Opel Adam va primi un motor turbo cu trei cilindri

de Bogdan Mirică
Miercuri, 07.08.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Opel a anunţat că de anul viitor gama de motorizări a micului Adam se va îmbogăţi cu un nou membru: propulsorul turbo de un litru şi 115 cai putere.

Încă de când a fost lansat pe piaţa europeană, Opel Adam a simţit nevoia unor motoare pe benzină ceva mai puternice, capabile să însufleţească designul inovativ şi gama largă de accesorii de personalizare. Aşadar, nu e de mirare că Opel s-a grăbit să aducă în gama de motorizări o unitate nouă, supraalimentată, capabilă să dea viaţă mezinului.

Începând cu anul viitor, Opel Adam va beneficia de serviciile unui propulsor nou, cu trei cilindri, supraalimentat, primul membru al noii game SGE, abrevierea de la Small Gasoline Engine. Motorul va fi primul dintr-o serie numeroasă de unităţi cu trei şi patru cilindri, echipate cu turbocompresor şi disponibile cu capacităţi cuprinse între un litru şi 1.6 litri.

Esential 115 cai putere ar urma să ofere noul motor de un litru actualului Adam.
165 de Nm oferă noul motor turbo cu trei cilindri.
4.4 litri ar urma să fie consumul mediu al viitorului Adam cu motor de un litru.
Noul motor de un litru, disponibil pe Adam, va fi capabil să ofere 115 cai putere şi un cuplu motor de 165 Nm.
Fiind vorba de o unitate turbo, momentul motor va fi livrat foarte devreme şi pe o plajă de turaţii extrem de generoasă, cuprinsă între 1800 şi 4700 de rotaţii.

Consumul nu a fost anunţat oficial, însă Opel declară că va fi cu 20% mai eficient decât cel al actualul Astra echipat cu motorul aspirat de 1.6 litri. În condiţiile în care compactul are un consum mediu de 5.3 litri/100 de km, în cazul micului Adam ne putem aştepta la cel puţin 4.4 litri/100 de km.

Propulsorul, cu un bloc motor din aluminiu, foloseşte cea mai nouă injecţie directă, asociată unui sistem de control electronic al valvelor. Nu lipsesc elementele de izolare fonică, o evacuare modificată acustic, un turbocompresor şi un nou sistem de admisie. Aceste caracteristici ar urma să ofere rafinamentul unei unităţi cu patru cilindri, potrivit comunicatului oficial Opel.

„Atunci când am dezvoltat acest motor nu ne-am propus doar să reducem consumul şi emisiile de CO2. Am vrut totodată să demonstrăm că trei cilindri pot fi la fel de rafinaţi ca patru sau mai mulţi”, a declarat Matthias Alt, inginer şef în cadrul diviziei Opel Small Gasoline Engines.

via autocar

Comentarii (5)

  • inexorabil
    În curând, industria auto se va dedica ştrumfilor.
    8 14
  • Punto supt la fata!
    Ciudata aratare !
    6 11
  • e clar ce gusturi ai daca asta ti se pare urata fata de mingiuta de 500 sau cutia de carton up...deh..gusturile nu se discuta :))..in alta ordine de idei astept cu mare interes versiunea opc a acestei simpatice bombite
    7 4
  • nu stie taranu' ce-i sofranu', adevarul e ca asta nu-i masina.. romanu trebuie sa care porci cu masina... luati-va x6 pentru oras
    2 1
  • Adevarul e ca seamana cu un Fiat Punto conceput in 2005, acum 8 ani !
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru