OMV Petrom scumpeşte carburanţii cu 9 bani/litru
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Isteria creată de scumpirea generală a carburanţilor este alimentată de o nouă majorare anunţată de OMV Petrom. Subsidiarul românesc al grupului austriac OMV a anunţat astăzi, oficial, majorarea preţului benzinei şi motorinei cu nouă bani pe litru.
În aceste condiţii, cel mai scump sortiment de carburant disponibil la pompele austriecilor va ajunge să coste aproape 6 lei, mai exact 5.96 lei pe litru. Cel mai ieftin litru de benzină va costa însă 5.16 lei pe litru. Pentru cei care alimentează cu motorină, preţurile se încadrează între 5.15 şi 5.63 lei/litru.
De la începutul anului şi până în prezent, companiile petroliere prezente pe piaţa românească au scumpit carburanţii de şase ori, iar preţurile au urcat în medie cu 3.5%. OMV Petrom a majorat preţul motorinei în medie cu 24% anul trecut şi pe cel al benzinei cu 20%.
Aceeaşi tendinţă a fost resimţită la nivelul tuturor companiilor care distribuie carburant în România. Institutul Naţional de Statistică a declarat că în 2010 carburanţii s-au scumpit în medie cu 15%, după ce în 2009 creşterea a fost de 13%.
via | mediafax
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Opel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. (22.11)
-
Potrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. (22.11)
-
Primăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. (20.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
- Primele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 km
dar cuuum..sa mearga romanul manelist cu bicicleta?? el tre sa mearga cu q7 alb pe dorobanti, pe decebal..samd...cum sa apara el cu bicicleta? :)))))))
Macar asa ne mai consolam cu scumpirile astea interminabile. :)
@Octavian: Am inteles ca locuiesti in alta tara, deci poti sa fii fericit, te-ai facut remarcat. Din pacate pt imaginea ta de "stranier" bati campii. Nu avem cel mai ieftin carburant din UE, bulgarii stau ceva mai bine ca noi. Mai ne depasesc austriecii, cehii si alte cateva state cu salarii de minim 5x mai mari ca ale noastre, insa avem aceleasi preturi ca Germania, Ungaria etc etc. Trist.
este cartea de capatii a romanlui.
Le putem da o lectie celor de la OMV ocolindu-le
statiile de carburanti. Poate asa nu vor mai raporta profituri record .Poate asa vor tine cont la formarea pretului de costurile materiei prime si al fortei de munca.
Avem si alti furnizori si nu cred ca este un efort prea
mare sa mergem 300m pina la statia urmatoare.
Statul nu va fi prejudiciat cu nimic, incasindu-si
in continuare acciza si TVA; oricum de la OMV
nu cred ca mai incasa si altceva.
Statul este cel care nu a reusit sa administreze PETROM "gaura negra " a economiei si uneori ma
intreb cum de ii permitem sa gestioneze tocmai bugetul de stat?
Ce credeti merita sa incercam?
@George - cui ai de gand sa trimiti emailuri, ca doar nu ai tu baza de date cu toate emailurile din toate companiile petroliere din Romania. Sau daca ai, pune-o la dispozitia tuturor si eu personal iti promit ca voi trimite mailuri zilnic. Nu stiu de ce, dar cred ca nu o sa am cui sa trimit :P
Tot la transportatori este cheia de salvare.
1. Cursul RON/USD (1 octombrie 2010 / 2009) ( -0.3%)
2. Cursul RON/EUR (+1.6%)
3. TVA (+4.2%)
4. Accizele la carburanti (+3.17% la motorina si + 3.43% la benzina)
5. Pretul barilului de petrol (+31%)
Asa ca nu mai fiti comunisti, producatorii si comerciantii de carburanti au motive reale de scumpire a benzinei.
Guvernul a influentat direct TVA-ul si indirect evolutia cursului de schimb, adica in jur de 5.5%. Nivelul accizelor la carburanti este dat de directivele UE. Teoretic, se poate deroga de la aceste directive (in Franta accizele variaza in functie de regiune) dar practic niciun guvern nu doreste asta.
Romania - 1.26
Germania - 1.33
Bulgaria - 1.24
Austria - 1.33
Sper ca ai prins ideea, ca nu mai am timp sa-ti dau si alte exemple. Deci PA.
P.S.: Din cate stiu Germania nu are zacaminte de petrol. PAM-PAM.
In alta ordine de idei crestrea nesimtita a preturilor combustibililor poate mai responsabilizeaza o buna parte a consumatorilor casnici dar asta nu insemna ca acest guvern plin de mafioti nu ar trebui sa ia niste masuri de temporizare a salturilor de pret. Dar asta e imposibil, atat timp cat furtul e pe fata, nerespecatrea Constitutiei este un exercitiu devenit rutina iar lipsa bunului simt a ajuns sa poarte numele de presedinte al romaniei.
Ultimul pret cu care am luat benzina a fost 4.8 lei/l.
Motorina, cam tot pe acolo.
Dupa aceasta data am facut 3500 km .... cu trenul si autocarul.
Cheltuielile sunt cca. 40% fata de cele ocazionate de deplasarea cu masina personala, fara a include cauciucuri de iarna, asigurare, roviniete, pe care nu le-am mai achizitionat/platit din acel moment.
Desigur, conditiile de deplasare sunt altele.
Opinia mea este ca in cazurile in care se poate, trebuie reduse pe cit se poate deplasarile cu masina daca aceste deplasari nu necesita neaparat acest mijloc de locomotie.
Numai scazind cererea de combustibil preturile vor putea fi tinute in friu.
Ma uit la semafor si vad ca cca. 80% din masinile care stationeaza au un singur ocupant.
Avem nevoie de o schimbare de comportament, inainte de a ne plinge ca altii profita cu nesimtire de obiceiurile noastre consumiste.
Nu inseamna sa ne intoarcem in epoca de piatra, ci doar sa realizam ca beneficiului personal (cel al buzunarului propriu) ii putem asocia unul general, cel al protectiei mediului.
am ramas fara cuvinte .... si o sa ne miram de ce si restul produselor se vor scumpi "nejustificat"
Pai fratilor daca e criza sa fie la toti criza. Adica companiile din domeniul petrolului sa mai scada si ele profitul.
Si altii.
Ca e criza.
Si cum bine zicea cineva. Romanii nu sunt uniti.
CINSTE GRECILOR, EGIPTENILOR SI LIBIENILOR.
Sunt adeptul ideei ca orice conducator, atata timp cat in conditii grele generale, nu mentine nivelul de trai al supusilor la un nivel decent, din contra ii scade dramatic, acel conducator trebuie inlaturat.
Cred ca trebuie sa repetam istoria (vezi Carol I) - nu sunt foarte tare la istorie.
Dar toti din tara sunt o apa si-un pamant. Sunt toti compromisi.
In Romania nu se va face nimic pana nu va conduce cineva rupt de aceste locuri si fara interese locale.
Astia trebuie omorati cu pietre ca-n evul mediu.
1. Degeaba are Romania rezerve de petrol si gaze daca ele sunt concesionate. Daca nu stiai, Petrom este CONTROLAT de OMV si nu de catre guvern.
2. Comunicat Petrom : "Preţul final al carburanţilor nu are legătură cu rezervele de petrol, ci cu condiţiile de piaţă. Preţurile Petrom urmăresc cotaţiile internaţionale la produse petroliere, respectiv la benzine şi motorine. Avantajul rezervelor locale este stabilitatea pe care o conferă României în situaţii de criză. Prin menţinerea unei producţii locale de ţiţei, cu investiţii semnificative, Petrom contribuie la asigurarea securităţii energetice a României. Mai mult, în contractul de privatizare al Petrom se precizează că în situaţii de criză, când nu mai avem acces la resurse din import, prioritatea este piaţa românească", sursa: http://www.stiri.com.ro/stire-4024/scumpirea-benzinei-poate-readuce-recesiunea-ce-folos-are-romania-ca-detine-rezerve-de-petrol.html
3. Politica de pret a Petrom : http://www.petrom.com/portal/01/petromcom/!ut/p/c5/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3hfA0sPN89Qo1BHE08vAzc3Yy9fAwgAykdiyrtbesDk8esOLsrX9_PIz03VL8iNKAcAzdt7Mg!!/dl3/d3/L2dJQSEvUUt3QS9ZQnZ3LzZfTTA5SEZJVTJVQTRJSjBGRjFKTTAwMDAwMDA!/
@gelu
Pana nu apare raportul anual pe 2010 (28 aprilie 2011) nu pot spune cu exactitate de ce si-a majorat profitul. Faptul ca profitul a crescut cu 163% nu inseamna nimic daca nu vezi situatia in ansamblu ( profitul din 2009 a fost foarte mic). Pana atunci, gandeste-te la urmatoarele:
1. O cota de profit de 11.7% din vanzari nu mi se pare exagerata. Gandeste-te ca acest business prezinta un risc. In comparatie, un depozit in lei iti poate aduce un profit de 7%, fara niciun risc...
