Esential
4.5 | litri/100 de kilometri este consumul înregistrat de Opel Astra ecoFlex cu sistem start-stop, în varianta hatchback. |
4.5 | litri/100 de kilometri este consumul înregistrat de Opel Astra ecoFlex cu sistem start-stop, în varianta hatchback. |
Opel a anunţat oficial lansarea celui mai economic Astra creat vreodată la Russelsheim. Compactul german a primit pachetul ecoFlex şi un sistem start-stop, pentru a putea obţine un consum şi emisii reduse. Pachetul ecologic este disponibil alături de motorizarea diesel 2.0 CDTI de 160 de cai putere, asistată de transmisia manuală cu şase trepte.
Potrivit comunicatului oficial, ansamblul ecoFlex reuşeşte să reducă valorile consumului urban cu aproximativ 13%, adică 0.8 litri/100 de kilometri. Sistemul-start-stop ajută mult versiunea ecoFlex, consumul mediu reuşind să se reducă de la 4.9 la 4.5 litri/100 de km. Aceeaşi îmbunătăţire şi pentru derivatul break, Astra Sports Tourer, care înregistrează o reducere a consumului mediu de la 5.1 la 4.7 litri/100 de kilometri.
Şi emisiile celor două modele se reduc considerabil. În cazul variantei hatchback ajungem de la 129 la 119 grame/kilometru, în timp ce în cazul break-ului valoarea scade de la 134 la 124 g/km.
Noul sistem start-stop, dezvoltat în interiorul laboratoarelor Opel, a fost deja introdus şi pe fratele mai mic al actualului Astra, proaspăt revizuitul Corsa, care se poate lăuda cu un consum de numai 3.5 litri/100 de kilometri.
Opel are planuri mari pentru propriul sistem start-stop, acesta urmând să fie extins pe mai multe versiuni şi modele din gamă. Până în 2012, constructorul va oferi 34 de versiuni diferite echipate cu sistemul start-stop.
via | automedia
Proiectul pentru fostul 1.9 diesel, prezent atat pe modelele Opel cat si pe modelele din grupul Fiat, este facut de BOSCH, la cererea ambelor companii. Defapt a fost un proiect comun. Pe baza proiectului, fiecare constructor a luat-o pe alta cale si si-a fabricat componentele la fabrici diferite. Ca un exemplu, pot sa iti spun ca motorul de FIAT are computere Magneti Marelli, si cele de la Opel au computere BOSCH, cu arhitecturi diferite si cu harti diferite de injectie (daca ai sa urmareste curbele de cuplu si de putere a ambelor motoare ai sa vezi ca sunt diferente). Motoarele de OPEL sunt ceva mai fiabile decat cele de la FIAT, si mai mult, 1.9 cdti-ul e unul dintre cele mai reusite motoare din grupa de cilindree din care fac parte (rezerve de putere, echilibrare, samd). Probabil printre singurele elemente comune a ambelor motoare, sunt turbinele Garret fabricate in Romania.
Motorul de 2.0 este o evolutie a motorului de 1.9.
Motorul de 1.3 este la fel dezvoltat pe un proiect comun, iar cel de 1.7 este motorul de origine ISUZU, dezvoltat si imbunatatit de OPEL.
Sistemul start/stop e folosit cam pe orice masina ce se respecta, asa, ca nu vad de ce spui ca ar fi de origine fiat.
Pompa de ulei diferita, cu debit variabil la Opel, arbore cu came diferit....etc
Dar cea mai interesanta chestie care nu apare pe 1.3 si 2.0 de la fiat este sistemul de injectie electronic cu bucla inchisa care controleaza prin senzori piezo rezistivi presiunea in fiecare dintre cele 4 camere de ardere.
Cand s-a terminta parteneriatul, ceea ce a fost centrul de cercetare Fiat-GM Powertrain, inclusiv inginerii au ramas la GM.
http://www.autointell.com/News-2005/June-2005/June-2005-4/J-22-05-p10.htm
http://www.automarket.ro/stiri/gm-pregateste-un-hibrid-diesel-electric-pentru-opel-uri-27458.html
http://wardsauto.com/ar/gm_diesel_hybrids_100414/