Momentul declanșării scandalului Dieselgate, în luna septembrie a anului trecut, a luat prin surprindere multă lume din jurul industriei auto, însă unii dintre concurenții mărcii germane știau de cel puțin 7 ani că Volkswagen utilizează o metodă neortodoxă pentru a putea să-și vândă modelele diesel în SUA.
Singurul semn de întrebare pe care-l aveau aceștia era care este exact acea metodă.
Informațiile vin din partea unuia dintre oficiali Volvo, Kent Falck, care lucrează de trei decenii în birou de dezvoltare produs al constructorului suedez. Conform acestuia, momentul în care Volkswagen a recunoscut oficial faptul că reușește să atingă cifrele de consum din fișa tehnică doar cu ajutorul unui software complex care recunoaște testele oficiale de emisii și limitează puterea motorului pe perioada testului a fost unul revelator.
"Avem aceiași furnizori, lucrăm cu Bosch, cu Denso, cu aceiași parteneri, deci știam că tehnologia propusă de Volkswagen pur și simplu nu poate să existe.
Știam asta de șapte ani. Era un secret deschis în industria auto. În lume există întotdeauna sisteme ascunse sub legea proprietății intelectuale, putea să fie o chestie legată de tehnologie pe care noi n-o puteam utiliza pentru că era deținută de un furnizor. Dar în mod sigur ne întrebam cum reușea Volkswagen să atingă targetul de emisii din SUA", a declarat Falck pentru jurnaliștii australieni de la News.com.au în cadrul unei discuții care a avut loc la testele oficiale pentru noul Volvo S90. Conform declarațiilor oficialului scandinav, Volvo a renunțat să propună modele diesel pe piața americană pentru că nu a reușit să ajungă la limitele maxime de emisii propuse de guvernul SUA. "Am stat într-o cameră și am analizat toate datele, cifrele, tot ce aveam, alături de specialiști. Ne-am prins că nu reușim să ajungem la cifrele cerute. Cum o făceau ceilalți? Habar n-aveam. Din perspectiva noastră, cu esperiența și cunoștințele pe care le avem, am mers la oamenii din conducerea Volvo și le-am spus «Nu reușim, nu putem lansa mașina în SUA»", declară reprezentantul departamentului tehnic al constructorului suedez.Volvo nu a oferit până acum niciodată modele cu motorizări diesel în Statele Unite. Marca suedeză se află, de altfel, în grupul numeros al mărcilor care au amânat lansarea versiunilor diesel pe această piață din cauza limitelor stringente de emisii. În schimb, Volvo se concentrează pe versiuni hibrid care reușesc să scadă emisiile și consumul modelelor sale până aproape de nivelul variantelor diesel concurente.
via news.com.au
Treabă ,,nemțească,, (pe românește ,,golăneală,,).
Așadar, ce rost au aceste mărturisiri triumfaliste și “senzaționale” (post factum, de!), mai ales că apar ȋn mod spontan, iar nu ca răspunsuri la ȋntrebări formulate de mass-media?! Dar, când Volvo a beneficiat de motoare Diesel de la VAG (cel puțin 20 de ani), n-a avut nimic de comentat?
Nu le impune nimeni suedezilor să-și arate recunoștința, dar mai bine să fi tăcut cu privire la Dieselgate, fiindcă a lovi sau a blama pe cineva căzut (din cauza propriilor sale păcate) reprezintă o faptă incalificabilă!
de ce te mira miscarea Volvo? chiar tu ai zis ca au pactizat cu diavolu de cand lucreaza la masina autonoma
@misha, ai spus-o perfect. Daca sunt cu ceva dezamagit de Volvo in ultima vreme este logoreea stupida pe care marketingul o scoate pe gura la fiecare comunicat.
Bineinteles, lasand la o parte faptul ca profiturile si know-how-ul iau calea chinei in loc sa ramana la o natiune care isi merita locul intre fruntasi pe plan mondial.
In lumea aceasta sunt unii care nu inseala din educatie nu din prostie. Unora chiar le pasă de legi, regulamente etc. La noi e invers. De aceea ”starea de bine” din aceasta tara e perpetuua.