Opel Astra GTC primeşte motorizarea 1.6 CDTI de 136 CP

de Sebastian Toma
Marti, 24.06.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Opel a anunţat că va introduce motorizarea 1.6 CDTI de 136 CP şi în gama Astra GTC. În compania acestui motor şi a unei transmisii manuale, compacta accelerează de la 0 la 100 km/h în 10.2 secunde şi anunţă un consum mixt de 4.1 litri la sută.

Opel Astra GTC, versiunea coupe din gama Astra facelift, poate fi comandat şi în compania motorizării 1.6 CDTI de 136 CP. Diesel-ul cel nou din gama Opel, lansat vara trecută în gamele Astra şi Zafira, introdus recent şi în gama Meriva, are rolul de a înlocui treptat unităţile de 1.7 şi 2.0 litri. În cazul lui Astra GTC, motorizarea 1.6 CDTI în compania unei manuale cu şase trepte aduce un timp 0-100 km/h de 10.2 secunde, o viteză maximă de 198 km/h şi un consum mixt de numai 4.1 litri la sută. Toate valorile sunt mai bune decât cele ale celui mai performant 1.7 CDTI oferit în compania acestei versiuni de caroserie până acum, iar cei de la Opel promit îmbunătăţiri semnificative în materie de rafinament şi silenţiozitate. Cuplul maxim asigurat de noul diesel al lui Astra GTC este de 320 Nm, superior chiar şi unităţilor CDTI de 2.0 litri din oferta compactei germane, cu excepţia unităţii BiTurbo.

Interviu cu Pierpaolo Antonioli, şeful diviziei de motoare GM: "Dieselul 1.6 CDTI va putea oferi 160 de cai putere"

Esential 109 grame CO2 pe kilometru emite Astra GTC 1.6 CDTI în ciclul mixt NEDC.
Versiunea GTC a lui Opel Astra aduce o gardă la sol redusă cu 15 milimetri faţă de hatchback-ul cu cinci uşi, un ecartament faţă mărit cu 40 milimetri, ecartamentul spate mărit cu 30 de milimetri şi punte faţă HiPerStrut. Încă de la lansarea acestei versiuni de caroserie, derulată la ediţia 2012 a Salonului Auto de la Frankfurt, transmisiile manuale cu şase trepte erau standard pentru toate motorizările.
Versiunea coupe a lui Opel Astra reprezenta, în ochii designerilor, expresia supremă a limbajului de design al mărcii, care avea următorul motto: "măiestria sculpturală întâlneşte precizia germană".

Opel Astra este disponibil şi cu motorul 2.0 BiTurbo de 195 CP

Aşa arată noul motor 1.6 CDTI de la Opel, fabricat în Ungaria, la Szentgotthard.

Record pentru Astra 2.0 CDTI: 2.400 km în 24 de ore cu 200 km/h

Urmareste Automarket

Încă de la început, motorul 1.6 CDTI a fost creat folosind o arhitectură complet nouă, cu bloc motor din aluminiu, care a redus greutatea totală a agregatului cu 20 de kilograme.

Sistemul de combustie SCR a necesitat schimbarea pistoanelor, a sistemului de admisie şi sistemul de distribuţie. Pentru optimizări suplimentare, cei de la Opel au redus frecările de la interiorul motorului, au echipat unitatea cu o pompă de apă şi o pompă de ulei cu debit variabil şi au optimizat antifonarea.

Via Opel

Comentarii (11)

  • O dovada in plus in ceea ce priveste contraperformantele "realizarilor" Opel din ultimii ani. Prin comparatie Golf 5 1.9 TDI de 105 cp, accelera in 11,3 secunde. Prin urmare, au fost nevoie de 31 cp pentru ca performantele batranului 1.9 TDI sa fie depasite "categoric" cu 1.1 secunde.
    10 13
  • @mishazaitev Comentariul tau de posesor de automobil cu check engine aprins nu are mai deloc legatura cu articolul. Vrei sa spui ca Golful e mai bun decat Astra? poate o fi. Acceleratia de la 0 - 100 nu se rezuma numai la CP. Mie mi se pare ca realizarie Opel sunt foarte mari de la aparitia modelului Insignia, continuand cu Astra, Corsa, Zafira, Adam. Eu cred ca sunt pe un drum foarte bun. Odata cand esti linistit, ia 2 poze cu Astra GTC si Golf, pune-le una langa alta si mai vorbim
    24 10
  • @JJ

    Bre Jiji, in primul rand ca pe jignirile tale nu dau nici un ban. In al doilea rand, nu mi-a stat niciodata in fire sa ma laud cu ce masini conduc si n-am sa o fac nici acum.
    Nu-s fan Golf, am dat doar un exemplu. Mai sunt si altele

    - Honda Civic 1.6 diesel S - fuge pana la 100 km/h 10,2 s si 16 cai in minus fata de Opel;
    -Ford Focus 1.6 diesel in 10,8 s si 21 cp in minus fata de Opel;
    - Renault Megan 1.6 dci in 9,8 s si 6 cp in minus fata de Opel;

    Daca visul vietii tale a fost un Astra n-ai decat sa crezi ca, doar pentru ca sunt de parere ca Opel se lauda cu niste performante jenante, conduc o masina cu becul de la check-engine aprins.

