OFICIAL: Volvo prezintă primul său diesel hibrid alimentat la priză

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 21.02.2011
Volvo V60 Plug-in Hybrid este surpriza suedezilor pentru Salonul de la Geneva. Modelul oferă trei moduri de funcţionare, alimentare la priză şi perfromanţe de excepţie.

Esential

6.9 secunde îi sunt necesare break-ului hibrid pentru a atinge 100 de km/h.
50 de kilometri este autonomia în mod electric a npului V60 Plug-in Hybrid.

Volvo pregăteşte o surpriză plăcută fanilor săi prezenţi la Salonul Auto de la Geneva. Constructorul scandinav a anunţat, astăzi, că va expune la standul său o versiune de producţie a primului hibrid diesel alimentat la priză, echipat cu o tehnologie ce nu poate fi regăsită în portofoliul altui producător auto.

Noul V60 Plug-in Hybrid oferă publicului, practic, trei tipuri de vehicul, printr-o simplă apăsare de buton.

Ansamblul de propulsie poate funcţiona, spre exemplu, în modul Pure, sinonim unei rulări fără emisii, folosind doar energia înmagazinată în interiorul bateriilor de 12 kWh. Energia este suficientă pentru a asigura o autonomie de 50 de kilometri, distanţă care favorizează folosirea modului în deplasările urbane.

Cei ce îşi doresc o autonomie mai mare pot opta şi pentru funcţionarea în modul Hybrid, garantată de cele două unităţi de propulsie, una electrică şi una pe motorină, care lucrează împreună şi pentru a oferi emisii de numai 49 g/km.

Şoferii cu un stil de condus mai sportiv pot alege modul Power, care promite exploatarea simultană a resurselor celor două unităţi în scopul obţinerii unui maxim de putere şi cuplu motor.

Această ultimă treaptă garantează şi o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în doar 6.9 secunde.

Sub caroseria noului V60 Plug-in Hybrid se va afla un propulsor diesel în cinci cilindri de 2.4 litri, capabil să dezvolte 215 cai putere şi un cuplu motor de 400 Nm. Unitatea convenţională este ajutată de una electrică, de 70 de cai putere, ţinută în viaţă de pachetul de baterii litiu-ion.

Break-ul beneficiază de tracţiune integrală, rezultată din folosirea motorului electric pentru acţionarea roţilor posterioare (ERAD - Electric Rear Axle Drive). Pentru că vorbim de un Volvo, normele de siguranţă au primit o atenţie deosebită, testele de impact dovedind că break-ul nu trădează puncte slabe nici în versiune ecologică. În plus, suedezii au folosit o mulţime de senzori care monitorizează temperatura pachetului de baterii.

via | volvo

Comentarii (7)

  • Opinie
    Superb! Volvo are printre cele mai ”aerisite” borduri de pe piata chiar daca nu are si cele mai bune materiale. Daca vrei sa iesi din tipare iti iei un Volvo.
    18 0
  • :)
    doar pretu ne opreste, in rest jos palaria
    14 1
  • Ma gandesc, ca poate in viitorul nu prea indepartat sa existe un sistem de incarcare al bateriilor mult mai rapid, (3-4 incarcatoare simultan poate?) incat sa se poata face si in benzinarii, iar producatorii sa faca priza universala pentru toate masinile...Asa nu s-ar simti trecerea de la benzina la curent, pentru ca nu te-ar impiedica sa strabati distante lungi, din cauza duratei reincarcarilor
    4 0
  • Masina asta are un fund irezistibil! Iar fotoliile alea sunt de vis, e ca si cum ai sta pe norisori. :)
    5 0
  • Volvo
    Mie unul nu-mi place deloc noua linie de design adoptata de Volovo la exterior, in special fata. Multe modele au partea frontala mult mai interesanta si linii mult mai expresive.
    1 7
  • super tare!
    ce sa mai...cei mai cool!
    5 0
  • mihai2001
    Desing scandinav
    Scandinavii in materie de desig sun cred urmatorii dupa italieni. Deci undeva sus pe podium. Nici nu se compara cu modele din grupul VAG.
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru