- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Concepte
Ultimele stiri din Concepte
-
Compania britanică Evice a lansat prototipul XP1, o reinterpretare modernă pentru clasicul model Rolls-Royce Silver Shadow. XP1 este complet electric, are 400 de cai și o autonomie de peste 320 de kilometri. (17.12)
-
Dacia a dezvăluit o ediție specială pentru modelul Duster, inspirat din legendarul Raliu Dakar. Acesta este un concept unicat realizat ca un omagiu pentru participarea mărcii românești la Dakar. (06.12)
-
Jaguar a prezentat oficial noul concept Type 00. Acesta anunță startul noii epoci electrice pentru marca britanică, precum și primul model de serie din noua eră a brand-ului, care va fi lansat în 2025. (03.12)
Cele mai citite stiri
saptamana aceasta- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Vezi stirile dupa:
- Accidente exotice
- Advertorial
- Analiza Automarket
- Articole Pneuri
- Audi TechTalk
- Auto Tech
- Autoipoteze
- Automarket Info
- Concepte
- Cu noul Duster in creierii muntilor
- Dacia 50 de ani
- Detroit 2016 Live
- Duster connected by Orange
- Economic
- Electric challenge cu noul Nissan Leaf
- ElectricRomania
- ElectricRomania 2020
- Feature
- Formula 1
- Fotospion
- Gadget Test
- General
- GENEVA 2010
- GENEVA 2019
- Industrie
- Intern
- Interviu
- Masini autonome
- Masini electrice si hibride
- Mediu
- Michelin Experiences
- Modele noi
- Motorsport
- O lume nebuna
- Oameni si masini
- Opel Adam
- Pick-up Maraton Moldova 2017
- Premii auto
- Reportaj
- RomanianRoads
- Sfaturi si idei auto
- Siguranta
- STIATI CA...
- Tehnofuture
- Tehnologie
- Tuning
- Un german in Transilvania
- Video
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
BMW
Bentley
Bertone
Bugatti
Cadillac
Caparo
Caterham
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Corvette
Dacia
Daihatsu
Dodge
Ferrari
Fiat
Fisker
Ford
Geely
Giugiaro
Honda
Hover
Hummer
Hyundai
Infiniti
Jaguar
Jeep
Kia
Koenigsegg
Ktm
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lincoln
Lotus
Mahindra
Maserati
Maybach
Mazda
McLaren
Mercedes
Mini
Mitsubishi
Morgan
Nissan
Noble
Opel
Pagani
Peugeot
Pininfarina
Pontiac
Porsche
Protoscar
Renault
Rinspeed
Roewe
Rolls-Royce
Rover
Saab
Saleen
Seat
Skoda
Smart
Spyker
SsangYong
Subaru
Suzuki
TVR
Tata
Tesla
Th!nk
Toyota
Virago
Volkswagen
Volvo
Wiesmann
Zagato
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
OFICIAL: Volkswagen XL1, conceptul care consumă 0.9 litri la sută
hai ma sa fim seriosi ...ce draq ...
Pai dc si fratii lui Traby au ajuns sa faca masini eco,atunci inseamna ca Toyota,Honda si cei care intradevar se stiu la treaba asta vor scoate maine masina care isi umple singura rezervorul in mers.
Iar chestia cu "Oficial" e putin spus trasa de par fiindca nu stiu dc in cazul conceptcar-urilor cineva le verifica valorile comunicate.
Dream on Traby,pardon VW :))
Sincer,daca ar mai fi ieftina mi-as cumpara una.
P.S.:Eu nu agat cu masina, pentru ca nu am una.
Pacat ca prin tarile civilizate lectiile de fizica se rezuma la " marul este in copac si cade jos datorita gravitatiei ". Daca i-ar invata cineva ca pentru a avea lucru mecanic ai nevoie de energie ar fi fantastit... dar cum asta nu se intampla o sa avem in curand " MASINA CARE NU CONSUMA NIMIC" si milioane de "fani" care vor crede ca in Dumnezeu in cifrele de pe pliantul de prezentare ...trist :)
M-a izbit puternic simplitatea bordului...pe care parcă l-am mai văzut undeva.
Deci ,dragi cititori... pentru conformitate
http://4x4.followus.ro/slides/Interior%20ARO%2010.4%20inainte%20de%20restaurare%20069.jpg
Nu exista masina care sa nu consume nimic, pentru ca este imposibil de creat un perpetuum mobile, cum ar fi un motor termic cu ciclu Carnot.
Deci doar un NEBUN ar putea afirma ca poate crea asa ceva asa. Deci afirmatia ta nu are sens...
Dar, avand in vedere niste principii de fizica elementara putem spune la scara mai larga ca forta de frecare cu aerul si randamentul motorului sunt singurele elemente care consuma energie pe langa energia de care ai nevoie pentru a aduce masina la viteza cu care doresti sa circuli.
Deci in practica nu trebuie sa faci decat 3 lucruri aparent simple dar foarte complicate:
1) coeficient aerodinamic apropiat de 0
2) motoare cu randament cat mai bun (electric, sau combinatie diesel cu cilindree cat mai mica pt a consuma putin la accelerare)
3) un sistem de recuperare a energiei pierdute prin decelerare si franare cu un randament cat mai apropiat de 1
4) o masa a sistemului cat mai mica pt a scadea energia consumata la plecare
Iar astia cu masina poporului au bagat niste bani in a incerca sa se apropie cat mai mult de ideal. Si nu sunt singurii, eu sunt convins ca in maxim 10 ani vom vedea o masina care sa consume sub 1L la 100km pe strada, pentru ca teoretic toata lumea stie ce trebuie facut. Ramane sa bage bani in cercetare pentru a elucida intrebarea "cum?"
Ganditiva putin inainte sa negati ce am zis, si veti vedea ca logica e buna.
pt ka un om cu familie are nevoiede o masina mai mare
un tanar vrea o masina puternica
si un om invarsta dak are bani orikum nu siar lua asa ceva sia lua un mercedes sau o masina ieftina
deci masina asta e ingenioasa dar fara nici o utilitate
"Mica" mea mentiune e urmatoarea: sa scrii, nu sa scri
Eu personal de la 18 ani de cand am carnet 90%+ din timp am condus singur sau cu iubita. Si de obicei cand suntem 4 in masina spre mare sau munte e.t.c ne strangem tot ca sa iesim mai ieftin. asadar 2 masini cu 2 locuri cu consum de 1% in afara tot e mai bine dacat una cu 4 locuri si consum 6-7%.
Cred ca un concept interesant pe viitor ar fi ca toata lumea sa aibe astfel de masini, iar pt ocazii de genul vacante e.t.c sa se inchirieze, bineinteles nu la preturile de azi.
Eu prefer o masina ca asta decat cine stie ce bazaconie full electric.
Chit ca ne place sau nu sau ca acceptam sau nu resursele, chiar daca sunt mai multe decat ni se zice noua ca sunt, tot o sa se termine. Si atunci o sa ne cam usture.
Volvo V60 consuma (acum nu in viitor_ 1,9% http://www.automarket.ro/stiri/volvo-va-prezenta-un-v60-hibrid-care-consuma-19-litri-la-suta-35924.html#comment_post
Cum au calculat oamenii astia? Mie nu-mi iese
parerea mea
-Coeficientul de frecare cu aerul duce la crearea unei forte de frecare proportinala cu viteza => Ff=0,186*20=3,72N
-Acesta realizeaza un lucru mecanic pe cei 100km de Lf=100k*3,72=372 KJ
-Energia degajata de un o tona de motorina e 42,5GJ, densitatea motorinei 0,84 kg/l => energia degajata / L =42,5*0,84/1000=3,5 MJ
-Un motor diesel in ziua de azi are un randament peste 40%,dar hai sa zicem 40 => Lucrul mecanic produs de 1L ars de motorina= 0,40*3,5=1,4 MJ
Deci: consum=0,372/1,4=0,26 L/100km
Asta este in cazul ideal in care se merge perfect constant cu un simlu motor diesel si cu pierderi pe transmise 0.
Hai sa punem randamentul pe transmisei 90% (aici nu ma pricep, am zis o cifra din burta) => consum~ 0,3 L/100km
Hai sa consideram ca masina pleaca de pe loc deci adunam:
-Energia necesara de a o aduce pana acolo e egala cu energia cinetica la acea viteza:
E=m(v patrat)/2=850*20*20/2=170 KJ
-Inmultim cu (1+0,186) ca sa punem pierderile prin frecare
E=201 KJ
=> Consum=(0,37+0,2)/1,4/0,9=0,45 L/100Km
Hai in final sa consideram ca soferul nostru nu poate mentine viteza constanta si astfel se mai pierd 20% din randament, iar sistemul de recuperare impreuna cu motorul electric reuseste sa recupereze doar un sfert din ce se pierde => pierderi de 15% in plus
=> Consum=0,57/1,4/0,9/0,85=0,53 L/100
Si nu uita ca aici am adaugat o oprire la ficare 100km. Dar cum producatorii nu declara pun si asta la socoteala, valoare teoretica la care se poate ajunge in viitor ar fi de:
C=0,37/1,4/0,9/0,85 = 0,345
Deci se poate! Nu stiu cum ai calculat tu si ce date ai, mai ales ca vad ca pt tine energia se masoara in W, desi eu stiu ca se masoara in J, probabil vroiai sa zici KW/h
PS: Ii rog pe cei care au terminat transporturile sa ma scuze pt erorile de logica...am calculat si eu cu ce mi-am mai adus aminte de la fizica din liceu si cu cateva date luate de pe net.
Se subintelege ca sunt KW/h. Energia se masoara in J dar exista corespondenti in calorii sau W.
Oricum , nu asta conteaza. Este frumos ce ai calculat tu acolo dar.....diferenta de consum dintre acest VW si o masina cu aceeasi masa, aceleasi motoare, acelasi stil de condus...doar cu diferenta de coeficient aerodinamic ar fi de la 0,9 la cca 3 litri la 100 km. Intelegi?? Doar coeficientul aerodinamic la o masina nu scade consumul de 3 ori. Toti constructorii ar face niste masini superaerodinamice.
Incearca sa faci aceleasi calcule pentru o masina cu un coeficient aero normal. O sa obtii 2 litri la suta. Si noi stim ca asa ceva nu exista.
Legat de "Coeficientul de frecare cu aerul duce la crearea unei forte de frecare proportinala cu viteza => Ff=0,186*20=3,72N"
Nu are cum ca atunci cand scoti mana pe geam sa simti doar o forta de 0.372kgforta la 72kg/h.