În 15 octombrie 2018, anchetatorii au pătruns cu mandat în sediul central Opel din Russelsheim și în birourile uzinei de componente din Kaiserslautern. Ancheta demarată în urmă cu trei ani a demonstrat că producătorul german a declarat emisii mai mici pentru mai multe modele echipate cu motoare diesel.
Tot atunci, Opel a luat primele măsuri pentru a îndrepta situația. La solicitarea KBA, marca germană a rechemat în service circa 100.000 de modele Zafira, Cascada și Insignia produse în perioada 2013 - 2016, pentru a le modifica sistemul de gestionare a emisiilor de oxizi de azot.
Chiar și așa, parchetul din Frankfurt a impus o amendă de 64.8 milioane de euro, pe care Opel a plătit-o. Așadar, în februarie 2021, procurorii au închis ancheta, iar autoritățile au renunțat la acuzații. Aceste informații au fost recunoscute de-abia acum de reprezentanții mărcii.
A contat foarte mult că în timpul anchetei nu au fost detectate dispozitive de păcălire a detectoarelor de emisii, așa cum a fost cazul în scandalul Dieselgate.
Totodată, pentru că și-a recunoscut vina și a luat rapid primele măsuri de îndreptare a situației, Opel nu a fost "stigmatizat" la fel ca Volkswagen.via Lifenews.ro
O fabrica merge non stop si polueaza in 24 de h cat orice diesel intr-un an.
De ce nu sunt taxate? Hai Edikk sari cu explicatia ca tot esti geniul suprem in alea poluarii.
Companiile auto (cu excepţia Teslei) nu intră în componenţa Statului-Corporaţie, dar vor fi silite de conjunctura NWO/BNW. Musai însă lepădându-se de “vrăjelile din trecut” (remember, Mafănikkk?). Nici nu vor avea încotro altfel. Noi însă nu trebuie să ne lăsăm copleşiţi de dezolare, deşi inima noastră nu este de granit…
Asta e! Vom venera eternul şi irepetabilul…trecut (şi să nu permitem ca “mania” noastră să fie etichetată drept paseism).
Dar, de cand cu inversunarea asta cretina impotriva diesel, de parca asta este raul suprem pe planeta, sincer cred ca urmatoarea mea masina va fi pe motorina. Asa, de-al naibii.
Deci furtul cu maimuţa a fost făcut la scară largă în Germania.
Mai departe însă, îmi voi împărţi preferinţa în două, mizând, concomitent, pe ambele tipuri de carburanţi. Căci mai eficient tragi cu două pistoale (adică faci mai multe victime) decât cu unul singur.
Aşadar, Electrikkk, te invit să faci cunoştinţă cu noul…Castor Troy :)
PS. Apropo, maimuţikkk (dacă tot îţi place termenul), Dieselgate nu trebuie perceput neapărat ca un furt calificat! Mai degrabă se întrevedea ca o soluţie de avarie, mai precis ca un răspuns disperat (chit că necinstit) la o politică de emisii eminamente absurdă! Ce-i drept, nu iniţiată de EUSSR, ci de “Big Brother” de peste Ocean: Deep State (via EPA). EPA, da. Alias asasinii industriei americane de profil în anii ’70, când i-au tăiat craca de sub picioare, maşinile de acolo ajungând creaţii bizare cu cilindree mari şi puteri nominale ridicol de mici. Când au realizat dezastrul pe care l-au provocat, oficialii au mai dres busuiocul (din anii ’90 încoace); din păcate însă, rivalii europeni progresaseră enorm între timp, sub toate aspectele, şi atunci americanii au început să-i privească respectuos, ba chiar încercând să-i imite (de pildă, faza cu Cadillac dornic, mort-copt, să se măsoare cu diviziile de înaltă performanţă ale Triadei, deşi specificitatea sa consacrată nu pleda pentru o asemenea tentativă, pretabilă mai degrabă pentru Oldsmobile sau Buick).
Daca ati fi mai luminati, am trai cu totii mai bine, dar voi tot la nivel de maimute ati ramas.
https://business-review.eu/business/romania-registers-lowest-recall-rate-of-volkswagen-cars-in-dieselgate-scandal-177130
Sa nu va lasati pana nu ii curatati pe vestici de toate dieselurile! Luati toate cojile si rebuturile de la ei si lasati-i pe ei sa isi ia electrice.
pun pariu ca polueaza la fel, adica de 10 ori cat benzinarele.
deci toate dieselurile trebuie taxate de 10 ori mai mult!
Deci asta e o alta abureala care nu aduce nimic celor direct afectati.
Toti oamenii ar trebui sa ii dea in judecata si sa ceara de la ei bani pe care sa ii foloseasca mai tarziu pentru medicamente. Cand inspiri substante toxice nu se vad rezultatele imediat. Nu te imbolnavesti pe loc!
@AM, profu' de gramatica e în concediu?
Oare cum ar suna asta în românește?
Legat de băieții cu cancer, cel mai frumos a fost în aprilie 2020, lockdown, trafic mort, poluare în orașe la nivel maxim. Să fiți sănătoși după câți neuroni aveți. Abia se mai curăță planeta!!!
Repet a miliarda oară: poluarea este (şi va fi mereu) un fenomen NESEMNIFICATIV la scară planetară, iar în aceste condiţii deloc periculoase pentru sănătatea Globală acest procent infim “conţine” un procent mult mai infim cauzat de autovehicule. Ca să apelez la o analogie, am irigat un hectar de pământ cu o cană de apă, iar în apă se afla una bucată celulă de agent patogen. Adică…alarmă!!! Mobilizaţi toate laboratoarele microbiologice, că este jale, nu glumă.
PS. Oricum, te voi trage pe linie moartă cu deja anunţata demontare a mitului suprem al zilelor noastre, recte “schimbările climatice”. Doar că mai am puţin de lucru…
De atunci toti producatorii au copiat reteta cu rechemarile la reprezentanta sa repare nu stiu ce minune nesemnificativa.
Nu cred absolut nimic din toată isteria asta cu încălzirea globală din cauza poluării produsă de mașini, doar dacă am scăpa planeta de toți profitorii care trăiesc de pe seama asta, adică ard gazul degeaba am face un adevărat pas in ecologie.
Nu ca ar conta la scală mondială dar chiar sunt personal (și familia) preocupat de poluarea pe care noi o facem ca și indivizi/familie și încercam să fim cât mai curați posibil in sensul ca reciclam și avem plase reutilizabile etc… habar n-am de când nu am luat un pet cu apa. Da, se poate trăi cu filtru care alcalinizează și restructurează apa… îmi iau și în concediu și la muncă, când se termina trec pe bere că ține și de sete și de foame ;). La munca avem sistem de filtrare și chiar și vizitatorii primesc apă in cană (carafă)… cere doar puțin interes și implicare.
Accept critici și sfaturi (chiar le caut) de la cei care nu-mi irosesc timpul… din păcate sunt tot mai greu de surprins pozitiv.
Va fi nevoie de mulți ani cu auto electrice și energie curată ca se curățăm risipa și poluarea făcută doar până acum… și cred că încă nu am văzut nimic din partea ascunsa a electrificării in lumea auto.
Cine scapă de prostie și va supraviețui, va vedea… cât va înțelege și ce…, este altă poveste.
Așa ca fapt divers cancerul este o boala autoimună care cam este provocată de propriul organism ca și reacție la cum gândim și ce băgăm in noi (ca nu pot sa o numesc mâncare), și mai puțin cu poluarea.
Nu va lăsați pacăliți așa ușor de cei care trăiesc pe seama fricilor noastre. Sunt nenumărate cazuri de oameni care au dezvoltat cancer intr-o lună dar așa au și reușit să rezolve problema. In principiu cam trebui să facem inversul la ceea ce am făcut să ne alegem cu cancer (ca doar nu-i gripă ce naiba)… iar ce respirăm este fals (părerea mea) cauza cancerului.
Tot ca și of topic principala cauza a mortalității in lume sunt bolile de inimă, și mai ales la “bogați” adică nu are nimic de a face cu respiratul de noxe ci doar cu colesterolul pe care-l ingurgităm așa de plăcere ca doar e petrecere ce naiba!!!
Cam de aceea nici măcar nu citesc ce scriu “ecologiști” legat de denigrarea mașinilor clasice… vorbesc dintr-o perspectivă limitată și incompletă… treaba lor și să fie sănătoși din partea mea.
In rest, fabricile si uzinele nu polueaza, avioanele nu polueaza, santierele de constructii nu polueaza, E-urile din alimente sunt perfect sanatoase, mancarea nu contine zahar, Coca Cola e sanatate curata si tot asa.
Ah, da: nu renunţi nici mort la năravul generalizării samavolnice, recte al transformării din burtă/pix a cazurilor net izolate în “realitate suverană”. Mă rog, acest nărav provine din arsenalul vostru profesional consacrat şi constituie obiect de instructaj la sursă (“Mihai Viteazul”), nu? ;)
o yeah, sa mai tin motorul pornit sa nu fie asa de frig. Basca am trecut si pe modul sport sa ard mai multe motorina. Ma oftic doar ca Dieselul nu emite mai putin CO2 decat Otto, dar data viitoare imi iau un benzinar pur de putere mare si o sa-l tin doar cu pedala la fund aici in oras, ca si asa au pus limita de 30 la ora si daca merg cu a 2-a o subturez.
Nu uitati! Cand o sa fiti morti o sa fiti ecologici, desi la cati conservanti mancati sigur e plin de mumii prin cavouri.
Salutari lui edik normal, maestre ne vedem in Sharm El Sheikh de rev, numa asa sa ardem niste kerosen ca sa nu mai fie atat de frig.