Esential
105 | km/h este viteza maximă a conceptului T27. |
680 | de kilograme cântăreşte T27. |
2.5 | metri măsoară T27, deşi poate transporta 3 pasageri. |
105 | km/h este viteza maximă a conceptului T27. |
680 | de kilograme cântăreşte T27. |
2.5 | metri măsoară T27, deşi poate transporta 3 pasageri. |
Gordon Murray, omul care a stat în spatele iconicului supercar McLaren F1, a prezentat astăzi derivatul electric al micro-carului său T25, expus la finele anului trecut. Versiunea electrică, botezată T27, se vrea a fi "cel mai eficient model electric din lume", judecând după afirmaţiile creatorului său.
Conceptul electric adoptă o serie de schimbări la nivelul caroseriei, însă îşi păstrează spiritul practic, reuşind să transporte 3 pasageri chiar dacă măsoară numai 2.5 metri. Noul T27 este cu mult mai uşor decât alte vehicule electrice, masa totală fiind de numai 680 de kilograme, incluzând aici şi pachetul de baterii.
Pentru a pune în mişcare T27, Murray a folosit un motor electric de numai 35 de cai putere, ce garantează un sprint de la 0 la 100 de km/h în mai puţin de 15 secunde şi o viteză maximă de 105 km/h, pentru a conserva energia bateriei.
Propulsorul este ţinut în viaţă de un set de baterii litiu-ion, ce poate asigura o autonomie de 160 de kilometri. Reîncărcarea acestuia la 80% din capacitate durează doar patru ore şi jumătate. Dezvoltat în doar 17 luni cu ajutorul celor de la Zytec, care au gândit motorul şi cutia cu o singură treptă, noul T27 se află foarte aproape de producţie.
Potrivit lui Murray, trei constructori (unul european, unul britanic şi unul asiatic) sunt interesaţi de o colaborare pentru lansarea unei versiuni de serie, dar şi pentru implementarea soluţiei de producţie iStream, extrem de economică şi eficientă. Murray este de părere că o înţelegere va fi anunţată cel mai târziu la finalul anului.
Tot el a dat asigurări că T27 va fi extrem de ieftin, pentru un model electric, preţul său urmând să fie cuprins întrre 15.500 şi 16.500 de euro, fără a socoti aici ajutoarele statului.
via | autocar
Comentarii (6)