La trei ani de la lansarea actualei generații, Opel Astra primește un facelift care are drept scop principal să actualizeze gama de motorizări și confortul interior al pasagerilor.
De altfel, din punct de vedere vizual, hatchback-ul compact nu beneficiază de schimbări majore, iar constructorul german menționează existența unei carcase noi pentru motor, o serie de schimbări la grilă care capătă un efect 3D și diverse optimizări realizate sub caroserie.
De asemenea, interiorul este în mare parte neschimbat, însă Opel a inclus aici o serie de tehnologii moderne, printre care se numără și trei opțiuni îmbunătățite pentru sistemul de infotainment: Multimedia Radio, Multimedia Navi and Multimedia Navi Pro, despre care producătorul afirmă că sunt "mai inteligente, mai rapide și mai intuitive".
Versiunea de top beneficiază de un ecran touch cu diagonala de 8 inch ce poate fi controlat și prin comenzi vocale, iar acesta este împrumutat de la Insignia. De asemenea, instrumentarul de bord are un afișaj digital pentru viteza de deplasare, iar parbrizul este încălzit.
Nu lipsesc compatibilitatea cu sistemele Apple CarPlay și Android Auto sau sistemul audio Bose pentru o calitate mai bună a sunetului, dar nici posibilitatea de a încărca wireless smartphone-urile.
Noutățile principale sunt însă sub capotă. Opel Astra facelift preia motorul turbo pe benzină de 1.2 litri de la Grupul PSA Peugeot-Citroen, iar acesta este disponibil în versiuni de 110 CP, 130 CP și 145 CP. Versiunea de bază oferă un cuplu de 195 Nm, în timp ce versiunile superioare ating 225 Nm.
Indiferent de opțiune primești o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.Pe de altă parte, Astra facelift poate fi comandat și cu motorul pe benzină de 1.4 litri care generează 145 CP și un cuplu maxim de 236 Nm.
Nu au fost uitați nici fanii motoarelor diesel, care primesc o unitate de 1.5 litri disponibilă în versiuni de 105 CP și 122 CP. Prima versiune are un cuplu de 260 Nm, în timp ce a doua oferă 300 Nm dacă este cuplată la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau 285 Nm în cazul alegerii unei cutii de viteze automate cu 9 trepte.
Comparativ cu generația lansată în 2015, motorul diesel de 105 CP oferă o economie de carburant de 17% datorită unui consum mediu de 4.7-4.4 litri/100 kilometri.
Nu în ultimul rând, Opel a pregătit o actualizare și pentru sistemele de asistență. Astfel, camera frontală și camera de pe spate au fost îmbunătățite, astfel că sistemul Autonomous Braking System permite o recunoaștere mai facilă a pietonilor, în timp ce sistemul Traffic Sign Recognition are de asemenea o acuratețe superioară.
Vânzările pentru Opel Astra facelift vor începe în luna august, iar livrările vor demara în cursul lunii noiembrie.
Interesant este că Opel a anunțat cu numai câteva zile în urmă că noua generație Astra va apărea în 2021, iar hatchback-ul compact va primi inclusiv o versiune plug-in hybrid.
De asemenea, producția modelului va avea loc în Germania și Marea Britanie.Via Opel
Dupa cum spuneam de mai multe ori p'aici, Diesel merge mai departe puternic si neabatut. :) Motorul ala cu automata in 9 trepte si 285 Nm cred ca va fi un succes si cred ca e mai reusit decat Dieselul oferit de Opel cand era a germanilor.
in rest grila 3D nu cred ca va impulsiona vanzarile mai mult decat a facut-o cea veche si doar 2D, si sper din suflet ca astra a ramas la fel de usoara ca inainte de face-lift
tu de fapt traiesti cu teama ca iti dispar tractoarele. stai linistit, si la o cota de 10% din piata, tot se vor dezvolta si vinde dieseluri pentru ca inca au rolul lor, iar tehnologia pentru ele e demult amortizata in mare.
o sa mori tu de batranete si dieselul tot va exista. daca asta te stresa, ca vad ca esti teribil de apasat de ce se intampla cu tractoarele.
Si asta dupa ce, in tari sarace ca Romania, se dau ajutoare nesimtite din bani publici pentru ele. ;)
OFFtopic : @ AM , mai vedem si noi un test cu o masina de interes/volum ,ceva !? Ati obosit in caravana aia electrica sau..? Pe bune acuma , vedem si noi anu' asta p-aici pe CAMRY Hybrid de exemplu ??? O sa ajunga lumea sa creada prostiile indrugate de d-alde Buhnici &co ,daca voi va ocupati doar de stiri...!
cam stupid sa compari cu o tehnologie inca la inceput si care nu a dezvoltat suficiente statii de incarcare. dar tu trebuie sa continui cu aberatiile, ca altfel nu te simti bine. daca asa te simti tu bine, knock yourself out!
tu esti ala care nu scapa o ocazie sa zica ceva de tractoare, deci nu stiu cine e cu disperarea. as zice ca tu!
- motorul pe benzina 1.4 turbo 145 cp poate fi comandat doar cu o cutie automata de tip CVT, ceea ce e o noutate la Opel
- dispare tehnologia farurilor full led matrix, si este inlocuita cu ceva ce se numeste ecoLed. Adica ceva gen cum are Seat Leon, niste faruri full led statice, cat sa ia ochii la fostii proprietari de golf 4 si passat 2001 care habar nu au nimic despre masini
- o sa apara la un moment si 1.2 turbo de 155 cp
Apoi trebuia să apară și un închinător la electrice care să înjure motorizările Diesel și, în general, trebuie să ne afișăm sfânta indignare în legătură cu ceva, orice, doar pentru a ne iluziona că suntem foarte deștepți și pricepuți la orice. Că doar suntem români, ce pana mea!
OK, cifre departe de recordul din 1999 (670.000 Astre vândute !), dar vremile s-au schimbat și gusturile s-au suvizat.:-)
Evident însă că-n AbsurdisTe-De-Istanu nostru n-are cum să fie o apariție frecventă, deși mașina-i excelentă.
Strict ontopic, merită corectată o eroare MAJORĂ din știrea asta (cu care păcătuiește nu doar AM, ci mai toată așa-zisa presă auto) -- motoarele de sub capota facelift-ului Astra NU sunt de origine PSA, fiind dezvoltate exclusiv *in house* de inginerii Opel, înainte de cumpărarea lor dată cu toată dugheana de la GM.
...În ciuda cilindreei de 1,2 l, care conduce (subconștient ? :-)) la convingerea c-ar fi Puretech-uri PSA.
Se omite și faptul că benzinarul 1.4 (145 CP) e rezervat unei versiuni CVT cu 7 rapoarte *simulate*.
Și-n plus... dar gata, că nu-s chibiț plătit ca să corectez/completez specialiștii-experții AM. :-)
P.S. Problematica-i mult mai complicată apropo de cauzele aparentului rateu al GM cu Opel / Vauxhall, totul fiind de fapt o mega-mangleală contabilă a transnaționalei GM, care au încărcat R&D-ul Opel cu dezvoltarea mai tuturor modelelor mici/medii vândute la nivel global (Chevrolet-ex-Daewoo, Holden, Buick etc..
...Cu costuri enorme, imposibil de recuperat prin ce vindea Opel în Europa.
...Dar NU și Astra asta facelift - la care, să nu uit, și benzinarul 1.4 rezervat CVT-ului e tricilindru. Și dieselul 1.5 de fapt - tot de concepție 100% Opel, ca să nu-i las în ceață nici pe co-colegii :-) @someone și @PMC.
Și mai clar: costurile enorme cu eventuala adoptare a motoarelor Puretech sub capota unui model *vechi* (Astra) au fost inacceptabile pt PSA, care a preferat plătirea de redevențe lui GM încă 2 ani pt. motoare aflate anul trecut în fază finală de dezvoltare.
P.S. Cu riscul să creadă iar unii aroganto-anonimi :-) că mi-au crăpat lăudătorii, unele informații le am *de la sursă* - mai precis, de la foști amici / colegi care-s încă activi în industria auto germană.
...Mulți dintre ei români - mare păcat aș zice, amintindu-mi ruinele ARO de la Câmpulung-Muscel.
Dar asta-i soarta neo-coloniilor. Tot e bine însă că destui lucră-n țară, pentru francezi mai ales (vorbesc de proiectanți-designeri, nu de roboțeii de pe bandă.... și nici atât de managerii aduși doar să dea cu biciu-n lume.)
Nu mă deranjează însă că aceiași *unii* mă tratează ca p-un postac fanboy imberb. Inclusiv electro-hipnotizații atât de profund, c-ajung să nege și calcule de tip 1+1=2. :-)
Strict ontopic: nu mă-ntreba de unde știu, dar noul... și cumva vechiul tricilindru 1.2 100% OPEL va fi la fel de economic ca Puretech-urile sau TSI-urile, doar că mult mai rafinat (cum era și fostul 1.0 GM de 90 / 115 CP.)
...Asta nu înseamnă totuși că Astra se va vinde grozav în cei doar doi ani pe care-i mai are de trăit.
Acu văd că francezii confirmă ce știam mai demult -- nu toate site-urile, dar Caradisiac de ex. spune clar:
*Mais aucun bloc ne vient de chez PSA. Opel nous a confirmé qu'ils ont encore une origine GM (d'où l'idée de plancher maintenant au plus vite sur la prochaine Astra avec base française).*
Și L’Argus la fel, cu ceva înțepături în plus la adresa știrilor eronate din majoritatea mediei auto:
https://www.largus.fr/actualite-automobile/opel-astra-restylee-2019-pas-de-moteurs-psa-sous-le-capot-9862396.html
*Si certains médias voient déjà l’Opel Astra animée par un 1.2 PureTech ou un 1.5 BlueHDi, deux moteurs d’origine PSA, l’affaire est définitivement clause.
Un temps étudiée sur la version restylée, l’implantation de ces nouvelles motorisations a été abandonnée, car trop coûteuse.*
*The classic British staple now comes with a French heart* ?!...
Dar oricum digi-regula e *trece web-pagina și greșelile se-ngroapă de la sine*, așa că, vorba poetului,
*Nu spera (la corecturi-documentări)
... și nu ai teamă,
Ce e web ca valul trece*.
La fel și comentariile noastre de fapt, apreciate sau nu prea.
Mai ales nu prea, :-) într-o țară cu atâția experți în toate pe metrul pătrat.
Strict ontopic: fiindcă Swiftul mi-a rămas mic, :-P mă cam bântuia ideea să-mi iau unul din ultimele Opeluri *adevărate*, mai ales că stau f. bine-n statisticile de fiabilitate recente.
Dar Adam e prea puchinos și disponibil acum doar cu motoare depășite, Insignia -- prea babană, noua Corsa -- prea PSA, :-) iar Astra pre-facelift, prea *coaptă* parcă.
...Oarecum noua Astra 1.2 GM începe să-mi facă totuși cu okiu, fiind și una din puținele oferte cu c.v. manuală -- la 145 CP, clar.
Motivul semi-sucirii mele posibile de la segm. B spre C e de fapt și prețul lor f. apropiat în ultima vreme -- la fel ca dimensiunile (cu mici excepții, gen Swift, care ar fi și el în lista mea scurtă, dar numai în versiune 4x4).
În orice caz, modelele NU f. recente-s preferabile, cu *bolile copilăriei* rezolvate deja și *taxa pe noutate trendy* anulată.
Plus că finalurile de an aduc cele mai mari reduceri de preț -- știi însă sigur asta, la fel ca dealerii în foame de raportări-vănzări mai mult sau mai puțin fictive. :-)