM00NLL&trim=0P470RFX&width=830&height=340&ratio=1&view=005&format=jpg&quality=90&back=2
http://visuel3d.peugeot.com/V3DImage.ashx?client=CFGAP3D&version=1PP8SYDCRKB0A0B1&color=0MM00NLL&trim=0P470RFX&width=675&height=305&ratio=1&view=011&format=jpg&quality=90&back=2
Ieftin si inestetic nu ?
tu imi dai chiar DEFINITIA chederului si spui ca NU e cheder? Chederul adica ca..tul ala de cauciuc nu ajunge pana pe tabla la vedere, este strict pozitionat (pe montant B) astfel incat sa faca izolatie dubla: termica si fonica. Pe ce lume traiesti puiule? In schimb, pe grosimea ramei usii se pune (adica unii pun) si un element de finisare, adica o bucata de plastic pentru a ascunde tabla. Bucata asta de plastic NU ARE ROL izolator ci doar ESTETIC
https://www.mercedes-benz.com/wp-content/uploads/sites/3/2015/12/08_Mercedes-Benz-Design-E-Class-Interior-Design-660x602-660x602.jpg
In cazul de fata din strict considerente economice Peugeot a ales sa se lipseasca de un astfel de artificiu estetic.
nu stiu dece imi pierd vremea....
Bună încercare de a face din marca Opel...O marcă adevărată. Dar din păcate situația reală este cu totul alta. Opel este în realitate ceea ce în limbaj popular de numește " o marcă corcita " iar acest fapt este demonstrat de fostul plan al mărcii prezentat nu cu mult timp în urmă de Dna Mary Barra CEO GM. In plus "vestitelor " motoare diesel sunt de origine Fiat, iar noul boss Dl Carlos Tavares CEO PSA Group a menționat că vor fi înlocuite în totalitate cu HDI-uri.
În plus noile modele Opel sunt construite pe "filiera franceză" made nu PSA pe baza arhitecturii tehnice EMP2 care evident nu are legătură cu ... centrul international de dezvoltare de la Ru.
Iar viitorul este și mai clar...Cu excepția modelelor electrice
Viene, esti baiat destept. Lasa-l pe Mascarescu in pace. Ii dai apa la moara, o sa-ti raspunda si te va contrazice mereu ca altceva oricum nu stie. Omul nu are viata personala. Sau e redactor AM si face trafic. Una din doua.
Eu am vorbit de situatia de pana acum! Iar pana ACUMA motoarele diesel NU vin de la PSA, iar pana sa vina mai dureaza un picut.
Si nu am pomenit cele 2 noi aparitii care vin cu 70/80% ingrediente PSA in postarea antecedenta....
Cat despre viitor mai vedem.
Pana la urma urmei PSA si BMW au un Motor de 1,6l Turbo dezvoltat si folosit impreuna. Daca te uiti un pic imprejur te vei mira de cooperatile in lumea producatorilor Auto (BMW/Peugeot, Renault/Nissan, Mercedes/Renault GM/Toyota etc. Deci nu stiu de ce m-ar deranja pe VIITOR motoare diesel/benzina dintr-o cooperare PSA/Opel. Iar daca ai fi intr-adevar f.f. bine documentat, ce ce nu esti, nu ai mai sustine despre modelelle pomenite de mine in postarea premergatoare c-ar fi corcituri. Cea la ce te referi tu ca find corcitura, in ziua de azi este un standard approach in industria auto....cred ca la ora asta numai VW nu se afla intr-o cooperare cu alta marca avand in vedere poate volumul de vanzari extrem de ridicat care diminueaza poate dorinta de a scadea costurile in dezvoltare cu amortizari pe un volum mai mare. Dar, chiar ti se pare ca azi VW exceleaza pri fiabilitate/calitate & design?
De acord în mare parte cu unele aspecte postate de catre dvs. Cu câteva precizări/aspecte care sunt relevante.
Colaborarea în dezvoltare de tehnologie și reducere de costuri precum și cooperarea în alianță in industria auto nu reprezintă aceleași lucru cu apartenența ca și proprietate la un grup auto. Termenul popular utilizat de mine are la bază declarația dată de șeful Opel Dl dr. N. cu ocazia salonului de la Geneva referitoare la noua identitate a mărcii in viitor și avea în vedere nouă "alianță" franco-germana. Referitor la standardele din industria auto mai greu. Da VW nu cooperează cu altă marcă că nu are de ce și ce și să sperăm că nu va coopera mult timp, pentru că ar pierde din identitate, dar și așa este foarte departe de Opel. Dar mai există și alți constructori pe cont propriu - Mazda, Honda, Hyundai-Kia - care nu depind de capitalul sau investiția altora cum este cazul Opel care merge pe pierderi, aspect cu care noul boss PSA de va confrunta și care va trebui soluționat... Și doar Dumnezeu știe ce decizii vor fi luate iar Opel va trebui să le implementeze.
Aici am sustinut si stiu ca, ma repet, technologia nu a venit de la Chevy decat in cazuri singulare enumerate de mine - ma refer aici la ultimi 10 ani de Opel. Principiul este ca technologia dezvoltata in Rü a mers spre Chevy cea ce a compromis de multe ori gradul de libertate referitor la technologia aplicata la platforme si motore. Am inteles ca multi au probleme sa inteleaga sau sa-si imagineze acest principiu dupa care se lucreaza in Rü, chiar si sub "tutela" GM. Aste este tot ce ami era important si nu are rost s-o interpretam in mii de feluri care nu redau adevarul.
Ce va aduce viitorul cu PSA si daca acela va fi mai rau decat sub GM....eu sunt unul din cei mai curiosi in cea ce priveste acest aspect
Ca detinator a doua modele opel, respectiv astra H si astra J, asteptam mai mult de la viitorul Grandlend X, mai ales ca intentionez acum sa trec la un model SUV. Pegeot 3008 , cu care Grand. X imparte platforma, este mult superior la capitolul desing, probabil opel s-a gandit ca daca pui modelul astra K pe un sasiu mai inalt ai facut un SUV. M-as bucura sa reuseasca pe piata vanzarilor cu acest model, dar sa ne uitam un pic si la concurenta, nissan qashqai facelift, vw tiguan, pg. 3008, kia sportige, Kuga, H Tucson, toate au la desing un plus fata de acest model atat la interior cat si la exterior, desi sunt modele lansate pe piata cu cel putin 2 ani in urma iar altele sunt la sfarsitul generatiei. Recomandare pentru actuala conducere opel, ...daca nu aduci o schimbare substantiala modelului prezentat, va avea aceeasi soarta cu anticul Antara, iar revenirea pe profit a companiei va fii doar un deziderat.