Cu numai 3 luni în urmă, BMW a prezentat la Concursul de Eleganţă de la Villa d’Este un concept BMW 2002 Hommage, iar acesta a primit acum o ediţie specială pentru a sărbători cum se cuvine BMW 2002, primul model de serie din Europa cu motor turbo, lansat în 1973.
Noua ediţie specială a fost prezentată la Concursul de Eleganţă de la Pebble Beach şi iese în evidenţă printr-o nouă culoare dinamică cu accente retro şi un design unitar prin intermediul unor linii din fibră de carbon care înconjoară fizic conceptul.
Conceptul are un ampatament lung, proporţii compacte şi un aşa-numit "nas de rechin" proeminent, în timp ce spoilerele faţă şi spate sunt largi şi se combină cu prizele de aer pentru optimizarea debitului de aer. Grila BMW este una clasică şi ia forma unei unităţi conectate datorită barelor duble, în timp ce blocurile optice rotunde şi simple sunt amplasate spre limitele exterioare ale părţii frontale. Jantele sunt realizate dintr-un aliaj uşor, au 20 inch, beneficiază de design bicolor şi fac trimitere la jantele folosite în deceniile trecute în lumea sporturilor cu motor.Prin această nouă interpretare a modelului BMW 2002, constructorul german a creat practic un coupe sport de clasă compactă, aşa cum sunt cele mai multe concepte din gama BMW Hommage.
După apariţia sa în 1973, BMW 2002 a deschis drumul inginerilor pentru realizarea unor sedanuri sportive, dar a reprezentat în acelaşi timp şi baza pe care Nelson Piquet a cucerit în 1983 primul titlu în Formula 1 cu un monopost echipat cu propulsie turbo.
Via BMW
Comentarii (1)