Opel a anunțat marți debutul pe segmentul utilitarelor electrice prin prezentarea unei versiuni fără emisii pentru Vivaro.
Promovată oficial cu numele Vivaro-e, utilitara păstrează practic designul versiunii cu motoare cu combustie internă, astfel că modificările sunt de natură tehnică.
Opel Vivaro-e utilizează un motor de 100 kW, echivalentul a 136 de cai putere, în timp ce cuplul oferit este de 260 Nm. Inginerii germani au decis să limiteze viteza maximă la 130 km/h.
Integrarea unei baterii care să stocheze energia energia a avut o serie de influențe asupra capacității de încărcare. Astfel, capacitatea de încărcare este de 1.275 de kilograme, sensibil mai mică decât capacitatea de 1.405 kilograme oferită de versiunea cu motor diesel de 2.0 litri. Opțional, clienții pot alege echiparea cu un cârlig pentru o capacitate de tractare de 1.000 de kilograme.
Utilitara va fi oferită în trei versiuni în funcție de lungime, pentru a acoperi astfel o gamă cât mai variată de clienți.
Varianta standard are o lungime de 4.6 metri și un volum de încărcare de 4.6 metri cubi, însă Opel oferă și așa-numitele versiuni M (cu o lungime de 4.95 metri și capacitate de încărcare de 5.8 metri cubi) și L, care oferă o lungime de 5.3 metri și o capacitate de încărcare de 6.6 metri cubi.
Opel a decis să ofere Vivaro-e cu două opțiuni pentru baterie.
În versiunea de bază, bateria are 50 kWh și oferă o autonomie de 230 de kilometri (WLTP), în timp ce versiunea superioară are o baterie de 75 kWh care permite atingerea unei autonomii de până la 330 de kilometri (WLTP).
În plus, Vivaro-e este echipat cu un sistem de recuperare a energiei la frânare. Utilitara electrică permite viteze de încărcare de până la 100 kW, astfel că o sesiune de încărcare până la 80% din capacitate durează 45 de minute (pentru bateria de 75 kWh) sau 30 de minute (pentru bateria de 50 kWh). În funcție de piață, Vivaro-e va sosi standard cu încărcător mono-fazic de 7.4 kW sau tri-fazic de 11 kW.
Opel menționează că Vivvaro-e este de asemenea echipat cu o serie de tehnologii de asistență, iar pe lista menționată de constructorul german figurează Lane Keep Assist, Extended Traffic Sign Recognition, Drowsiness Alert, Semi-Adaptive Cruise Control, Forward Collision Alert și Automatic Emergency Braking.
Nu în ultimul rând, utilitara electrică mizează pe sistemele de infotainment Multimedia Radio și Multimedia Navi Pro cu ecrane touch de 7 inch și compatibilitate cu sistemele Apple CarPlay și Android Auto.
Opel a confirmat că va lansa în 2021 o versiune electrică și pentru utilitara Combo.
Via Opel
In rest ma astept ca PSA sa foloseasca e-schema de 136 CP la orice, doar roti sa aiba.
Dumnezeu cu mila, sa ajunga coletu' la destinatie !
In anumite conditii, autonomia va fi de doar 200-250 ! (iarna, incalzire pornita, incarcata)
Macar 400 km sa fi fost !
Aici vorbim de livrarea LAST KM de la centrele de distributie din zona oraselor pana la clientul final persoana fizica.
nu merita sa-ti petreci viata pe asa ceva.
Dacă Amazon vrea să treacă full electric toată flota LMD ce să mai spunem noi.
Sigur este soluţia cea mai bună, pentru cei interesaţi
Nu cunosc insa cam cati km face un curier pe zi prin oras. S-ar putea sa nu-i ajunga aceasta autonimie.
Pentru asa ceva mi se pare ca masina este ideala. Pentru interurban exista diesel.
Vor da faliment cu aia 300km. Nici spatiul de incarcare nu pare destul de mare.