Din ce în ce mai mulți producători se îndreaptă către un viitor exclusiv electric. Foarte multe mărci consacrate vor avea un portofoliu numai cu modele electrice din 2030, ca urmare a legislației europene care va interzice vânzările de mașini noi cu motoare termice din acel an.
Însă, cu toate acestea, nu toți producătorii sunt convinși că o asemenea strategie va fi una benefică. Unul dintre acești producători este BMW. Oliver Zipse, șeful grupului bavarez, a avertizat de mai multe ori asupra electrificării rapide. Mai mult, el consideră că această electrificare i-ar face dependenți, pe producători, de anumite țări în care mașinile electrice se vând în număr mare.
„Când te axezi la noile tehnologii, pe impunerea vehiculelor electrice, trebuie să ai în vedere că, în același timp, crește dependența de foarte puține țări”, a declarat acesta în cadrul Salonului Auto de la New York. El a mai precizat că China este cea care controlează furnizarea de materii prime pentru bateriile mașinilor electrice.
Zipse a mai subliniat și importanța păstrării motoarelor termice, în special pentru cei care nu-și pot permite o mașină electrică: “Dacă nu mai vinzi motoare cu ardere internă, altcineva o va face!”.
Această replică vine la întrebarea retorică adresată de Zipse, în care sugerează că un astfel de proprietar ar fi forțat să rămână la vechea sa mașină pentru totdeauna.Șeful grupului bavarez a mai adăugat că oferta pentru motoarele termice eficiente a crescut în ultima perioadă. Zipse spune că această formulă este bună atât pentru protejarea mediului, cât și pentru situația financiară pozitivă a producătorilor.
Anul trecut, Grupul BMW a vândut 2.521.524 de mașini la nivel mondial, o creștere de 8.4% față de 2020. Dintre acestea, 328.314 de vehicule au fost electrificate. Câștigurile grupului german au ajuns la 16.06 miliarde de euro, iar profitul net a fost unul de 12.46 miliarde de euro.
via Economica
Sa nu se teama: romanul tot la BMW sh se orienteza, pentru ca e destul de inteligent si stie ca in masina veche bagi bani mereu :))
Aici e vorba de masini noi vs masini noi:
Un diesel nou e peste orice electrica, stiu ca va doare, dar astea e realitatea, altceva in afara de diesel sh din Germania nu mai stiti?
Cifrele nu mint, electricele nu reprezinta nici 25% din totalul vanzarilor de masini noi, concluzia e clara, oamenii prefera termice.