Opel mizează foarte mult pe Karl, unul dintre cele mai mici modele din gama sa, introdus pe piață în urmă cu aproape un an. Pentru a fi pe gustul tuturor, constructorul german încearcă să ofere și variante alternative bazate pe Karl. Una dintre ele îngroașă rândurile gamei Rocks, destinată mașinilor care arată gata de o ieșire în off-road. Același exemplu îl regăsim și în gama Dacia, unde avem nivelul de echipare Stepway pentru o mare parte dintre modele.
După ce l-am văzut pe Adam Rocks, acum a sosit timpul pentru Karl Rocks. Modelul nu își propune escapade în teren accidentat, dar mizează pe un aspect care sugerează asta pentru a convinge clienții din acest segment.
Așteptat să debuteze oficial în cadrul Salonului Auto de la Paris, Karl Rocks beneficiază de o gardă la sol mai înaltă cu 1.8 centimetri. La aceasta se adaugă elemente care ne sugerează apartenența la segmentul mașinilor off-road: protecții de plastic în partea inferioară a caroseriei, praguri, spoilere față și spate redesenate, jante de 15 inch în două culori și bare de amarare pe acoperiș.
Interiorul vine cu un detaliu regăsit exclusiv pe acest model: o tapițerie Favo pentru scaune și bancheta spate. Nu lipsește sistemul multimedia IntelliLink oferit opțional, o setare urbană a direcției pentru o manevrabilitate mai bună, asistență la parcare și un pilot automat.
Deși Opel a preferat să nu dea detalii despre motorizare, cel mai probabil Karl Rocks va folosi aceeași unitate de un litru, aspirată normal, cuplată la o cutie manuală cu cinci trepte. Despre tracțiune integrală nici nu poate fi vorba.
Noul Opel Karl Rocks va putea fi comandat de publicul european începând cu sfârșitul acestui an. Toamna va aduce pe piața din România debutul fratelui mai mic, Adam Rocks, și lansarea modelului standard Opel Karl.
N-are rost o... psihanaliza a gusturilor cumparatorului mioritic, dar coreano-germanul cred ca poate avea un anume succes profitind de relativul "vid" al pietei pe segmentul f. mic (mai ales dupa retragerea Chevrolet cu al lor Spark).
Clar insa ca si datorita calitatilor lui evidente, la un pret abordabil pina si-n Vest.
Vorbim de oameni normali, nu de specimenele care achizitioneaza Seria 5 SH la preturi mai mici ca Logan-ul, doar ca sa se dea interesanti...