Opel Astra primeşte o nouă generaţie: primele imagini ale noului model
de Sebastian Toma
Miercuri, 06.05.2015
NewsletterEşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Opel a confirmat oficial debutul noii generaţii Astra la Salonul Auto de la Frankfurt, programat în toamna acestui an. Odată cu anunţul, nemţii au prezentat primele imagini ale prototipului lui Astra K.
Esential24de milioane de unităţi Kadett şi Astra au vândut cei de la Opel în cei opt decenii de carieră a modelelor compacte din gama lor.
5centimetri va pierde Opel Astra în lungime odată cu noua generaţie.
Opel Astra va primi în toamnă o nouă generaţie, ajungând să fie cea de-a 11-a generaţie de compacte oferită vreodată de constructorul german. Odată cu anunţul oficial de debut al noului model compact, dezvoltat de la zero, cei de la Opel au publicat şi primele imagini ale acestuia. După cum era de aşteptat, constructorul s-a ferit să expună modelul de serie în varianta de producţie, preferând să ne arate un cadru cu un prototip al viitorului Astra K în compania lui Dr. Karl-Thomas Neumann, CEO-ul Opel. Şeful mărcii din Russelsheim promite că noua compactă de la Opel va avea un "design extraordinar", va fi cea mai eficientă din segment şi va aduce pe piaţă multe inovaţii.
Printre noutăţile aduse de Opel Astra K se numără reducerea dimensiunilor exterioare şi reducerea masei totale, mărirea spaţiului interior şi introducerea unei game complet noi de motorizări.
În plus, Opel promite că va lansa pe Astra o serie de tehnologii şi inovaţii găsite până acum doar în segmentele superioare. Noul Astra va fi şi primul model Opel care va fi lansat cu serviciul unic conectat OnStar, care le va asigura şoferilor asistenţă 24/24 la apăsarea unui buton. Judecând după serviciile asigurate de ramura americană a serviciului OnStar, clienţii vor putea să-şi descuie maşina de la distanţă şi să verifice dacă este încuiată, să sune la serviciile de urgenţă în caz de accident, să localizeze şi imobilizeze maşina în caz de furt şi multe altele.
Aşa arată stopurile cu LED ale viitorului Opel Astra K.
Potrivit nemţilor de la Automobil Produktion, noul Opel Astra va avea motorizări care vor asigura între 95 şi 200 CP.
Cel mai puternic diesel din ofertă ar urma să asigure 170 CP, iar toate propulsoarele alimentate cu motorină din ofertă vor avea o cilindree de 1.6 litri. În ceea ce priveşte viitorul lui Astra, a fost confirmată deja versiunea OPC, în timp ce transmisiile cu două ambreiaje nu sunt prevăzute în viitorul apropiat. Lungimea totală a noii generaţii Astra este de 4.370 milimetri, în timp ce hachback-ul actualei generaţii anunţă 4.419 milimetri. Îmbunătăţirea majoră faţă de generaţia precedentă a lui Astra va fi operată la nivelul masei totale, cei de la Automobil Produktion citând o diferenţă de 200 de kilograme în favoarea celei de-a 11-a generaţii. Din această diferenţă, şasiul mai uşor aduce un aport de 50 de kilograme.
-200 kg suna bine, probabil se va bate cu mazda3 la cea mai usoara masina. sa vedem si pe benzina ce motoare vor aduce. mi se pare interesant ce au facut cu dieselul, toate fiind de cilinderee egala, doar puterea variaza. asta da reducere de cost de productie, jos palaria.
Designul este un regres ! Camuflajul e superficial, deci nu e greu sa-ti dai seama ca va arata mult mai nasol decat ce se vinde acum.
@mog
Treaba cu reducerile masei de la o generatie la alta sunt valabile la toti producatorii in ultimul timp. Ce a facut Opel diferit a fost ca a micsorat dimensiunile masinii, ceea ce nu-i tocmai ok pentru confortul interior.
@ Alex Nu va influenta confortul, stai linistit. Astra actuala e prea mare pentru o HB compacta (ajunge la nivelul unui sedan din clasa mica). Golf-ul 7 are 4.255 mm lungime; 308-ul are 4.253 mm lungime; C'eed-ul are 4.310 mm lungime. Deci oricum viitoarea Astra va ramane foarte lunga in clasa ei iar confortul sunt sigur ca va fi peste actuala generatie.
Au facut foarte bine ca au scazut masa. Masa mare era un mare minus pentru modelele Opel.
Totuși, 4,42 m e prea mult pentru o mașină de clasă compactă. Uită-te la Peugeot care a redus lungimea la 308, dar nu a afectat confortul interior. La fel s-a întâmplat și cu câteva modele de clasă mică.
Mai mult, Golf are doar 4,25 m lungime și mai mult spațiu interior ca Astra. Prin urmare, nu știu cât de mult e afectat confortul interior.
Altfel, unde ajungem? La 4,80 m lungime în clasa compactă?
De design nu mă pronunț încă. Silueta pare asemănătoare și poate ne trezim cu un facelift ca la Corsa E, dar cu o mașină complet nouă pe dedesubt. Nu m-ar deranja asta pentru că actualul model încă mi se pare în ton cu vremurile.
Dacă se țin de cuvânt și chiar reduc masa considerabil și măresc spațiul interior, atunci Focus și Golf vor trebui să-l ia mult mai în serios pe Astra.
cum adica la a11-a generatie?nu inteleg...eu stiu ca astra a inlocuit kadetul iar de atunci sunt....vreo..4 si cu asta ce urmeaza 5 generatii...ori aceste generatii de care se vb. se refera la ceva ce eu nu stiu...
Opel joaca mereu bine in domeniul auto. Iar faptul ca sunt parte din GM, spune multe : designul este foarte modern si rafinat asa cum stiu americanii sa faca. Nemtii doar in aspectul ''cat mai banal si sters'' se pricep. Evident Opel nu mai e demult un brand german, Incepand de la platforme, motoare, cutii si termanand cu design interior si tehnologii GM . Daca cineva m-ar intreba daca i-as recomanda Opel, cu siguranta as spune DA. Motoarele aspirate de la Opel sunt fenomenal de fiabile. Iar acest lucru o confirma si fostul Daewoo .
@mog inainte sa te arunci sa comentezi fara a te informa in prealabil despre ceea ce scrii si sa mai ai 2 like-uri si nici-un dislike (doar un dislike de la mine) inseamna ca suntem o tara de bananieri !
pai omule , seat leon , peugeot 308 sunt mai usoare decat gunoiul de mazda 3 ... iar honda civic are aceeasi greutate ca mazda 3
@Moldovean te apreciez pentru stilul obiectiv , concret si corect , toata stima ! si mie imi pare aiurea sa o numeasca a 11-a generatie de astra cand stim cu totii ca nu este asa . poate a 11-a generatie de automobil in clasa compacta a celor de la opel
"a 11-a generatie de opel astra" ... este ca si cum am zice ca Golf 7 este a 11-a generatie de golf deoarece inaintea lui Golf 1 in clasa compacta au fost Beetle type 1 (prima generatie) , beetle model 1953-1957 , beetle 1967-1971 , si Super Beetle 1971-1979
Asta cu numaratul la comun a Kadett-ului in cazul Opel si a Escort-ului in cazul Ford e o mare bluff de marketing in stilul yankeu. E ca si cum Peugeot ar numara toata seria 2xx cand vorbeste de 208...
Au schimbat numele modelului din seria compacta...sanatate. Vorbim de modele diferite care nu se pot aduna. Parerea mea e ca au gresit cand su facut schimbarile respective. Atat Kadett cat si Escort au fost mult mai emblematice la vremea lor. Focus-ul abia la generatia actuala a reusit sa devina un produs ok recunoscut global prin vanzari...
Ivanoff: poate iti suna americaneste "Mark Adams", dar sa stii ca tipul e european, mai exact din Londra. Plus, poate vrei sa iti aduc aminte cum arata modelele Caddilac.
Mircea: daca ajungi sa numesti o masina la care au muncit niste oameni, un "gunoi", atunci poate te-ai dereglat pe undeva.
mai nimic interesant la modelul astra asta nou va fi mai plictisitoare generatia asta mai nou fata de vechea generatie sigur mie nu va fi pe plac publicului fiindca o sa aiba aceelasi desing de ratusca cea urata ca si corsa modelul nou sosit pe piata presupun doar inca nu-mi dau seama de desingul acestui masini deghizata sub camflaj asa ca opel prost fudul nota 4 la copiere oricum urasc opelul si intodeauna il voi ura Indiferent daca unii sunt de partea mea sau nu ma refer cine mai tine cu chevrolet unii fanii pff nu conteaza
Ce sunt ma farurile alea ? astia de la Opel le fac supradimensionate , riscul de a se crapa cand stai in spatele unui camion este mai mare din cauza asta
Romanul e frustrat astazi. Tara sta in loc, socata de faptul ca Opel considera noua Astra ca fiind a 11-a generatie. Blasfemie!
Arza-i-ar focurile iadului !
Da ma, ca daca-ti schimbi numele din Costel, in Gheorghe, practic devii orfan si te intreaba lumea pe strada: "tu de-a cui esti ma?"
Serios, asta e discutia ? Adica daca i-au schimbat numele e cu totul alta model ? Si daca Opel isi schimba denumirea maine, inseamna ca, compania va avea practic o istorie de 1 zi in industria auto ? fantastic.
De Datsun si Nissan ce putem spune atunci ?
Prin prisma reducerii masei performantele dinamice ar trebui sa fie mult mai bune. Sa vedem testele comparative si mai vorbim ... Sanse de succes are...
@Mircea Nu stiu daca are o mare importanta dar, conform Peugeot Romania, Peugeot 308 hatchback varianta de baza (presupun ca e cea mai usoare) are - citez - "Masa in gol (kg): 1280", iar conform site-ului Mazda Romania, Mazda 3 hatchback varianta de baza are - citez din nou - "Masa la gol incl. şofer (75 kg): 1265 kg". Despre Seat Leon a scris altcineva, asa ca n-am mai cautat.
@lache, pai atunci pune-te pe fuga si achizitioneaza mama fiabilitatii. Te retin eu, cumva? Ce zici, poti sa faci treaba asta? Si apoi sa vii si sa ne spui ca in 5 ani ai schimbat doar un filtru de aer..
pt mircea:
seat leon e singurul dintre modelele enumarate de tine care are intradevar greutatea mai mica decat mazda3 la motoare comparabile (nu cu mult) INSA nu scrie nicaieri in descrierea lui cum scrie la mazda "inclusiv 75kg sofer" cand scriu greutatea la gol. posibil sa fie inclusa, posibil sa nu.
Din cate stiu eu, in regatul unit, modelele de kadett au fost vandute sub sigla vauxhall sub numele de Astra. La fel s-au vandut si in america latina. De aici vine numarul generatiei actuale de Astra.
Intr-adevar, in ultimii ani, Opel a facut mari progrese in ceea ce priveste motorizarile, designul si calitatea materialelor. CHiar si sasiul generatiei J de Astra este unul de exceptie cu tot cu puntea spate watt, singurul minus considerabil al masinii fiind masa mult prea mare raportata la dimensiuni, concurenta. Masa mare a sacrificat dinamica masinii si a fost cam singurul punct criticat cam de toata lumea auto.
Ma intreb oare, daca vor avea doar dieselul de 1.6 l, si nu vor pastra si cel de 2.0 l, pentru ca, concurenta propune dieseluri mai performante.
@mog
Treaba cu reducerile masei de la o generatie la alta sunt valabile la toti producatorii in ultimul timp. Ce a facut Opel diferit a fost ca a micsorat dimensiunile masinii, ceea ce nu-i tocmai ok pentru confortul interior.
Au facut foarte bine ca au scazut masa. Masa mare era un mare minus pentru modelele Opel.
Totuși, 4,42 m e prea mult pentru o mașină de clasă compactă. Uită-te la Peugeot care a redus lungimea la 308, dar nu a afectat confortul interior. La fel s-a întâmplat și cu câteva modele de clasă mică.
Mai mult, Golf are doar 4,25 m lungime și mai mult spațiu interior ca Astra. Prin urmare, nu știu cât de mult e afectat confortul interior.
Altfel, unde ajungem? La 4,80 m lungime în clasa compactă?
De design nu mă pronunț încă. Silueta pare asemănătoare și poate ne trezim cu un facelift ca la Corsa E, dar cu o mașină complet nouă pe dedesubt. Nu m-ar deranja asta pentru că actualul model încă mi se pare în ton cu vremurile.
Dacă se țin de cuvânt și chiar reduc masa considerabil și măresc spațiul interior, atunci Focus și Golf vor trebui să-l ia mult mai în serios pe Astra.
Am scris comentariul propriu de mai sus fără să văd că tu comentaseși deja.
La fel cum ar număra Focusul în continuarea generațiilor Escort.
pai omule , seat leon , peugeot 308 sunt mai usoare decat gunoiul de mazda 3 ... iar honda civic are aceeasi greutate ca mazda 3
Au schimbat numele modelului din seria compacta...sanatate. Vorbim de modele diferite care nu se pot aduna. Parerea mea e ca au gresit cand su facut schimbarile respective. Atat Kadett cat si Escort au fost mult mai emblematice la vremea lor. Focus-ul abia la generatia actuala a reusit sa devina un produs ok recunoscut global prin vanzari...
Mircea: daca ajungi sa numesti o masina la care au muncit niste oameni, un "gunoi", atunci poate te-ai dereglat pe undeva.
Leon ampatament - 2636
Mazda 3 ampatament - 2700
Dar mai bn ne-ai spune mataluta cum de Seat Leon 1.4 TSI 122CP cantareste 1224 kg iar Mazda 3 2.0 120 CP, doar 1205 ?
Sau hai sa facem altfel :
Seat Leon 1.8 TSI 180 CP- 1321 kg
Mazda 3 2,5 de 184 BHP ( varianta din SUA )- 1286 kg
Deci ?
Arza-i-ar focurile iadului !
Da ma, ca daca-ti schimbi numele din Costel, in Gheorghe, practic devii orfan si te intreaba lumea pe strada: "tu de-a cui esti ma?"
Serios, asta e discutia ? Adica daca i-au schimbat numele e cu totul alta model ? Si daca Opel isi schimba denumirea maine, inseamna ca, compania va avea practic o istorie de 1 zi in industria auto ? fantastic.
De Datsun si Nissan ce putem spune atunci ?
seat leon e singurul dintre modelele enumarate de tine care are intradevar greutatea mai mica decat mazda3 la motoare comparabile (nu cu mult) INSA nu scrie nicaieri in descrierea lui cum scrie la mazda "inclusiv 75kg sofer" cand scriu greutatea la gol. posibil sa fie inclusa, posibil sa nu.
Intr-adevar, in ultimii ani, Opel a facut mari progrese in ceea ce priveste motorizarile, designul si calitatea materialelor. CHiar si sasiul generatiei J de Astra este unul de exceptie cu tot cu puntea spate watt, singurul minus considerabil al masinii fiind masa mult prea mare raportata la dimensiuni, concurenta. Masa mare a sacrificat dinamica masinii si a fost cam singurul punct criticat cam de toata lumea auto.
Ma intreb oare, daca vor avea doar dieselul de 1.6 l, si nu vor pastra si cel de 2.0 l, pentru ca, concurenta propune dieseluri mai performante.