OMV Petrom va avea 1000 de puncte de încărcare până la finalul lui 2024

de Tiberiu Safta
Luni, 03.06.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
OMV Petrom își propune să-și extindă rețeaua de puncte de încărcare pentru mașinile electrice până la 1000 în România și în țările vecine. Extinderea urmează să fie completată până la finalul acestui an.

Compania petrolieră OMV Petrom a anunțat oficial un nou obiectiv cu privire la șoferii de vehicule electrice din România și din țările vecine, precum Bulgaria, Serbia și Republica Moldova. Mai exact, firma petrolieră își propune ca, până la finalul anului, să aibă nu mai puțin de 1000 de puncte de încărcare în aceste țări. Ca o referință, la sfârșitul primului trimestru al acestui an existau 300 de puncte de încărcare în rețelele OMV și Petrom, în regiune.

Anunțul vine la scurt timp după ce compania petrolieră a finalizat cumpărarea firmei Renovatio Asset Management, proprietarul celei mai mari rețele de încărcare pentru mașini electrice din România. Această tranzacție a fost recent aprobată de către Consiliul Concurenței și Comisia pentru Examinarea Investițiilor Străine Directe.

„Prin finalizarea acestei achiziții, OMV Petrom devine cel mai mare jucător în domeniul mobilității electrice din România”, a declarat Radu Căprău, membru al Directoratului OMV Petrom, responsabil pentru rafinare și marketing.

„Ambiția noastră este ca până la sfârșitul acestui an să avem instalate 1.000 de puncte de încărcare în România, Bulgaria, Serbia și Moldova.

Ne dorim să rămânem prima opțiune pentru clienții noștri și să ne consolidăm poziția de lider în România pe segmentul de mobilitate”, a mai adăugat acesta.

via OMV Petrom

Comentarii (7)

  • Cel mai important este extinderea de statii n toate parcarile de blocuri, si platite la pretul abonamentului de curent casnic, binenteles.
    Pt ca acolo este marea necesitate, indepedenta energetica de retele de terpari globalisti.
    Locuitorii la case pot sa fie independenti, de ce locuitorii la bloc sunt sclavagizati de regim?
    10 4
  • "Marea necesitate" e ca toti electrificatii (ficați ficați) sa fie mai realisti in asteptari. Nu vad cum ar putea o municipalitate sa cheltuie zeci si sute de milioane de euro ca sa monteze prize la fiecare loc de parcare, prize care necesita minima intretinere si costuri ca apoi unii sa-si incarce ieftin masinile lor scumpe. Stiu, doare destul de tare pretul de la statiile publice. Si mai pui si timpul de asteptare si eventuala deviere de la traseu si program si apar intrebari serioase de genul ldaca merita, care-i scopul electrificarii si daca nu ieseai mai bine cu un hibrid simplu. Pentru marea masa electrificarea are sens doar daca are acces la tarife apropiate de cele casnice. Statiile publice sunt solutii de ultima instanta.
    6 1
  • Bine ca are municipalitatea bani pentru trotuare, borduri, fantani arteziene, dar de statii de incarcare nu are bani.
    9 4
  • in principiu ai dreptate, oricine isi ia o masina electrica ar trebui sa se ocupe in prealabil sa-si asigure o sursa de incarcare cat mai ieftina si cat mai comoda. statiile rapide eu le vad a fi folosite exclusiv la drum lung, deci ca exceptie de la regula. in asta sta si frumusetea detinerii unei electrice, o incarci de la sursa ta proprie, nu depinzi de altii. acum ca nu toata lumea are o astfel de sursa proprie e alta discutie.

    in schimb, administratiile, in parteneriat cu furnizorii de energie electrica ar putea sa faca mai mult. o conexiune de cea mai simpla categorie, adica o priza de 220V la stalpul de iluminat, accesibila securizat, printr-un cod de acces asociat abonamentului tau normal de curent, ar fi foarte ieftin de implementat si ar putea rezolva si problema unuia care ar dori o electrica si sta la bloc la etajul 9 in cartier dormitor.

    este foarte simplu, trebuie doar vointa si un minim de imaginatie pentru a folosi tehnologia in avantajul nostru. ca abonat ar fi de fapt super tare sa avem acces la reteaua electrica din orice loc pe baza unui cod de acces, nu doar pentru incarcare de masini electrice, ci pentru orice alta nevoie de energie. unii au scuter/moto electrice, altii bicle electrice. pe asta as vedea-o in sarcina furnizorului de energie. iar acel NLC (numar loc consum) care apare pe factura e o idee depasita, ar trebui sa dispara notiunea de loc de consum si sa fie inlocuita cu un cod de acces la retea, indiferent de locul fizic de unde accesezi reteaua.

    la randul ei, primaria ar putea trasa in acest scop cateva locuri de parcare langa stalpi, rezervate doar utilizatorilor de electrice si doar daca incarca. daca ai deja curent suficient in baterie si nu vrei sa incarci, nu ai drept sa te pui pe locul ala special sa il tii ocupat degeaba. hai ca nu e greu deloc.

    imi imaginez apoi ca cel cu masina electrica din constanta ajunge sa zicem la sibiu unde va sta cateva zile si pe durata noptii ar vrea sa o lege la un stalp sa mai incarce. in sibiu e alt furnizor de energie decat cel pe care-l are el acasa la constanta. dar hei, codul de acces stie roaming, constanteanul se va putea conecta in sibiu la reteaua furnizorului sibian insa va plati ca in mod uzual, pe factura lui de acasa, emisa de furnizorul din constanta, urmand ca furnizorii sa se deconteze intre ei, exact ca la telefonie. e atat de simplu si frumos, incat e pacat sa nu se intample.
    6 0
  • George Simion
    media la blocuri momentan e de 0,00... masina electrica de bloc. in orasele mari din vest probabil vor aparea prima data pe trotuare..prin londra parca ziceau ca bagasera niste stalpisori de test asa..

    cumparati electrice iar statiile va vor urma!
    1 2
  • Ca bine zici.
    Au bani si de panselute si floricele, dar astea sunt furturi minore.
    Municipalitatile au bani de furat cu carul!!!
    Deci astia care fac valuri ca nu sunt bani se mint sau se fac ca nu stiu.
    In tarile evoluate se gasesc bani de ani de zile: Norvegia si Olanda nu plang ca nu au fonduri.
    Cat despre mașini si range, sa avem pardon, se testeaza mașini cu range de 2000 km, Nio are deja mașini cu peste 1000 km range la preturi de BMW-uri diesel.
    Asa ca nu va mai pacaliti singuri.
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-05-28/byd-shows-off-new-hybrid-powertrain-capable-of-ultra-long-drive
    BYD, nu mașini germane, ca ei inca o trag tare pe dieseluri, ca mai au contracte cu benzinariile si nu vor sa le bage in faliment prea curand.
    3 3
  • @@alex
    Bravo, o idee foarte buna, pacat ca furnizorii de la noi sunt la fel de inapoiati ca administratiile locale. In schimb, ma bucur ca mai sunt si oameni cerebrali, ca tine, in sectiunea de comentarii de pe automarket
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru