După multe imagini teaser, constructorul suedez de automobile a prezentat oficial noul EX30. Este cel mai mic model al mărcii și, totodată, este pur electric.
CEL MAI MIC SUV Volvo
Volvo EX30 are o lungime de 4.233 milimetri, o lățime de 1.837 milimetri, 1.555 milimetri sunt trecuți în dreptul înălțimii, iar ampatamentul măsoară 2.650 milimetri. Așadar, este mai mic decât XC40.
Din punct de vedere estetic, EX30 seamănă cu fratele mai mare EX90. Avem o grilă frontală închisă, deja celebrele faruri cu semnătură luminoasă "Ciocanul lui Thor" și stopuri care se prelungesc pe lunetă.
Desigur, există și câteva diferențe între cele două SUV-uri. Spre exemplu, montanții C sunt mai lați, iar capota are un unghi de cădere mai mare.
Interiorul este unul minimalist. Avem un singur ecran de 12.3 inch, un soundbar Harman Kardon care se întinde pe toată lățimea bordului și o platformă multimedia dezvoltată împreună cu Google, Apple, Qualcomm și Ecarx.
Versiunea de bază vine, printre altele, cu jante de 18 inch, plafon contrastant, faruri LED, scaune și volan încălzite.
Nu lipsește o armată de sisteme de siguranță, inclusiv Cruise Control Adaptiv.3 VERSIUNI CU PÂNĂ LA 428 CP
În Europa, noul Volvo EX30 va putea fi comandat alături de un motor electric, montat pe puntea spate. Unitatea dezvoltă 272 CP și 343 Nm, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 5.7 secunde. Bateria cu o capacitate de 54 kWh promite o autonomie de până la 344 de kilometri.
La o stație de 134 kW, acumulatorul se încarcă de la 10 la 80% în 28 de minute.
Există, de asemenea, și o versiune bază cu același motor electric, dar cu o baterie de 69 kWh. În cazul ei, accelerația până la 100 de km/h durează 5.3 secunde, autonomia crește până la 480 de kilometri, iar puterea de încărcare crește până la 153 kW.
În aceste condiții, repriza 10 - 80% durează între 26.5 și 28 de minute.
Cei care vor un EX30 mai performant, vor putea opta pentru versiunea EX30 Twin Motor Performance. Vine echipat cu două motoare electric, așadar tracțiune integrală, și oferă 428 CP și 543 Nm.
Mașina atinge 100 de km/h în 3.6 secunde.
Bateria de 69 kWh promite, în cazul ei, o autonomie de până la 460 de kilometri.EX30 CROSS COUNTRY DIN 2024
În 2024, Volvo EX30 va primi și o variantă Cross Country. Vorbim de o gardă la sol mai mare, jante de până la 19 inch cu design exclusiv, scuturi metalice, protecții din plastic negru și embleme Cross Country.
Cele trei 3 versiuni de care vorbeam mai sus pot fi deja comandate în Europa. Potrivit suedezilor, prețurile încept de la 36.000 de euro.
via Volvo
Ar cam trebui sa le dea de gandit ceilorlati, gen vag/stelantis/reno group cu preturile complet deplasate practicate de ei. De coreeni nici nu mai vorbim.
Asteptam cu interes Tesla 2/Z care probabil va fi un fel de tesla 3 hatchback (mini model y) si probabil un pret de 30.000.
Acela va fi momentul cand toti ceilalti producatori vor trebui sa se isi puna lacatul pe porti sau sa isi corecteze listele de preturi la nivelul corect. (20.000 euro mai ieftin decat preturile actuale)
Macar pentru tesla 3/y exista optiuni aftermarket care se insteleaza in acel bord in dreptul volanului si arata de fabrica. La volan aici la volvo bordul nu permite asa usor o implementare aftermarket pentru ecran suplimentare.
Consola centrală dintre şofer şi pasager e liberă şi este doar pentru uz şi confort, fără nimic inutil.
Bravo Volvo.
un cross bun de verificat cultura de cartofi.
Interior ... mie nu imi place. Fetele de usi zici ca-s de Trabant. Geamurile cum se deschid, cauti in meniu pe tableta ca sa deschizi deamul???
''Pare mașina ideală pentru cei care stau la casă, merg destul de des în oraș și nu fac prea des drumuri mai lungi de 200-300 de km''
Ai pus punctul pe i, strict astora li se adreseaza masina asta, evident alaturi de termica diesel pentru drumuri lungi, altfel e total inutia, concluzia este ca nu ai cum sa treci la full electric.
De ce?
Pentru că sunt monştri sacri în design, nu utilizatori de maşini SH balcanici.
E realitatea, ce sa faci cu o masina electrica daca nu stai la casa si nu mai ai minim inca 1 masina? Pleci la drum lung si iti blestemi zilele, stai sa cauti statii de incarcare, exista riscul sa fie ocupate, exista riscul sa nu mearga, plus ca si daca merg va dura mult sa o incarci, in loc sa te bucuri de plimbare stai sa pierzi timp cu statii, aplicatii, conturi pentru fiecare aplicatie si tot asa.
Ca marime, acests volvo este cat id3 adica orice hatchback din clasa compacta. Nu este pt concedii cu bunica, pisica si purcica undeva in partea cealalata a universului.
Merge in schimb foarte bine pt weekend la munte. Mai ales cu cozile alea infernale pt bucuresteni, va bate la cur orice masina pe diesel/benzina, care vor consuma uluitor de mult in cozi din astea.
Volvo ex30 este cat VW id3 de mare.
Id.3 la lansare a fost 31.000 euro. Fix aceeasi masina a fost scumpita pana la 42.000 in ~2 ani, inainte de facelift. (si restul gamei ID are preturi raportate la acest 42.000 de pornire)
Volvo 36.000, vw 31.000, 5000 euro era fix diferenta corecta in segmente maninstream vs premium.
Dar standardul pietei este Tesla, si nu renault, vw, audi, bmw, etc..
Cu cat vinde tesla o masina si ce ofera in banii respectivi. Aia trebuie sa se gandeasca bine ceilalti producatori. Caci de aceea Model Y rupe la vanzari.
Si stai sa isi lanseze viitorul "model 2" (?!) care sigur va fi 30-31.000 euro
Pai bobita, un hatchback compact full option ~300cp, ~6s la suta la ~30.000 euro pret de lista, o sa fie singurii care mai vand electrice in conditiile astea.
Nici dacia spring nu va mai vinde bine in astfel de conditii, caci pt inca 10.000 euro te mai strangi nitel la curea, dar ai tesla full option, nu cotet de matiz.
Daca tu esti dispus sa dai 30.000 euro pe o masina limitata nu ai decat, 90% din populatie nu isi doresc asa ceva, drept dovada electricele abia se vand.
”99% din viata ne desfasuram in orase”: dacă ne raportăm la km, distanțele parcurse extraurban sunt mult mai mari, dar da, unii își iau mașini ca să fie văzuți stând în ele prin aglomerări urbane.
”Majoritatea nu fac [...] drumuri de 1000km. Iei un avion pt astfel de concedii indepartate”
Și aici se vede ipocrizia ipochimenilor care mor de grija planetei: te trimit la avion pentru un concediu mai lung dar ei sunt dispuși să dea cât pentru un apartament de 2 camere pentru o troacă bună doar de aglomerat orașele!
Și da, ”stai in cozi infernale cand te apropii de orase.” Asta dacă ești fericitul posesor al unei măgăoi cu 250 km autonomie reală, dependentă de prizele meteorice de pe DN-urile mari. Însă dacă ai o mașină clasică, ai parte de libertatea oricărui drum alternativ pe care-l pot alege cei ale căror trasee nu sunt dictate de prize sau Wa(r)ze.
Dar de aceea este bună concurenţa.
Aprox 80% din oameni, inclusiv SUA, Canada bogată dar şi Europa... îşi cumpără maşini SH.
Şi ei îşi vor lua electrice când preţul le va convine, foarte bine.
Apoi cei 20% îşi cumpără maşini noi, din care 99% din ei vor maşini electrice dacă ar avea preţul la fel ca la termice.
Partea cu range şi viteza de încărcare este o problemă doar pentru maşinile electrice făcute în bătaie de joc de dinozaurii auto.
Apoi, din toţi 100% indiferent ce maşină nouă sau SH, sau electrică sau termică.... 95% fac zilnic sub 80 km (America) şi 60 km (Europa) pe zi.
Drumurile de peste 250 km sunt rare pentru 95% din şoferii auto.
Aici nu vorbesc de şoferii de TIR.
Că dvs, dle Kap, faceţi 1000 km pe lună, foarte bine, staţi la ce vă este necesar....
.... dar nu încercaţi să minţiţi că toţi fac peste 250 km zilnic sau săptămânal dintrun foc, că e minciună gogonată.
Ok?
Deci lăsând la o parte preţul, poţi avea LINIŞTIT o electrică, chiar dacă stai la bloc !!
NU scrie nicăieri că trebuie împărțite la zile aceste distanțe sau în câte vacanțe lungi au fost atinse, minciună e presupunerea că se fac zilnic puțini km.
Iar dacă ne raportăm la realitatea densității crescute a populației și a transportului public specifice Europei, aș estima că este fix invers, principalele distanțe sunt parcurse în afara orașului de rezidență, în deplasări.
Ca de obicei ”contraargumentul” este exagerarea vădită cu cei 1000km. Personal nu fac frecvent distanțe așa lungi, dar la orice ieșire mai departe de 100-150 km (2-300 dus-întors!) nu am niciun stres că poate nu există punct de încărcare în zonă și nu-mi fac ruta în funcție de ele (deși benzinării sunt mai peste tot)!
Explică te rog majorității românilor, mari amatori de Grecia, câte ore de încărcare adaugă un XC30 la cei 840 de km ai unui drum București-Sarti de exemplu.
Cu aer condiționat și viteze decente pe autostradă, scumpa de electrică va necesita minim 2 reîncărcări, presupunând destule stații valide pe traseul ales.
Timpi morți, pauze forțate, o adevărată plăcere în vacanță.
oare mai mult de 0,1% din soferii romani se duc cu masina in grecia?
Mai reduşi km față de ce studiu ştiam eu.
15.000km an / 365 zile = 42 km / zi
Da, e media. Poate nu merge 3 zile şi merge a 4a zi face 168 km dintr-un foc, dar chiar şi aşa este cu mult sub 250 km range ăla în cele mai rele condiţii, iarna, încarcarea până la 80%
Deci oricum o dai, tot nu este cum spuneţi dvs
Dacă te uiţi la cifre şi un PHEV serios ar rezolva 90% din problema poluării auto la autoturisme !!
Problema este că producătorii serioşi fac doar EV şi nu PHEV, iar producătorii PHEV sunt dinozaurii auto care nu cred în electrificare şi produc nişte PHEV de toată jena.
Dacă aveau PHEV cu range de 80 km reali iarna, până în 80% să aibă încărcare rapidă 5-10 minute, şi preţuri reduse, decente (nu ca azi, de zici că sunt aur) aveau un succes nebun.
Toyota avea mari şanse.... enorme.... cu Prime.
Dar unde sunt Prime???
Nicăieri, range prost, încărcare doar AC lentă şi LIPSA COMPLETĂ a încărcării DC ! Foarte scumpe şi produc doar cât îi obligă legea.
Mai exact, jigodii, Toyota. Ca mulţi producători dinozauri.
Şi şi-au dat seama că vor full EV pentru maşina viitoare.
De aceea dinozaurii auto nu au făcut PHEV bune, decente. Lăcomia şi frica.
Plus ca nu am ce sa vad, cifrele vorbesc, 90% din vanzari de masini noi sunt termice, asa ca ciocul mic si joc de glezna.
The Green Alliance claims that, at the current pace, annual car mileage in the UK will rise by 17% to 300 billion miles by 2050, keeping its place as the highest polluting sector in the UK.
To change this course, the research claims that legislative charges on driving mileage, while also reducing road speed, reducing the cost of buses by 15%, rail fares by 5%, and increasing cycling by 20% could all contribute to a 25% cut in emissions.