Opel Ampera este disponibil pe piaţa din România, primele unităţi fiind deja livrate la dealeri. Modelul Ampera pleacă de la 44.500 de euro cu TVA inclus pe piaţa din România. În Capitală, trei parteneri Opel vor distribui modelul Ampera – DiBas, Rădăcini Motors şi Union Motors Car Sales. Clienţii pot comanda noul Ampera începână de astăzi, iar eventualele operaţiuni de service vor fi asigurate de cei trei dealeri din Bucureşti. Costul primei revizii a lui Ampera va fi de aproximativ 40 de euro, iar costurile cumulate ale reviziilor pentru primii cinci ani sau 150.000 kilometri se ridică la maximum 600 de euro. Modelul promite intervale de revizie de 30.000 de kilometri sau un an de zile, asociate cu o garanţie Opel de 8 ani sau 160.000 de kilometri pentru baterie şi sistemul electric de propulsie.
Potrivit reprezentanţilor Opel, costurile de revizie ale modelului Ampera sunt comparabile cu cele ale lui Corsa 1.3 CDTI. În comparaţie cu un Opel Insignia 2.0 CDTI, primul an de utilizare aduce un avantaj de cost de 77% în favoarea Ampera, valoare ce creşte pe parcursul exploatării. În cel de-al treilea an de exploatare, diferenţa de costuri ajunge la 84% în favoarea lui Ampera.
În funcţie de stilul de condus abordat şi de condiţiile de trafic, Opel Ampera poate parcurge între 40 şi 80 de kilometri în modul 100% electric, fără să genereze emisii poluante. Opel Ampera are nevoie de 9.0 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate să atingă o viteză maximă de 161 km/h. Sistemul de propulsie al acestui model este compus dintr-un motor electric şi un propulsor cu ardere internă. Unitatea de 1.4 litri dezvoltă 86 CP, în timp ce sistemul de propulsie hibrid al lui Ampera asigură un cuplu maxim de 370 Nm, disponibil instant graţie motorului electric performant.Via Opel
Unii vor replica ca-i performanta. Performante? Bucuria cuplului instantaneu e de scurta durata: vreo 80 km sau mai putin daca te mananca talpa. In restul timpului veti arde benzina la greu.
Cine vrea hibrid, eu zic ca Toyota Prius e o alegere mai ieftina si mai buna, iar cine vrea electric, Nissan Leaf si Renault Zoe sunt optiuni perfecte, depinzand de zona in care traiesti. Poti demonstra ca tii la mediu fara sa dai 44.000 euro.
Ai foarte mare dreptate,la pret mai mic poti alege Toyota Prius Plug-in sau hybrid,si v-a fu mult mai fiabila de cat Opel,ca doar e Toyota.Si in plus sa dai 40.000 de euro pe acest model?Nici macar nu are design mai realist,arata de parca ar fi un concept de masina.Dar infine,fiecare cu gusturile lui.Cine vrea masina fiabila si economica (hybrid) ,v-a alege Toyota,iar cine vrea o masina full-electrica,va alege un Nissan Leaf sau probabil Rav4 in versiunea electrica.
Vezi ca scrii prostii. Nu e full electric, e un hibrid cu un sistem ceva mai inovator.
Unde am spus eu ca Ampera este un full electric? Fanul marcii "verzi" Toyota a spus ca cine vrea un full -electric sa aleaga un Leaf, deci un Nissan, asadar Toyota nu are un full -electric performant cu tot marketingul lor pt mediu si ecologie, deci citeste cu atentie.
Pai cum mama lor o sa iti ceara doar 600Epentru revizii? ...sau poate 600E pentru manopera de revizii? ...sau poate doar revizia motoarelor electrice? sau ce anume costa doar 600Euro in 5 ani?
Daca il iei la bani marunti (d'astia romanesti ca-s mai multi ca euro) iti rezulta ca macar o data pe an tre sa-i schimbi uleiul, filtrele de aer la motor si habitaclu, filtrul de ulei, si filtrul de combustibil(poate la doi ani asta, dar nu-i recomandat). Iti rezulta ca o data la doi ani tre sa schimbi antigelul si lichidul de frana. iti rezulta ca macar o data in cei 150000km trebuie sa schimbi distributia la motorul clasic.
Sa insumam:
5x 4litri ulei a 35ron litrul = 700ron
5x 1 filtru ulei a 50ron = 250ron
5x 1 filtru habitaclu a 150ron = 750 ron
5x 1 filtru aer motor a 50lei = 250 ron (si asta cu cel mai de kko filtru, nu original cum te obliga aia ca sa i garantie .. aviz alora care au impresia ca "garantia" te ajuta cand este pe 7 ani)
2x fittru combustibil a 250ron = 500 ron (pretul asta-i bazat pe nimic...)
2x schimb antigel x3l a 25ron + apa chioara = 200ron
2x 500ml lichid de frana a 50ron = 100 ron
Total = 2750 ron
1x distributie a 500ron probabil, dar o lasam afara din calcul.
Deci la masina asta este 600 euro pe 5 ani ... iar la orice alt motor cu ardere interna costa 600Euro numai materialele( si alea aftermarket, cu mult sub pretul pe care il dai la service). Trebuie deci sa punem frumos boticul la marketingul bazat pe minciuni de tot cacatul (scuze de expresia mai "brutala" in limbaj, dar altceva nu se potrivea). Da domnilor, asa este, dam 40k pe masina si apoi doar 600 in 5 ani la revizii, ca motorul ala merge 3 ani pe un ulei, si lichidul de frana nu se schimba ca la masinile "de rand", iar filtrele lui sunt megasupersmekere si nu se murdaresc... dap, asa este, 600euro reviziile ... poate ca-s 600 euro manopera fara tva...
Acu luati de bagati labute rosii, ca si masinile voastre merg 5 ani fara sa le schimbati antigelul si lichidul de frana.... si voi nu schimbati distributii si filtre...
Renault Zoe 15.700 euro (pret Franta) +
Nissan Qashqai 1.6 117 CP 17.000 euro
--------------------------------------------------------------
TOTAL 32.700 euro
vs. Opel Ampera 44.500 euro
Imagineaza-ti ce ar insemna sa cedeze un calculator la masina asta ... se uita aia ca curca-n lemne :))