2. Indiferent de evolutia pretului petrolului, Petrom isi asigura un pret prin instrumente financiare derivate (optiuni, swap, etc., daca nu stii ce sunt astea, cauta pe google). In functie de pozitiile adoptate, poate inregistra cheltuieli sau venituri din aceste operatiuni.
3. Petrom a investit 500 de milioane de euro intr-o centrala electrica la Brazi, constructie inceputa in 2009, care care va intra in testare in aceasta primavara si care va fi complet operationala la sfarsitul acestui an.
4. Numarul angajatilor Petrom a scazut anul trecut cu 15% fata de 2009
In schimb, la ce ai afirmat in ultimul mesaj, as adauga un amanunt "minor". Am intrat in UE si mai direct sau mai indirect ne sunt impuse regurile lor de joc, preturi, administratie, justitie,legi de mentenanta, calitatea produselor etc. Tindem spre aceste "teluri" de cand am intrat in minunata uniune. Salariile nu vor prinde din urma preturile imediat. Nu a fost in nici o tara asa facuta tranzitia. Si francezii la randul lor au avut de suferit (nu asa de mult ca noi) pana moneda a devenit € (un mic exemplu, pretul painii sa marit de 5 ori). Redu totul la o scara mai mica, o firma: Triplezi salariile angajatiilor tai si apoi asteapta sa-ti cresti preturile produselor vandute...in cat timp dai faliment?
Nu, nu ma bucur de situatia creata sau ca este cu o centime mai ieftin benzina decat in alte parti. Dar atat timp cat tindem spre conditiile lor, nu ma mira...am fost cu totii de acord sa experimentam asta cand am aderat. Noi ieseam in strada si ne bucuram, ei se uitau cu mila la noi "habar n-au ce-i asteapta"...
De ce castiga UNELE firme straine la UNELE licitatii in fata firmelor romanesti? Pt ca ei iti dau banii dar poti sa-i utilizezi facand ceva cu un standard impus.Standard (gen "stele euro-in-cap") pe care UNELE firme romanesti nu-l ating. E un exemplu pe care din pacate l-am vazut.
Pretul barilului de petrol tocmai a scazut foarte mult, dolarul scade. Pentru oricine cu un pic de creier, nu e si cazul tau, este evidenta hotia de la noi din tara in ceea ce priveste carburantii.
Pai ce logica ai tu ma,desteptule ???
Euro scade-pretul carburantilor creste.
Euro creste-pretul carburantilor creste.
Dolarul scade- "...........................creste"
Dolarul creste ".............................creste"
Pretul barilului de petrol scade "..................creste"
Si tot asa....................!!!!
Deci se cauta absolut orice motiv real sau aberant pentru a scumpi. Iar cand sunt motive foarte clare pentru ieftinire, se ignora orice, binenteles.
Ah.. si n-o mai "ardeti" cu alinierea la UE ca nu ne obliga nimeni sa aliniem preturile carburantilor mai repede decat salariile oamenilor, mai ales cand au profituri enorme deja.
Aici nu este vorba decat de o grozava lacomie si un profit enorm de pe urma unei tari incapabile de reactie, datorita oamenilor saraci material si intelectual, dar si a celor de la nivel inalt care n-au practic niciun motiv pentru a interveni, ei fiind in mod evident mana-n mana, avand "partea" lor din "banet".
Pai S.U.A are un pret echivalent de aproximativ 3 lei pe litru, iar guvernul deja se gandeste sa umble la rezerva de stat si sa caute solutii ca pretul sa scada, ca e PREA MARE. Ce putere de cumparare au ei,ha ??? Daca pt. ei 3 lei e prea mult, cum e pentru noi , acusi 6 lei ??? Nu e interesat guvernul nostru de asa ceva !!! Ei au de "spart" miliardele de dolari de la buget pe "lucrari" si proiecte inexistente. N-au ei treaba cu puterea de cumparare a romanului.
De ce nu se investesc bani in retehnologizare?
De ce costa in Romania benzina la poarta rafinariei mai mult decat in Germania cand noi o extragem la preturi derizorii, iar nemtii o iau de la arabi? Se poate compara costul munci la noi cu cel din Germania?
Se poate compara calitatea benzinei/motorinei la noi cu cea din Germania?
Dar nah... piata e libera, iar noi suntem sclavii propriului destin.
