Opel Astra GTC, versiunea coupe din gama Astra facelift, poate fi comandat şi în compania motorizării 1.6 CDTI de 136 CP. Diesel-ul cel nou din gama Opel, lansat vara trecută în gamele Astra şi Zafira, introdus recent şi în gama Meriva, are rolul de a înlocui treptat unităţile de 1.7 şi 2.0 litri. În cazul lui Astra GTC, motorizarea 1.6 CDTI în compania unei manuale cu şase trepte aduce un timp 0-100 km/h de 10.2 secunde, o viteză maximă de 198 km/h şi un consum mixt de numai 4.1 litri la sută. Toate valorile sunt mai bune decât cele ale celui mai performant 1.7 CDTI oferit în compania acestei versiuni de caroserie până acum, iar cei de la Opel promit îmbunătăţiri semnificative în materie de rafinament şi silenţiozitate. Cuplul maxim asigurat de noul diesel al lui Astra GTC este de 320 Nm, superior chiar şi unităţilor CDTI de 2.0 litri din oferta compactei germane, cu excepţia unităţii BiTurbo.
Versiunea GTC a lui Opel Astra aduce o gardă la sol redusă cu 15 milimetri faţă de hatchback-ul cu cinci uşi, un ecartament faţă mărit cu 40 milimetri, ecartamentul spate mărit cu 30 de milimetri şi punte faţă HiPerStrut. Încă de la lansarea acestei versiuni de caroserie, derulată la ediţia 2012 a Salonului Auto de la Frankfurt, transmisiile manuale cu şase trepte erau standard pentru toate motorizările. Versiunea coupe a lui Opel Astra reprezenta, în ochii designerilor, expresia supremă a limbajului de design al mărcii, care avea următorul motto: "măiestria sculpturală întâlneşte precizia germană".Opel Astra este disponibil şi cu motorul 2.0 BiTurbo de 195 CP
Record pentru Astra 2.0 CDTI: 2.400 km în 24 de ore cu 200 km/h
Încă de la început, motorul 1.6 CDTI a fost creat folosind o arhitectură complet nouă, cu bloc motor din aluminiu, care a redus greutatea totală a agregatului cu 20 de kilograme.
Sistemul de combustie SCR a necesitat schimbarea pistoanelor, a sistemului de admisie şi sistemul de distribuţie. Pentru optimizări suplimentare, cei de la Opel au redus frecările de la interiorul motorului, au echipat unitatea cu o pompă de apă şi o pompă de ulei cu debit variabil şi au optimizat antifonarea.Via Opel
Bre Jiji, in primul rand ca pe jignirile tale nu dau nici un ban. In al doilea rand, nu mi-a stat niciodata in fire sa ma laud cu ce masini conduc si n-am sa o fac nici acum.
Nu-s fan Golf, am dat doar un exemplu. Mai sunt si altele
- Honda Civic 1.6 diesel S - fuge pana la 100 km/h 10,2 s si 16 cai in minus fata de Opel;
-Ford Focus 1.6 diesel in 10,8 s si 21 cp in minus fata de Opel;
- Renault Megan 1.6 dci in 9,8 s si 6 cp in minus fata de Opel;
Daca visul vietii tale a fost un Astra n-ai decat sa crezi ca, doar pentru ca sunt de parere ca Opel se lauda cu niste performante jenante, conduc o masina cu becul de la check-engine aprins.
Diferenta dintre mine si tine este aceea ca eu nu sunt fan VW, pe cand tu esti fan Opel. Numai asa se explica faptul ca ma pui sa compar cu Astra GTC in Golf simplu si nu un GTI .
De asemenea spre deosebire de tine, care te-ai aprins si te-ai apucat sa jignesti aiurea, eu sunt foarte linistit .
In final fiecare isi ia ce-i place si ce-si permite, insa personal cred ca Astra e un model frumos cu linii fluide si dotari moderne. La capitolul design doar noua Mazda 3 mi se pare mai frumoasa/eleganta.
Eu nu am comentat niciodata designul. Si nici nu am nimic impotriva marcii Opel. Comparam niste cifre si atat. Dimpotriva, chiar de curand am laudat intr-un post faptul ca Opel a castigat toate pariurile cu noile modele nou-lansate, care au inregistrat cife foarte bune de vanzari.
Dar sa lauzi Opel la capitolul performante dinamice, este acelasi lucru cu a lauda Honda Civic la capitolul spatiu pentru bagaje oricat de multi ofuscati ar sari de tartita in sus si din tabara japoneza.
Vorbim vorbe ca sa ne aflam in treaba.
Aici nu vorbim de un motor "nestors". Dimpotriva, fiind unul dintre cele mai puternice propulsoare de litraj similar existente pe piata, vorbim de faptul ca este stors degeaba, puterea nereflecatandu-se in performante.
Si nici macar asta nu ar fi o problema daca motorul respectiv ar echipa o Astra normala in oricare din variantele de caroserie existente. In schimb, mi se pare penibil ca o masina cu pretentii sport sa aiba un motor cu performante similare cu una banala, de familie. Din pacate detaliile astea sunt prea fine pentru a fi remarcate de unii care nu pricep ca o masina cu pretentii sport trebuie sa iasa in evidenta si prin performante nu doar prin design, pentru ca, daca acest lucru se intampla, intre Gigel care-si pune eleron, jante late, bara modificata pe Loganul de 1.4 si niste mari proiectanti, nu exista nicio diferenta.