Esential
200 | de cai putere oferă noul motor 1.6 Ecotec SIDI. |
300 | Nm livrează benzinarul 1.6 Ecotec SIDI. |
200 | de cai putere oferă noul motor 1.6 Ecotec SIDI. |
300 | Nm livrează benzinarul 1.6 Ecotec SIDI. |
Opel a anunţat la Salonul Auto de la Geneva că pregăteşte o nouă gamă de motoare, dezvoltate conform trendului general de reducere a cilindreei. Primele rezultate încep să apară, germanii anunţând deja că vor lansa anul acesta trei motoare noi, diesel şi benzină, gata să înlocuiască agregatele actuale.
Opel nu a oferit informaţii decât despre viitorul propulsorului supraalimentat de 1.6 litri, botezat Ecotec SIDI, abrevierea de la Spark Ignition Direct Injection. Unitatea va fi disponibilă în mai multe versiuni de putere, cea mai potentă dintre ele urmând să ofere 200 de cai putere la 4700 de rotaţii şi un cuplu motor de 300 Nm începând cu 1700 de rotaţii.
Potrivit oficialilor Opel, consumul şi emisiile se vor reduce cu 13% comparativ cu vechiul motor pe benzină, tot de 1.6 litri. De producţia noului motor se va ocupa uzina General Motors din Szentgotthardt, Ungaria, cel mai probabil în iarna acestui an.
Karl Friedrich Stracke, CEO-ul Opel, a declarat: "În doar 12 luni vom lansa trei generaţii noi de motoare.
Asta demonstrează cât de repede vrem să introducem produse noi."La rândul său, Thomas Johne, directorul departamentului de dezvoltare al motoarelor pe benzină Opel, a afirmat: "Noul nostru motor de 1.6 litri aduce performanţe excelente în materie de cuplu motor."
200CP la 4700rotatii ? Pana si 525-ul diesel pe noul model, dezvolta 218cp la 4400rpm. Ce se intampla ? Unde este farmecul ,,redline" la 6.500-8.000rpm ?
ala are doar zvac si apoi e cadere libera. are o curba execrabila pt performante.
in schimb macar la benzinar stii ca amadoua converg. daca plaja e mai mica inseamna ca puterea e inghesuita intr-un interval mai mic si poti sa storci mai mult din el. in fine...
nu sesizez notabilul aici. opel vine si el cu motor de 1.6l si 200cp cam tarziu.
pai citroen vine cu 1.6 si 260cp
ford vine cu 1l 180cp
si cand te gandesti ca opel va suge tehnologie de la citroen datorita colaborarii cu psa, oare ce draq le ofera la schimb?! dubele alea chiar asa de importante sunt pt PSA?!
probabil pe Lancer EVO si in motosport.......si intreabate cat va suferi fiabilitatea motorului.........
Opel are 1.6 turbo 180 cp din 2007 prietene, singurul care "fura" esti tu, furi curent
Deci totul este despre voturile negative pe care le-ai primit... Stii, si eu deaia comentez pe-aici,sa primesc o manuta ridicata verde din cand in cand. Ma face foarte foarte fericit. Radiez cand vad.
Si putina istorie:
Peugeot a introdus motorul de 1.6 Turbo, pe 207 in februarie 2006 si avea 150cp (1.6, 16v Turbo), ca in octombrie 2009 sa il ridice la 156 cp.
Intr-adevar, in iulie 2010 au introdus pe 308 GTI acelasi motor, dar cu puterea marita pana la 200cp (poate aici s-a creeat confuzia, fiind vorba de aceeasi cilindree si putere motor).
Mini a introdus in octombrie 2006, acelasi motor, dar in versiunea de 174cp pe Cooper S, ca in martie 2010 sa il ridice la 184 cp. A existat o versiunea impinsa mai tare, care s-a regasit pe John Cooper Works care dezvolta 211, respectiv 218 cp (incepand cu iulie 2007).
Citroen
A introdus motorul de 1.6 turbo prin iulie 2008 atat pe versiunea in 3 usi cat si pe cea in 5 usi, puterea motorului variind intre 140 si 150 cp.
Opel
A introdus motorul de 1.6 turbo in februarie 2007, odata cu faceliftul generatiei de Astra H si odata cu lansarea generatiei de Corsa D. Pe Astra dezvolta 180 cp si pe corsa exista in versiunea GSI si avea 150 cp si pe versiunea OPC avand 192 cp.
Motorul de 1.6 turbo aflat pe PSA-MINI e un motor dezvoltat in comul de BMW si de grupul PSA.
Motorul de pe Opel e dezvoltat in house de GM
Ceea ce e cu adevarat interesant (si probabil din acest motiv s-au facut confuzii), e cilindreea acestor motoare, care este identica: 1598 cmc. Dar, privind in urma se constata ca si motorul aspirat de OPEl, de 1.6 prezent de la lansare pe Astra H, cat si pe Astra G si Astra F, are exact aceeasi cilindree. IN schimb pe generatia 308, atat aspiratul cat si motorul turbo au aceeasi cilindree, marita putin fata de 307, de la 1587 la 1598.
Ce se poate conclude, e faptul ca Opel foloseste acelasi bloc motor incepand cu anii 90, deci nicidecum nu s-au inspirat de la PSA sau nu au luat motorul de la ei.
@titi, s-ar putea să se întâmple cum suspectezi tu…Fiat Group nu pare un pom lăudat la care să se dea năvală cu sacii, precum în cazul concernelor germane, dar implicarea lor în viaţa lui Chrysler, de exemplu, se vede în sens pozitiv, deşi n-ar trebui să practice joc de sigle prin Europa…
În loc de concluzie: noapte bună, dragă industrie auto; ar cam fi cazul să trag obloanele speranţei încă de pe acum, ca să ştim o treabă! Sau...Să Aştept Alt Boom? :D
insa n-am cum sa zic ca nu esti un pasionat al domeniului auto, esti printre putinii care puncteza si aspecte legate de industrie si nu te limitezi doar la comentarii gen "faruri de bmw" "interior copiat de la cutare". plus ca e evident ca suferi si esti dezamagit de toate anomaliile din industrie si de directia generala de evolutie. nu esti singurul, dar suntem prea mici ca sa putem schimba ceva si prin urmare ne framantam degeaba.
iar legat de comentariul tau de mai sus: ma cam sperii :D sper sa nu fie adevarat, desi plauzibil este.
PS: Noi să ne strofocăm să schimbăm ceva? N-are rost, deoarece, în mod indubitabil, are şi Cine, şi cum, şi când, şi de ce! Până atunci însă…răbdare (dar fără tutun :D).
Mie-mi spui de Rekord... Aveam un grec in bloc cu un Rekord, era superstarul cartierului si de fiecare data cand ieseam sau intram in casa treceam pe la masina lui numai sa vad bordul ala pe care scria 240 km/h, scaunele magnifice, cu tetiere in spate sau jantele de magneziu si imaginatia incepea sa lucreze, (desi acum nu-s deloc un vitezoman, din contra).
Deci mai imi confirma totusi cineva ca ideile mele nu sunt aiurea - cand vad masini mai vechi, mereu ma gandesc... ce mi-a placut asta sau asta la vremea ei. Cand vad astazi strazile pline de suv-uri, ma ia greata.