Autorităţile germane i-au convocat pe oficialii Opel la o întâlnire pentru a discuta despre ultimele informaţii apărute în presă, potrivit cărora modelul Zafira depăşeşte limitele legale ale emisiilor în anumite condiţii.
La finalul întâlnirii, Alexander Dobrindt, ministrul Transporturilor din Germania, a dezvăluit că reprezentanţii Opel au recunoscut că au folosit o aplicaţie software care permite oprirea temporară a sistemelor pentru emisii în anumite condiţii.
Practic, aplicaţia implementată de Opel pe modelul Zafira permite oprirea sistemelor de emisii la anumite viteze şi în anumite condiţii meteo. Constructorul german susţine că această practică este legală, cu condiţia să aibă loc pentru a proteja motorul în anumite condiţii.
Cu toate acestea, autorităţile au dubii că Opel a implementat acest software cu unicul scop de a proteja motorul. "În mod fundamental, dispozitivele de oprire sunt ilegale, cu excepţia cazului în care sunt cu adevărat necesare pentru a proteja motorul. Comitetul de investigaţie are dubii că această practică este complet justificată de protecţia motorului", a explicat Dobrindt.În plus, autorităţile germane au cerut explicaţii şi în privinţa modelului Opel Astra, însă constructorul nu a putut furniza date în cadrul întâlnirii. "Am întrebat dacă există măsuri sau elemente similare şi pentru Astra. Opel nu a fost capabilă să ne ofere informaţii detaliate despre Asta, dar urmează să facă asta", a adăugat Dobrindt.
În schimb, cei de la Opel susţin în continuare că au folosit software-ul respectiv doar în limitele permise de lege. "Reiterez faptul că motoarele noastre sunt conforme legii şi nu folosesc software ilegal", a precizat Karl-Thomas Neumann, CEO-ul Opel.
Este important de precizat că scandalul în care este implicată Opel nu are nicio legătură cu scandalul Dieselgate, întrucât Volkswagen a instalat software prin care au trucat testele de emisii din laborator.
Via Automotive News
Nu cred ca toti au facut-o. Sunt multe interese la mijloc, pe de-o parte guvernamentale, pe de alta parte cele ale actionarilor.
Toyota nu e inca vizata datorita faptului ca diesel-urile lor sunt PSA, la fel ca cele Ford.
Oricum pana acum avem trei tipuri mari de ciocoflenderi:
VW - mama lor, care initial a mintit si a dat vina pe "femeia de serviciu"; au produs motoare Euro 3 si 4 deghizate in 5 si 6 pentru ca a fost mai ieftin cu soft-ul deja celebru.
Suzuki - praslea cel mic cfm productiei, care vine cu scuze penibile de genul ca nu pot testa in mod real consumul; praslea e si prost in cazul povestii reale.
Opel - un fel de fufeta care se da familista, care insala numai cand e stransa cu usa ca sa nu i se strice instalatia; ca la VW, se pare ca nici Opel nu prea stie sa faca motoare diesel moderne soft-free.
1.Schimba-ti placa / nick-ul daca vrei sa fii luat in serios.
2.Nu exista "neafectati" atat timp cat fac parte din industria auto.
3. Folosesti cuvantul "scandal" mult prea lejer. Si PSA a fost suspectat. De ce am spune ca-i diferit PSA de Renault, Nissan, Honda sau BMW care au fost investigati, dar n-au fost dovediti?
http://www.carscoops.com/2015/09/diesel-bmw-mercedes-opel-psa-cars.html
Într-adevăr e ceva și pe la Mazda însă totuși ,,subțire,, ,de aceea am lăsat-o în lista mea. După mine altele ar fi părțile negative ale acestei mărci în Ro. Însă proprietarii Mazda le știu mai bine și nu vreau săi mai necăjesc.
@Raul
1.N-am cum să mă schimb și nu vreau să fiu ,,luat în serios,,.
2 și 3 Sunt concluziile tale/ informațiile tale. Ți le respect.