Pai atunci cum dracu' sa nu scumpeasca astia pana la 20 lei litrul,daca ghertzoiul roman cumpara oricum??GHERTZOIUL alege sa nu manance nimic zile in sir,dar sa-si bage benzina sa arate si el ca e shmecher si ca are bani "fara numar,fara numar mancatz-as"
Atata timp cat vor exista astfel de specimene nu se va schimba NIMIC in tarisoara noastra draga!
Asa ca imi doresc din toata inima sa ajunga benzina la 20 de lei,ca poate mor dracu' ghertzoii de foame !
Vad ca nu te poti abtine sa discuti in contradictoriu fara sa jignesti. Eu doar am prezentat o evolutie anuala a unor variable care influenteaza pretul carburantilor. Mai citeste odata ce am scris si fii atent la urmatorul paragraf:
"Pe langa politica de pret a producatorilor si comerciantilor de carburant din Romania, pretul carburantilor este influentat si de alte variabile. In paranteza se afla EVOLUTIA acestora ( 8 martie 2011 fata de 8 martie 2010) "
1. Ai zis "Pretul barilului de petrol tocmai a scazut foarte mult, dolarul scade."
a. Daca ieri, barilul de petrol WTI, de referinta in SUA, era cotat la 106,44 dolari, cel mai ridicat nivel din septembrie 2008, si azi a scazut la 104 dolari/baril, ce inseamna asta?
Sursa: http://infoportal.realitatea.net/articol~din-economie~info-2273238~pretul-petrolului-de-referinta-in-sua-a-crescut-luni-cu-peste-doi.html
b. Cotatia petrolului Brent a scazut cu 2,25 dolari, pana la 112,79 dolari pe baril, insa pana la ora 9:34 GMT a revenit la nivelul de 114,70 dolari, cu 34 centi mai putin decat nivelul din ziua anterioara. In data de 24 februarie, petrolul Brent a ajuns la 119,79 dolari, cel mai ridicat nivel de dupa septembrie 2008.
Sursa: http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-8371644-pretul-petrolului-scazut-usor-marti-dupa-opec-anuntat-putea-creste-productia.htm
2. Ai scris: "Pai ce logica ai tu ma,desteptule ???
Euro scade-pretul carburantilor creste.
Euro creste-pretul carburantilor creste."
M-am referit la la evolutia cursului RON/EUR 2010/2009 deoarece la acest curs (1 octombrie) sunt calculate accizele pentru anul urmator. Deci nu conteaza decat evolutia din timpul anului a cursului de schimb, ci doar nivelul de la 1 octombrie. Evident, tu ai inteles altceva.
3. Cum pretul petrolului este in dolari, pretul in lei al petrolului variaza in functie de cursul RON/USD. Daca dolarul creste, pretul petrolului creste si viceversa.
Dovada: http://www.ziare.com/petrom/pret-petrol/petrom-ieftineste-benzina-cu-6-bani-pe-litru-1044175
Este adevarat ca nu se intampla intotdeauna asa deoarece odata ce petrolul a fost cumparat si se ieftineste imediat dupa, Petrom nu o sa vanda petrolul mai ieftin, la pretul actual, din moment ce el l-a cumparat deja inainte, mai scump.
4. Eu nu am vorbit despre "alinierea la UE a pretului petrolului" ci despre faptul ca ACCIZELE la carburanti sunt dictate de catre UE. La fel ca si la tutun.
5. Ai scris "Pai S.U.A are un pret echivalent de aproximativ 3 lei pe litru"
Asa, si ? Uita-te aici si vezi ce accize au ei la carburant: http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_and_diesel_usage_and_pricing
Accizele in SUA:
Benzina: 48.1 centi pe galon = 127 dolari / 1000 litri
Diesel 53.1 centi pe galon = 140 dolari / 1000 litri
Accizele in Romania:
Benzina 467 EURO / 1000 litri
Diesel 358 EURO / 1000 litri
Sursa: http://www.exclusivnews.ro/economie/accizele-la-carburanți-majorate-cu-3-din-1-ianuarie-2011.html
Daca mai are cineva chef sa-mi raspunda, il rog frumos sa argumenteze si sa vina cu dovezi.
Dovada: http://www.ziare.com/petrom/pret-petrol/petrom-ieftineste-benzina-cu-6-bani-pe-litru-10441"
Viceversa pe dracu' ! Se scade o data pretul cu o suma infima, ca sa linisteasca prostimea, iar apoi se creste de 10 ori.
"Este adevarat ca nu se intampla intotdeauna asa deoarece odata ce petrolul a fost cumparat si se ieftineste imediat dupa, Petrom nu o sa vanda petrolul mai ieftin, la pretul actual, din moment ce el l-a cumparat deja inainte, mai scump."
:))) Un motiv mai subiectiv si mai greu de verificat nu exista.
Acestea nu pot fi decat explicatiile cuiva care lucreaza in bransa si care are creierul spalat sau care este pus special sa faca lucrul asta.
Bine ca toti analistii si cei care se pricep intr-adevar spun ca nu este justificata aproape nicio crestere. Te-ai gasit tu, marele emancipat sa ne prezinti dovezi pline de subiectivism.
In afara de cresterea accizelor la stat, lucru care s-a intamplat foarte rar si cresterea TVA, motivele sunt false, induse de corporatii si acceptate sau nu de guverne.
"Asa, si ? Uita-te aici si vezi ce accize au ei la carburant: "
Nu am intrebat de ce au ei pretul atat de mic. Mai citeste o data. Am spus ca desi au pretul la jumatate, desi au o putere de cumparare mult, mult mai mare, guvernul se gandeste deja sa ia masuri.
Si, maimutoi propagandist, tu ai inceput cu jignirile cand ne-ai facut pe toti comunisti !!!
Baiete esti dus cu pluta sau vrei sa derutezi oamenii.
Pretul combustibililor nu au motive sa creasca...nu in Romania unde taxa de drum se plateste de trei ori - accize combustibil, vigneta, podul de la Fetesti....
Suntem prosti dar tu ne intreci .
Eu am adus argumente solide in privinta afirmatiilor mele, tu doar arunci cu rahat in stanga si in dreapta. Sunt curios, ce pregatire ai ?
Am terminat Oxford-ul, special ca sa nu pot fi indus in eroare si manipulat. Altfel eram in pericol ! :)
Nu fi si snob !
Asta a fost ultimul meu mesaj !
Unitate si Moralitate - nu mai votati ca BOII, ca ala pare de al nostru ( de petrecere , ca arata mai bine ala in costum, ca-mi baga nepoata nu stiu unde ), Votati un Om Cult si Patriot, care cunoaste Istoria neamului si a invatat si realizat din asta cea mai importanta lectie : DACA NU TE AJUTI TU, NU TE AJUTA NIMENI !!!, pai si cine ar fi persoana aceea ( ca te uiti la toti , si-i vezi ori prefacuti & infatuati si ingamfati ori Lasi gen Emil Constantinesc ... Tre sa existe unul, ca si lipsa de la vot nu este o alternativa ( iti preiau singuri votul ) . Plus Mitinguri, Manifestatii Puternice , nu doar O MANA DE OAMENI si zi de zi , In Forta !!! ( vezi Grecia , Franta ), as zice singurul politician pe care l-as vota ar fi Corneliu Vadim Tudor .
Sa lasam Deontologiile astea proaste de a veni cu tot felul de explicatii / scuze , sa facem ceva sa Schimbam !!!
GPL, hibride, electrice.
si bineinteles la PROTESTE....democratice:)
PS:Marea problema e :
''Cat va fi pretul la curent in 2-3 ani?''
De 3 ori , de 5 ori cat e acum?!?!
ce daca va fi benzina 10 lei? sau 20? sau 1000?
o sa fie cineva tras la raspundere?
o sa fie impuscat vreun meserias dintr-asta care face cum il taie capul?
eu ma mir ca din cand in cand se peticesc drumurile in bucuresti.
pentru ca nu inteleg "de ce?".
ca doar nu e ca si cum daca nu s-ar petici am arde pe rug vreun primar in centru la universitate.
sau l-am inchide pe vecie pentru incompetenta.
sau i s-ar pune sechestru pe tot.
de ce nu ia banii pur si simplu fara sa mai peticeasca ca doar nu s-ar intampla nimic.
prieteni, pot sa faca ce vor.
hai sa nu ne mai tragem atata pe *** si sa asteptam cuminti pana cand o sa apara cineva (caci o sa apara) care o sa faca justitie.
in sensul ca, de exemplu, pentru decontaminarea de HCH din apropiere de Turda, nemtii au cerut 13 milioane de euro.
lucrarea a fost data la niste romani fantoma care au cerut 80 de milioane.
*pac*, *pac* impuscati vreo 2 si data viitoare o sa fie muuuuult mai atenti la treburile astea.
sau la scumpirea benzinei.
sau la lucrarile la autostrada.
sau la pasajul baneasa.
sau la ce spun la televizor.
sau la salile de sport de zeci de milioane de euro.
zic si eu.
sa vezi frumusete atunci :D