Esential
10.000 | de kilometri a parcurs Astra OPC pe Nurburgring, în "condiţii de cursă". Aceste teste reprezintă echivalentul al 180.000 de kilometri în condiţii normale de şosea. |
10.000 | de kilometri a parcurs Astra OPC pe Nurburgring, în "condiţii de cursă". Aceste teste reprezintă echivalentul al 180.000 de kilometri în condiţii normale de şosea. |
Opel Astra OPC, versiunea sportivă de top a gamei compacte Opel, se dezvăluie fanilor puţin câte puţin în aşteptarea debutului oficial de piaţă. Dacă înainte de Salonul de la Geneva am putut admira primele imagini cu noul model german, iar în cadrul evenimentului elveţian am văzut maşina la standul mărcii din Russelsheim, astăzi avem o serie de informaţii tehnice noi legate de noul Astra OPC.
Cele mai importante dintre acestea sunt legate de motorul cu patru cilindri de 2.0 litri pe care modelul german îl aduce sub capotă. Aşa cum ştiam deja, acesta dezvoltă 280 de cai putere şi 400 Nm. Informaţiile adiţionale publicate de Opel vizează performanţele modelului german. Conform fişei tehnice a noului Astra OPC, compacta de performanţă reuşeşte să sprinteze de la 0 la 100 km/h în doar 6 secunde, o cifră care egalează versiunea de 265 de cai a lui Megane RS, care depăşeşte Mazda3 MPS, dar care se află sub VW Golf R. La nivelul consumului, Astra OPC anunţă o medie de 8.2 litri/100 km, în timp ce emisiile de CO2 au scăzut în comparaţie cu generaţia anterioară cu 12%: 189 de grame/km.
La nivel tehnic, Opel a confirmat ceea ce Automarket reuşise să afle încă din luna martie într-un interviu exclusiv cu Volker Strycek, omul care s-a ocupat de dezvoltarea modelului german. Aflăm astfel că pretenţiile anunţate de "cea mai bună manevrabilitate din segment" se traduc printr-un diferenţial cu alunecare limitată construit de Drexler şi derivat din motorsport şi printr-o suspensie frontală HiPerStrut care are rolul de a micşora la minimum fenomenul de torque steer.
Sistemul de suspensii este unul foarte avansat tehnologic, foloseşte elemente mecanice pentru a îmbunătăţi direcţia şi stabilitatea în viraje şi a fost montat cu succes până acum pe modele mai mari precum Insignia OPC sau Saab 9-5.La capitolul ţinută de drum, cei care vor ajunge în spatele volanului unui Opel Astra OPC vor putea alege între trei moduri de rulare - Standard, Sport şi OPC. Garda la sol a fost oricum coborâtă cu 10% faţă de un Astra normal, iar suspensiile sunt mai dure cu 30%. În plus, Astra OPC este dotat cu "Ramp Control", o tehnologie care asigură contactul roţilor cu asfaltul imediat după ce maşina trece peste o neregularitate a şoselei, determinând în acelaşi timp "o aterizare uşoară chiar şi când arcurile se contractă pe suprafeşe neregulate".
Nici caracteristicile dinamice nu au fost uitate. Sistemul ESP are şi el trei moduri de operare. Cel clasic, în care sistemul funcţionează la parametri clasici, modul Competitive - în care îi acordă celui de la volan ceva mai multă libertate de exprimare şi un al treilea mod, în care sistemele de asistenţă sunt deconectate complet.
via | Opel
Totul sau nimic! Oamenii vor sa stie: au sau nu cel mai bun produs de pe piata? Cu Megane RS e sigura treaba - "the best in class". Ce poate face insa Opel in privinta asta? Hmmm... sa intre in Formula 1 si sa invete de acolo ar fi un prim pas...
Eu sunt sigur ca va aduce surprize si am incredere in modelul acesta fiind destul de tehnologizat!!
Apoi aceeasi manevra cand a facut stanga pe Stefan cel Mare.
Apoi crosetare prin tarfic.
Mda....
Referitor la astra j opc zicea cineva ca e in urma ca si performante : daca ar avea un dsg pe acest model fii sigur ca ar fi ceva mai rapid decat golf r . asta e singurul punct slab insa care nu se simte asa mult in momentul in care apreciezi schimbatul manual al unei cutii sport cu timonerie care poate sa tina pasul cu pretentiile masinii.
eodata pe circuitul de la nürburgring si se demonstreaza a fi mai rapid pe tur decit multe alte maşini sportive, multe cu o putere mai mare sau chiar si dubla.Ca o comparatie, impresionantul Megane RS Trophy se poate lauda ca este mai rapid ca modele precum Audi TT-RS, BMW Seria 1 M Coupe, FORD FOCUS -RS,GOLF- R ,SCIROCCO-R si astea sint doar citeva lista continua