    Diferenta dintre mine si tine este aceea ca eu nu sunt fan VW, pe cand tu esti fan Opel. Numai asa se explica faptul ca ma pui sa compar cu Astra GTC in Golf simplu si nu un GTI .
    De asemenea spre deosebire de tine, care te-ai aprins si te-ai apucat sa jignesti aiurea, eu sunt foarte linistit .
    11 14
  • Bine punctat misha...ideea e ca Opel si Chevrolet - cele coreene - (si asta o spun in calitate de posesor de Aveo noul model...1.4 LTZ) nu au stat niciodata foarte bine in ceea ce priveste performantele si consumul in comparatie cu europenele, japonezele sau Ford (cele din Europa). Pot sa compar obiectiv pentru ca am in familie si un Accord 2.4 si am prieteni cu Corsa si Golf...

    In final fiecare isi ia ce-i place si ce-si permite, insa personal cred ca Astra e un model frumos cu linii fluide si dotari moderne. La capitolul design doar noua Mazda 3 mi se pare mai frumoasa/eleganta.
    9 6
  • @Andy

    Eu nu am comentat niciodata designul. Si nici nu am nimic impotriva marcii Opel. Comparam niste cifre si atat. Dimpotriva, chiar de curand am laudat intr-un post faptul ca Opel a castigat toate pariurile cu noile modele nou-lansate, care au inregistrat cife foarte bune de vanzari.

    Dar sa lauzi Opel la capitolul performante dinamice, este acelasi lucru cu a lauda Honda Civic la capitolul spatiu pentru bagaje oricat de multi ofuscati ar sari de tartita in sus si din tabara japoneza.
    7 4
  • Acum ceea ce nu luam noi in calcul legat de motorizari e fiabilitatea. S-ar putea ca la Opel, din cauza faptului ca motoarele nu sunt atat de stoarse, sa fie superioara multor concurenti. Zic s-ar putea pentru ca nu am exemple concrete. In teorie insa cu cat un motor este mai stors, unele componente sunt mai putin fiabile, la fel cum un motor turbo e mai putin fiabil ca unul aspirat. E adevarat insa ca in general nimeni nu-si mai ia o masina s-o tina 10-15 ani deci nici conceptul de fiabilitate nu mai cantareste asa de mult in ziua de azi.
    4 3
  • @mihaizaitev
    Eu unul, cand am depasit varsta de 12 ani, am realizat ca nu e chiar cel mai important "cat baga" o masina si ca nici nu e un argument valid intr-o discutie...iti vei da seama cand o sa fii baiat mare. Pana atunci, check you engine!
    5 6
  • Daca ai fi depasit intr-adevar 12 ani ai stii ca trebuie sa te semnezi macar cu John Doe in loc sa le dai anonime...asa e civilizat cel putin.
    3 4
  • ai sti
    cu un i..asa am invatat in clasa a 6-a, la gramatica..iata dovada!
    3 1
  • facelift
    Constat ca sunt numai baliverne de la toti. Intrebarea este cati din voi v-ati dat cu motorul asta de 1.6 CDTI???! Cred ca... niciunul.
    Vorbim vorbe ca sa ne aflam in treaba.
    6 3
  • @Andy

    Aici nu vorbim de un motor "nestors". Dimpotriva, fiind unul dintre cele mai puternice propulsoare de litraj similar existente pe piata, vorbim de faptul ca este stors degeaba, puterea nereflecatandu-se in performante.

    Si nici macar asta nu ar fi o problema daca motorul respectiv ar echipa o Astra normala in oricare din variantele de caroserie existente. In schimb, mi se pare penibil ca o masina cu pretentii sport sa aiba un motor cu performante similare cu una banala, de familie. Din pacate detaliile astea sunt prea fine pentru a fi remarcate de unii care nu pricep ca o masina cu pretentii sport trebuie sa iasa in evidenta si prin performante nu doar prin design, pentru ca, daca acest lucru se intampla, intre Gigel care-si pune eleron, jante late, bara modificata pe Loganul de 1.4 si niste mari proiectanti, nu exista nicio diferenta.
    5 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru