Volvo a anunţat astăzi rezultatele financiare ale mărcii pe prima jumătate a anului, iar cifrele sunt unele excelente pentru brandul care în 2010 a fost achiziţionat de compania chineză Geely. Volvo reuşeşte să termine primul semestru pe profit, reuşita fiind datorată mai ales pieţelor din China şi Europa, care au înregistrat vânzări în creştere faţă de anul precedent.
Conform datelor oficiale, profitul operaţional al mărcii a fost de 176.5 milioane de dolari în primele şase luni ale anului în curs, o diferenţă notabilă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când Volvo a suferit o pierdere de 577 de milioane de dolari.
Principalul motiv pentru revirimentul Volvo este expansiunea foarte rapidă pe piaţa chineză, acolo unde compania-mamă investeşte serios în promovarea brandului care până acum câţiva ani era unul virtual necunoscut pe cea mai mare piaţă a lumii. Creşterea chineză a fost dublată de revenirea pieţei europene, acolo unde Volvo s-a situat în trend ascendent.
Singurul semn de întrebare rămâne piaţa din SUA, până acum un an cea mai importantă pentru Volvo, acolo unde marca a scăzut în vânzări din cauza gamei îmbătrânite.lansarea noii generaţii XC90, SUV-ul care a dus greul vânzărilor în ultimii 10 ani în gama brandului scandinav.
Cifrele oficiale i-au făcut pe oficialii Volvo să declare, prin vocea CEO-ului Hakan Samuelsson, că anul 2014 se va termina în pantă ascendentă, suedezii aşteptându-se la o creştere de 10% a vânzărilor la nivel mondial. Prognozele sunt foarte bune şi pentru 2015, Volvo urmând să profite la maximum devia Volvo
Comentarii (0)