Încă de când a fost lansat pe piaţa europeană, Opel Adam a simţit nevoia unor motoare pe benzină ceva mai puternice, capabile să însufleţească designul inovativ şi gama largă de accesorii de personalizare. Aşadar, nu e de mirare că Opel s-a grăbit să aducă în gama de motorizări o unitate nouă, supraalimentată, capabilă să dea viaţă mezinului.
Începând cu anul viitor, Opel Adam va beneficia de serviciile unui propulsor nou, cu trei cilindri, supraalimentat, primul membru al noii game SGE, abrevierea de la Small Gasoline Engine. Motorul va fi primul dintr-o serie numeroasă de unităţi cu trei şi patru cilindri, echipate cu turbocompresor şi disponibile cu capacităţi cuprinse între un litru şi 1.6 litri.
Noul motor de un litru, disponibil pe Adam, va fi capabil să ofere 115 cai putere şi un cuplu motor de 165 Nm. Fiind vorba de o unitate turbo, momentul motor va fi livrat foarte devreme şi pe o plajă de turaţii extrem de generoasă, cuprinsă între 1800 şi 4700 de rotaţii.Consumul nu a fost anunţat oficial, însă Opel declară că va fi cu 20% mai eficient decât cel al actualul Astra echipat cu motorul aspirat de 1.6 litri. În condiţiile în care compactul are un consum mediu de 5.3 litri/100 de km, în cazul micului Adam ne putem aştepta la cel puţin 4.4 litri/100 de km.
Propulsorul, cu un bloc motor din aluminiu, foloseşte cea mai nouă injecţie directă, asociată unui sistem de control electronic al valvelor. Nu lipsesc elementele de izolare fonică, o evacuare modificată acustic, un turbocompresor şi un nou sistem de admisie. Aceste caracteristici ar urma să ofere rafinamentul unei unităţi cu patru cilindri, potrivit comunicatului oficial Opel.
„Atunci când am dezvoltat acest motor nu ne-am propus doar să reducem consumul şi emisiile de CO2. Am vrut totodată să demonstrăm că trei cilindri pot fi la fel de rafinaţi ca patru sau mai mulţi”, a declarat Matthias Alt, inginer şef în cadrul diviziei Opel Small Gasoline Engines.
via autocar
Comentarii (5)