OFICIAL: VW Golf este cea mai vanduta masina din Europa in 2009
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Volkswagen Golf a reusit sa-si apere in 2009 pozitia de cel mai vandut model din Europa, terminand pe primul loc la vanzari pentru al doilea an consecutiv. Marea schimbare vine pe a doua pozitie, noua generatie Ford Fiesta reusind sa depaseasca Peugeot 207 si Renault Clio.
Conform analizelor JATO Dynamics prezentate astazi de Automotive News, vanzarile lui VW Golf au crescut cu 23.9% in 2009 fata de anul precedent, peste 570.000 de clienti europeni alegand modelul german in cursul anului 2009. Rezultatele din anul anterior incheie astfel zece ani de reusite pentru Volkswagen, Golf fiind cel mai vandut model din Europa in cinci ani din 2000 incoace.
Ford a tras lozul castigator prin noua generatie Fiesta, modelul Ovalului Albastru fiind cel mai recent lansat seria celor care se bat de obicei pentru prima pozitie in clasamentul clasei B. Succesul lui Fiesta este cu atat mai meritoriu cu cat modelul Ford se afla pe prima pozitie a segmentului in conditiile in care clasa B a crescut enorm in 2009, sustinuta mai ales de clientii care au preferat sa-ai cumpere un model nou prin programele de tip Rabla implementate de cele mai importante piete europene. Vanzarile lui Fiesta au crescut in 2009 cu 44%, pana la 472.091 de unitati.
In continuarea clasamentului s-au clasat Peugeot 207, Opel Corsa si Fiat Punto. In total, patru producatori si-au impins cate doua masini in top 10: Volkswagen, Ford, Fiat si Opel.
CLASAMENTUL EUROPEAN AL VANZARILOR IN 2009
1.
VW GOLF 571,838 23.9%2. FORD FIESTA 472,091 44.0%
3. PEUGEOT 207 367,160 -9.7%
4. OPEL/VAUXHALL CORSA 351,807 -2.5%
5. FIAT PUNTO 323,536 15.9%
6. RENAULT CLIO 312,925 -6.8%
7. FORD FOCUS 309,134 -15.1%
8. FIAT PANDA 298,914 33.8%
9. VW POLO 282,780 2.4%
10. OPEL/VAUXHALL ASTRA 275,638 -14.1%
CEL MAI VANDUT MODEL DIN EUROPA (2000-2009)
2009 Volkswagen Golf
2008 Volkswagen Golf
2007 Peugeot 207
2006 Opel/Vauxhall Astra
2005 Opel/Vauxhall Astra
2004 Volkswagen Golf
2003 Peugeot 206
2002 Peugeot 206
2001 Volkswagen Golf
2000 Volkswagen Golf
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Economic
-
Potrivit celor mai recente cifre, înaintate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Dacia a comercializat peste 500.000 de mașini, pe Bătrânul Continent, în primele 11 luni din 2024. (19.12)
-
Constructorul de la Mioveni a înregistrat 10.000 de comenzi pe platforma proprie de e-commerce. Mașina aniversară este un Duster Extreme, de ultimă generație. (16.12)
-
Nissan a recunoscut că unul din motivele pentru care se află în situația dificilă din prezent este lipsa de modele hibride pe anumite piețe importante. Marca japoneză s-a bazat prea mult pe mașini electrice. (06.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Felicitari VW
VW, Opel, Fiat si Ford ... astea sunt masinile care ruleaza atat in Europa cat si in Romania ...
- designul inexistent
- motoare vechi si idioate(1.4 80cp, 1.6 102 cp, 1.9 tdi)
Doar pretul nu e banal as putea spune ca e baban!
Iar tot felul de tampenii pe care sa dai bani cum ar fi navigatie, clima bi-zona, etc nu sunt decat mofturi si nu fac o masina cool.
si apropo cum adika design inexistent ? ce e aia ? argumenteaza,explica,dezvolta
Si BMW a castigat cu motorul de pe M5 multe titluri dar cate s-au vandut?
La diesel ceilalti producatori au de ceva ani CR-ulul. In plus cei de la VW se mai si zgarcesc sa il ofere la fraieri si in varianta de 75 cp =))
Cat despre design, Golf 5 era cat de cat frumos. Dar G6 e oribil de urat. Fara linii, fara stil, fara gust! Vrei design frumos vezi H Civic, Megane, Mazda 3. Chiar si noul opel astra arata f bine. Suprinzator pentru un opel!
Cu aceasta replica dai dovada de maxima nesimtire si prostie. Adevarul e ca acest motor oferit "fraierilor" este unul cu o tehnica simpla si robusta. De-asta s-a fabricat cu mici modificari timp de mai bine de 10 ani. De ce sa schimbi ceva care e bun? Asta e regula la VW, de-asta inca se mai ofera motoare TDI concepute in anii '90 si benzinare precum 1.4 75 CP (pe care il am si eu si merge bine) sau 1.6 101 CP. Asta e, la fotbal, masini si politica toata lumea se pricepe.
Decat sa comentezi de dragul de a te baga in seama, mai bine stai "pe tusa" si incearca sa retii cate ceva util. E mai bine asa, nu te mai faci de ras.
1.4, 1.6 mpi merg bine(si carutza lu' bunicu merge bine), dar is vechi, consuma mult si sunt sub concurenta la puterea oferita.
Asta e problema. Cum reusesc sa vanda asa ceva?