Opel Astra OPC, noi detalii: 6 secunde pentru 0-100 km/h, consum de 8.2 litri/100 km

De Mircea Meșter
Publicat Joi, 10.05.2012
Opel a anunţat o serie de detalii noi legate de noul Opel Astra OPC, aşteptat să sosească pe pieţele europene în această vară.

Esential

10.000 de kilometri a parcurs Astra OPC pe Nurburgring, în "condiţii de cursă". Aceste teste reprezintă echivalentul al 180.000 de kilometri în condiţii normale de şosea.

Opel Astra OPC, versiunea sportivă de top a gamei compacte Opel, se dezvăluie fanilor puţin câte puţin în aşteptarea debutului oficial de piaţă. Dacă înainte de Salonul de la Geneva am putut admira primele imagini cu noul model german, iar în cadrul evenimentului elveţian am văzut maşina la standul mărcii din Russelsheim, astăzi avem o serie de informaţii tehnice noi legate de noul Astra OPC.

MOTOR: 280 CP, 400 Nm, 6 secunde pentru 0-100 km/h

Cele mai importante dintre acestea sunt legate de motorul cu patru cilindri de 2.0 litri pe care modelul german îl aduce sub capotă. Aşa cum ştiam deja, acesta dezvoltă 280 de cai putere şi 400 Nm. Informaţiile adiţionale publicate de Opel vizează performanţele modelului german. Conform fişei tehnice a noului Astra OPC, compacta de performanţă reuşeşte să sprinteze de la 0 la 100 km/h în doar 6 secunde, o cifră care egalează versiunea de 265 de cai a lui Megane RS, care depăşeşte Mazda3 MPS, dar care se află sub VW Golf R. La nivelul consumului, Astra OPC anunţă o medie de 8.2 litri/100 km, în timp ce emisiile de CO2 au scăzut în comparaţie cu generaţia anterioară cu 12%: 189 de grame/km.

SUSPENSII INOVATOARE

La nivel tehnic, Opel a confirmat ceea ce Automarket reuşise să afle încă din luna martie într-un interviu exclusiv cu Volker Strycek, omul care s-a ocupat de dezvoltarea modelului german. Aflăm astfel că pretenţiile anunţate de "cea mai bună manevrabilitate din segment" se traduc printr-un diferenţial cu alunecare limitată construit de Drexler şi derivat din motorsport şi printr-o suspensie frontală HiPerStrut care are rolul de a micşora la minimum fenomenul de torque steer.

Sistemul de suspensii este unul foarte avansat tehnologic, foloseşte elemente mecanice pentru a îmbunătăţi direcţia şi stabilitatea în viraje şi a fost montat cu succes până acum pe modele mai mari precum Insignia OPC sau Saab 9-5. 

La capitolul ţinută de drum, cei care vor ajunge în spatele volanului unui Opel Astra OPC vor putea alege între trei moduri de rulare - Standard, Sport şi OPC. Garda la sol a fost oricum coborâtă cu 10% faţă de un Astra normal, iar suspensiile sunt mai dure cu 30%. În plus, Astra OPC este dotat cu "Ramp Control", o tehnologie care asigură contactul roţilor cu asfaltul imediat după ce maşina trece peste o neregularitate a şoselei, determinând în acelaşi timp "o aterizare uşoară chiar şi când arcurile se contractă pe suprafeşe neregulate".

Nici caracteristicile dinamice nu au fost uitate. Sistemul ESP are şi el trei moduri de operare. Cel clasic, în care sistemul funcţionează la parametri clasici, modul Competitive - în care îi acordă celui de la volan ceva mai multă libertate de exprimare şi un al treilea mod, în care sistemele de asistenţă sunt deconectate complet.

via | Opel

Comentarii (15)

  • Anonim
    Ca de obiecei, Opel este in spatele concurentei la performante.
    29 39
  • daca se apropie de pretul unui 328i (apropiere= mai putin de 10000Euro) tre sa fii batut in freza sa dai lovelele pa un opel :)
    30 37
  • ca design arata bine si performantele destul de bune..insa sutn curios ce pret are! oricum din punctul meu de vedere in Romania chinui o asemenea masina,nu merita!
    29 12
  • ENERGY
    Totul sau nimic!
    Intrebarea e... poate bate Megane RS pe Nurburgring? Pentru ca indiferent ce ziceti voi, pe circuit se stabileste suprematia tehnologica. Astea nu-s masini de rulat agale pe bulevardele pricipale ale oraselor. Unde ar mai fi distractia? Cine spune altceva, nu e pasionat auto.

    Totul sau nimic! Oamenii vor sa stie: au sau nu cel mai bun produs de pe piata? Cu Megane RS e sigura treaba - "the best in class". Ce poate face insa Opel in privinta asta? Hmmm... sa intre in Formula 1 si sa invete de acolo ar fi un prim pas...
    58 21
  • Din punctul meu de vedere o masina nu o cumperi daca e nr.1 pe nu stiu ce circuit, ca asa am avea toti numai un singur model.O masina o cumperi pentru ce ofera, cum te simti la volan, cum ruleaza,etc. mai exact ce senzatie iti lasa respectivul model dupa ce te dai jos din ea.Daca vrei masina de circuit iti ei masina de circuit cu performante net superioare modelelor de strada oricat de RS sau opc ar fi ele.

    Eu sunt sigur ca va aduce surprize si am incredere in modelul acesta fiind destul de tehnologizat!!
    29 40
  • gabiposi
    Ptr.ENERGY
    Daca vorbesti de suprematie tehnologica cred ca in WRC se regasesc toate noutatile, as intreba doar cate modele are Renault acolo,nu ca Opel ar avea,nu vreau sa denigrez marca Renault dar prea ii dai cu Nurburgring-ul in sus si in jos.
    14 29
  • gabiposi
    Completare
    Bineinteles nu vorbeam de Formula 1.
    5 15
  • auto update
    @TIKA aberezi
    Oamenii cumpara anumite masini TOCMAI pt ca sunt referinte de segment
    24 12
  • Realitatea zilei
    @gabiposi
    Formula 1 este de departe cel mai important eveniment in motor-sport. Mai ai de invatat copile... Formula 1 e singurul sport care stoarce totul dintr-un pilot pentru ca se dezvolta cele mai mari puteri, cele mai mari viteze si cea mai inalte tehnologii din industria auto. Pentru a concura cu succes in Formula 1 trebuie deasemena ca fiabilitatea, precizia si inovatia sa fie la superlativ.
    32 9
  • RUSINICA!!
    Azi dimineata una bucata Fiat Bravo rosu cu nr. inmatriculare B-85-HHI cu insemnele www.automarket.ro a venit frumos de pe linia lui 5 (intersectia de la IGP) si a depasit frumos coloana pe contrasens si s-a pus primul la semafor.

    Apoi aceeasi manevra cand a facut stanga pe Stefan cel Mare.

    Apoi crosetare prin tarfic.

    Mda....
    14 9
  • am vazut si eu fiatul bravo de care vb, cred ca e acelasi scria ceva de site plus anvelope de vanzare, prin zona dristor. foarte frumos de altfel fiatul dar desi ai dreptate toti mai calcam pe bec din diferite motive .
    Referitor la astra j opc zicea cineva ca e in urma ca si performante : daca ar avea un dsg pe acest model fii sigur ca ar fi ceva mai rapid decat golf r . asta e singurul punct slab insa care nu se simte asa mult in momentul in care apreciezi schimbatul manual al unei cutii sport cu timonerie care poate sa tina pasul cu pretentiile masinii.
    8 3
  • @OPC H
    Mda, compari un model abia aparut cu unul vechi de 4 ani si tot pierde. Daca si cu parca dau poate. Lasa gargara ieftina.
    3 6
  • va lipseste creieru'
    Pai cum cacat sa fie mai rapid pe 0-100 OPC-ul decat R-ul cand una e FWD si alt AWD? La plecarea de pe loc diferenta de aderenta e uriasa. Doamneee...
    8 2
  • rs trophy
    Doar pe Nürburgring opc isi poate demonstra performanta daca se poate compara cu meganul rs trophy
    0 0
  • realitatea sport
    Frumoasa ce sa zic dar daca tinem cont de performanta e departe de a se putea compara cu meganul rs trophy care detine recordul pentru cea mai rapida masina de serie cu tractiune fata care a calcat vr
    eodata pe circuitul de la nürburgring si se demonstreaza a fi mai rapid pe tur decit multe alte maşini sportive, multe cu o putere mai mare sau chiar si dubla.Ca o comparatie, impresionantul Megane RS Trophy se poate lauda ca este mai rapid ca modele precum Audi TT-RS, BMW Seria 1 M Coupe, FORD FOCUS -RS,GOLF- R ,SCIROCCO-R si astea sint doar citeva lista continua
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru