La numai o zi după ce primele imagini cu versiunea electrică a lui Opel Corsa au "scăpat" pe internet, constructorul german a decis să ofere o serie de imagini oficiale și informații tehnice.
Noul Opel Corsa-e devine astfel primul model electric al constructorului de la Rüsselsheim, iar acesta are o lungime de 4.06 metri, în timp ce linia plafonului are profilul unui coupe și este cu 48 de milimetri mai coborât, fără ca spațiul pentru capul pasagerilor să fie afectat.
De asemenea, Opel Corsa-e este echipat cu faruri IntelliLux LED Matrix, care sunt alcătuite din 8 elemente și adaptează lumina în funcție de trafic și mediul înconjurător.
La interior, Opel menționează introducerea unor noi sisteme de infotainment, iar clienții vor putea alege între Multimedia Navi cu ecran touch de 7 inch și Multimedia Navi Pro cu ecran touch de 10 inch.
Sistemul de propulsie este asigurat de un motor electric de 100 kW (136 CP) montat pe puntea față, iar acesta oferă un cuplu maxim de 260 Nm. Corsa-e are nevoie de 2.8 secunde pentru a ajunge de la 0 la 50 km/h și de 8.1 secunde pentru plajă de la 0 la 100 km/h.
Opel menționează că bateria integrată are o capacitate de 50 kWh care oferă o autonomie de 330 de kilometri, valoare provizorie calculată conform standardului WLTP. Acumulatorul poate fi încărcat la stații de încărcare rapidă într-un interval de 30 de minute pentru a ajunge la o capacitate de 80%.
Așa cum era de așteptat, șoferul are posibilitatea de a seta unul dintre modurile de condus intre Normal, Eco și Sport.
Mai multe informații despre Opel Corsa-e și, mai ales, despre versiunile cu motoare termice vor fi devaluite la lansarea oficială programată pentru 4 iunie.
Via Opel
Şi apoi totuşi Bucureşti - Craiova, sau B - Constanţa, B - Sibiu, B - Sibiu, B - Buzău toate sunt sub 300 km.
Caz1
Stau in Constanta. Vreau sa merg la Bucuresti. Cu ce ma mai invart prin oras fac 250km. Nu-mi ajunge bateria sa ma intorc. Trebuie sa stau sa se incarce. Nasol. Merg la ski la Sinaia. Nu pot, nu ajung cu o baterie, trebuie sa ma opresc cateva ore in Bucuresti sa caut o statie de incarcare si sa incarc. Pierd timpul. Merg pe litoral. Am destula baterie sa ma fatzai pe acolo. Aaa da stai eu chiar sunt pe litoral. Daca merg in Bulgaria pot sa vizitez Balcik si sa ma si intorc. Ba chiar pot sa dau drumul si la aer conditionat. Cool. Pot merge si pana la Albena sa Varna eventual, cu putina atentie.
Cazul2
Stau in Bucuresti. Pot merge la ski la Poiana, dar nu ma pot intoarce. Trebuie sa cobor in oras sa gasesc o statie de incarcare. Renunt si ma duc la Sinaia de unde ma pot intoarce fara sa incarc din nou bateria. Ma tine dus-intors. O bila alba. Mai pot merge la Sibiu Craiova, dar nu ajung la Turnu Severin. Nu ajung la Timisoara, Cluj si Iasi. Bila neagra.
Caz3
Stau in Brasov. Vreau la mare. Nu ajung. Trebuie sa incarc in Bucuresti. Consum timp la greu, deci nu pot da o fuga la mare in weekend. Ajung la Cluj, la Iasi la limita. Nu ajung la Timisoara, Oradea. Merg la aeroport la Otopeni. Teoretic imi ajunge si de intors la limita. Sa ma risc? Sa nu ma risc? Sa opresc incalzirea sau aerul conditionat? Problematic. Cel mai bine as incarca din nou in Bucuresti, dar pierd timpul asa. Sau astept sa se faca aeroport la Brasov.
CazX. M-am cam plictisit, continuati voi sau trageti concluzia. Merita o astfel de masina? Chiar si cu prima de 10000 de euro de la stat.
- Nu-mi place unde e pozitionata priza pt incarcare. Mi se pare un pic incomoda in spate-stanga (au folosit gaura deja existenta de la benzina. hmm...). Ar fi mai la indemana sa fie in fata, sau eventual sa aiba 2 prize. Asta ca sa nu insiri cabluri incomode de jur imprejurul masinii.
- "constructorul german" - uitati de aceste stereotipuri
Asteptam detalii de pret , altfel masina arata brici
Astept cu interes noul Zoe cu baterie de 60, dar daca vine la 40k, iar va fi degeaba.
Inca mai am rabdare, dar tare mi-e ca tot la Otto-GPL ajung. Of.
Fiecare cu ce vrea. Succes la parcat în garaj, să nu tuşiţi, sau vedeţi în parcările la mall dacă vă plac noxele...
Că unele mall sunt zgârcite cu aerisirea...
...dă unele detalii, comparații și prețuri estimative - fără ecobonusuri -, care ar fi cu cca. 6% mai mici decât ale e208-ului (23.500 lire vs. 25.000 în UK sau 33.000 € vs. 36.000 în Olanda.)
În fine, rata de schimb nu pușcă, dar Olanda-i cam comunistă la impozite, deci Corsa-e n-are cum să fie peste 28K € la noi. Sau chiar ceva mai ieftină, din moment ce e208-ul nu va sări de 30.000 în Vest.
Prevăd deci că Zoe nu va avea viață ușoară. Mai ales că nu *arată super-bine*...hehe (argument major în decizia cumpărării, deși niciodată argumentat.) :-p
Bateria nu se degradeaza asa mult precum dezinformezi tu. Vezi Tesla, dupa 160k kilometri pierde sub 10%.
Legat tot de baterii dintr-o alta postare de a ta. Masinile electrice iau foc mai rar decat o masina pe combustie.Sunt statistici ce atesta.
Eu m-as astepta ca alegerea sa fie simpla pentru cam orie om cu o inteligenta medie...
Masinile electrice cu baterii 18650 legate intre ele nu au niciun viitor. Vor ramane intotdeauna niste produse de nisa pentru entuziasti ca a 2-a sau a 3-a masina si pentru virtue signalers.
O masina pe combustie nu e poluanta? De aia mor anual doar in Europa sute de mii de oameni din cauza poluarii aerului?Care principalul poluator din orase, unde majoritatea populatiei traieste?
Inteligenta ta e sub medie