Directoratul General pentru Competiţie, Consumatori şi Controlul Fraudei (DGCCRF) din Franța a decis la începutul acestei săptămâni să închidă ancheta împotriva Opel care viza testele de emisii, însă pentru cei de la Fiat-Chrysler problemele abia acum încep.
După ce autoritățile franceze au anunțat în februarie că analizează posibilitatea unei anchete judiciare împotriva constructorului italo-american, o sursă apropiată situației a dezvăluit pentru agenția de presă Reuters ca DGCCRF a decis să deschidă investigația încă din 15 martie. "Pot să confirm că o investigație judiciară a fost deschisă pentru trișarea testelor", a precizat sursa.
DGCCRF nu a anunțat însă oficial deschiderea investigației. Potrivit unui raport apărut luna trecută, Fiat 500X a depășit de 17 ori, iar Jeep Cherokee de 8 ori limitele de emisii pentru oxid de azot în cazul unor teste realizate în condiții reale. Nu sunt cunoscute detaliile exacte ale modului în care au fost realizate testele, acesta fiind de altfel și motivul pentru care Fiat-Chrysler se apără afirmând că ambele modele au trecut cu bine de testele oficiale de laborator.Anterior, Reuters a intrat în posesia unui document oficial al ministrului Transporturilor din Italia în care afirma că Fiat a primit permisiunea autorităților italiene de a evita realizarea unor teste de emisii pentru nu mai puțin de 3 modele. Astfel, Alfa Romeo Giulietta cu motor de 1.6 litri, Lancia Ypsilon cu motor de 1.3 litri și Jeep Cherokee cu motor de 2.0 litri nu includ date despre unul dintre testele realizate pe șosea, a unui test de laborator legat de standardul NEDC și a testului Artemis care ajustează rezultatele de laborator pentru a le adapta unui regim de condus în mediul urban.
Cele trei teste sunt utilizate în mod obișnuit cu scopul de a scoate în evidență posibilă utilizare a unor dispozitive pentru trucarea emisiilor.Fiat-Chrysler se alătură astfel și altor constructori investigați de francezi: Grupul PSA este investigat începând din luna februarie, în timp ce Renault este bănuită că a trucat testele de emisii prin utilizarea unor dispozitive frauduloase. De asemenea, DGCCRF anchetează în cazuri similare și Grupul Volkswagen.
Via Reuters
Comentarii (0)