Opel Astra poate fi comandat şi în compania unui motor diesel BiTurbo de 2.0 litri şi 195 CP. Oferta este valabilă pentru toate versiunile de caroserie ale compactei germane, ceea ce îl aduce pe Astra pe prima poziţie în ceea ce priveşte puterea şi cuplul motor oferit în segmentul compact alături de un motor diesel. Propulsorul este cel mai puternic diesel din oferta celor de la Opel şi a debutat în gama Insignia, alături de o suspensie specială. Spre deosebire de Insignia, inginerii au optat pentru o soluţie diferită de integrare a intercoolerelor, prin împărţirea internă a modulului intercooler într-un intercooler mai mic şi unul mai mare. Este o configuraţie diferită de cea a motorului BiTurbo din dotarea modelului Insignia, în cadrul căruia intercoolerele sunt situate în locuri diferite. Ambele intercoolere integrate în motorul BiTurbo al modelului Astra sunt răcite cu aer.
Opel GTC Astra are un consum mediu de 4.9 litri la sută şi emisii CO2 de 129 de grame pe kilometru împreună cu motorul CDTI BiTurbo de 195 CP. În cazul versiunilor Sports Tourer şi hatchback cu cinci uşi, consumul mediu este de 5.1 litri la sută şi emisiile de CO2 sunt de 134 grame pe kilometru.
De asemenea, modelul GTC Astra este oferit alături de suspensia HiPerStrut a a lui Insignia şi pentru versiunea CDTI BiTurbo. Clienţii gamei Astra pot opta şi pentru sistemul mecatronic FlexRide, care se adaptează automat la condiţiile de drum şi oferă trei moduri de funcţionare – standard, Tour şi Sport. În raport cu o Astra standard, versiunile BiTurbo au bucşi modificate, o gardă la sol redusă graţie arcurilor mai rigide şi o nouă punte spate. Motorul BiTurbo CDTI are două turbocompresoare de dimensiuni diferite, ce acţionează fie individual, fie împreună. Turbocompresorul mai mic asigură o răspunsul la turaţii scăzute ale motorului, pentru eliminarea lag-ului caracteristic motoarelor supraalimentate echipate cu turbocompresoare supradimensionate, iar în gama de turaţii medii, ambele turbocompresoare funcţionează împreună. În acest regim, turbocompresorul cel mare comprimă în prealabil aerul admis înainte ca acesta să fie complet comprimat în turbocompresorul cel mic. O supapă de derivaţie este controlată în mod continuu pentru a transmite o parte din gazele de eşapament către turbocompresorul cel mare. Începând cu turaţia 3.000 rpm, toate gazele circulă direct către turbocompresorul cel mare, menţinând o distribuţie uniformă a puterii la viteze mai ridicate. Motorul CDTI BiTurbo de la Opel mai are o caracteristică intersantă - de la o turaţie de 1.250 rpm, şoferul poate utiliza imediat un cuplu motor de 320 Nm, reprezentând 80% din cuplul total de 400 Nm. Cuplu maxim este generat într-o gamă de turaţii cuprinse între 1.750 şi 2.500 rpm.Via | Opel
Aproape 200 cp dintr-un motor diesel de 2000 cc nu e chiar putin.