Esential
0.9 | litri la sută consumă noul concept Volkswagen XL1. |
48 | CP dezvoltă motorul TDI al noului concept Volkswagen. |
35 | de kilometri poate parcurge acest prototip în modul 100% electric. (n.r. aproximativ de 10 ori mai mult decât un Prius) |
0.9 | litri la sută consumă noul concept Volkswagen XL1. |
48 | CP dezvoltă motorul TDI al noului concept Volkswagen. |
35 | de kilometri poate parcurge acest prototip în modul 100% electric. (n.r. aproximativ de 10 ori mai mult decât un Prius) |
Conceptul Volkswagen 1L se întoarce în atenţia presei la Salonul Auto de la Qatar. De data aceasta, conceptul care a debutat în 2009 la Salonul Auto de la Frankfurt se numeşte XL1 şi prezintă modificări interesante. În primul rând, modelul este apropiat de maturitatea necesară producţiei, iar aspectul acesteia arată ca o evoluţie vizibilă a gamei Volkswagen. Interiorul prezintă deja câteva elemente găsite pe modelele de astăzi, în timp ce partea frontală arată, în linii mari, cu ceea ce ne-am imagina a fi viitorul Scirocco.
Potrivit celor de la Volkswagen, modelul XL1 are un consum mediu de 0.9 litri la sută. Conceptul XL1 este echipat cu un motor TDI cu doi cilindri în linie şi beneficiază de aportul unui motor electric alimentat de o baterie litiu-ion. Respectivul motor dezvoltă 48 CP, în timp ce motorul electric oferă 27 CP. Cele două unităţi sunt cuplate unei transmisii DSG cu şapte rapoarte şi beneficiază de asistenţa unui acumulator Litiu-Ion.
Prototipul poate să ruleze în modul 100% electric pentru 35 de kilometri şi emite, în medie, 24 de grame de CO2 per kilometri. Sistemul hibrid poate fi încărcat şi de la priză, iar modelul beneficiază de frânare regenerativă.Spre deosebire de primul concept L1 arătat publicului, Volkswagen XL1 are două locuri în paralel, nu în tandem. Acest lucru apropie modelul de vehiculele de stradă oferite astăzi şi de ceea ce s-a obişnuit publicul până acum. În mod incredibil, lăţimea crescută a modelului nu strică valoarea coeficientului aerodinamic – 0.186. Singurul element prezentat care pare departe de producţie este reprezentat de portierele cu deschidere verticală. De asemenea, modelul este construit din polimeri întăriţi cu fibră de carbon, lucru care duce la o producţie anuală limitată şi la un preţ ridicat de achiziţie în acest moment. Volkswagen ar putea introduce o versiune de serie limitată a lui XL1, deoarece nemţii pretind că au găsit o soluţie pentru reducerea costurilor de producţie. Vorbim de procesul aRTM, ceea ce înseamnă mulaje avansate cu compozite, sistem patentat deja de producătorul german şi furnizorii săi.
Via | Volkswagen
hai ma sa fim seriosi ...ce draq ...
Pai dc si fratii lui Traby au ajuns sa faca masini eco,atunci inseamna ca Toyota,Honda si cei care intradevar se stiu la treaba asta vor scoate maine masina care isi umple singura rezervorul in mers.
Iar chestia cu "Oficial" e putin spus trasa de par fiindca nu stiu dc in cazul conceptcar-urilor cineva le verifica valorile comunicate.
Dream on Traby,pardon VW :))
Sincer,daca ar mai fi ieftina mi-as cumpara una.
P.S.:Eu nu agat cu masina, pentru ca nu am una.
Pacat ca prin tarile civilizate lectiile de fizica se rezuma la " marul este in copac si cade jos datorita gravitatiei ". Daca i-ar invata cineva ca pentru a avea lucru mecanic ai nevoie de energie ar fi fantastit... dar cum asta nu se intampla o sa avem in curand " MASINA CARE NU CONSUMA NIMIC" si milioane de "fani" care vor crede ca in Dumnezeu in cifrele de pe pliantul de prezentare ...trist :)
M-a izbit puternic simplitatea bordului...pe care parcă l-am mai văzut undeva.
Deci ,dragi cititori... pentru conformitate
http://4x4.followus.ro/slides/Interior%20ARO%2010.4%20inainte%20de%20restaurare%20069.jpg
Nu exista masina care sa nu consume nimic, pentru ca este imposibil de creat un perpetuum mobile, cum ar fi un motor termic cu ciclu Carnot.
Deci doar un NEBUN ar putea afirma ca poate crea asa ceva asa. Deci afirmatia ta nu are sens...
Dar, avand in vedere niste principii de fizica elementara putem spune la scara mai larga ca forta de frecare cu aerul si randamentul motorului sunt singurele elemente care consuma energie pe langa energia de care ai nevoie pentru a aduce masina la viteza cu care doresti sa circuli.
Deci in practica nu trebuie sa faci decat 3 lucruri aparent simple dar foarte complicate:
1) coeficient aerodinamic apropiat de 0
2) motoare cu randament cat mai bun (electric, sau combinatie diesel cu cilindree cat mai mica pt a consuma putin la accelerare)
3) un sistem de recuperare a energiei pierdute prin decelerare si franare cu un randament cat mai apropiat de 1
4) o masa a sistemului cat mai mica pt a scadea energia consumata la plecare
Iar astia cu masina poporului au bagat niste bani in a incerca sa se apropie cat mai mult de ideal. Si nu sunt singurii, eu sunt convins ca in maxim 10 ani vom vedea o masina care sa consume sub 1L la 100km pe strada, pentru ca teoretic toata lumea stie ce trebuie facut. Ramane sa bage bani in cercetare pentru a elucida intrebarea "cum?"
Ganditiva putin inainte sa negati ce am zis, si veti vedea ca logica e buna.
pt ka un om cu familie are nevoiede o masina mai mare
un tanar vrea o masina puternica
si un om invarsta dak are bani orikum nu siar lua asa ceva sia lua un mercedes sau o masina ieftina
deci masina asta e ingenioasa dar fara nici o utilitate
"Mica" mea mentiune e urmatoarea: sa scrii, nu sa scri
Eu personal de la 18 ani de cand am carnet 90%+ din timp am condus singur sau cu iubita. Si de obicei cand suntem 4 in masina spre mare sau munte e.t.c ne strangem tot ca sa iesim mai ieftin. asadar 2 masini cu 2 locuri cu consum de 1% in afara tot e mai bine dacat una cu 4 locuri si consum 6-7%.
Cred ca un concept interesant pe viitor ar fi ca toata lumea sa aibe astfel de masini, iar pt ocazii de genul vacante e.t.c sa se inchirieze, bineinteles nu la preturile de azi.
Eu prefer o masina ca asta decat cine stie ce bazaconie full electric.
Chit ca ne place sau nu sau ca acceptam sau nu resursele, chiar daca sunt mai multe decat ni se zice noua ca sunt, tot o sa se termine. Si atunci o sa ne cam usture.
Volvo V60 consuma (acum nu in viitor_ 1,9% http://www.automarket.ro/stiri/volvo-va-prezenta-un-v60-hibrid-care-consuma-19-litri-la-suta-35924.html#comment_post
Cum au calculat oamenii astia? Mie nu-mi iese
parerea mea
-Coeficientul de frecare cu aerul duce la crearea unei forte de frecare proportinala cu viteza => Ff=0,186*20=3,72N
-Acesta realizeaza un lucru mecanic pe cei 100km de Lf=100k*3,72=372 KJ
-Energia degajata de un o tona de motorina e 42,5GJ, densitatea motorinei 0,84 kg/l => energia degajata / L =42,5*0,84/1000=3,5 MJ
-Un motor diesel in ziua de azi are un randament peste 40%,dar hai sa zicem 40 => Lucrul mecanic produs de 1L ars de motorina= 0,40*3,5=1,4 MJ
Deci: consum=0,372/1,4=0,26 L/100km
Asta este in cazul ideal in care se merge perfect constant cu un simlu motor diesel si cu pierderi pe transmise 0.
Hai sa punem randamentul pe transmisei 90% (aici nu ma pricep, am zis o cifra din burta) => consum~ 0,3 L/100km
Hai sa consideram ca masina pleaca de pe loc deci adunam:
-Energia necesara de a o aduce pana acolo e egala cu energia cinetica la acea viteza:
E=m(v patrat)/2=850*20*20/2=170 KJ
-Inmultim cu (1+0,186) ca sa punem pierderile prin frecare
E=201 KJ
=> Consum=(0,37+0,2)/1,4/0,9=0,45 L/100Km
Hai in final sa consideram ca soferul nostru nu poate mentine viteza constanta si astfel se mai pierd 20% din randament, iar sistemul de recuperare impreuna cu motorul electric reuseste sa recupereze doar un sfert din ce se pierde => pierderi de 15% in plus
=> Consum=0,57/1,4/0,9/0,85=0,53 L/100
Si nu uita ca aici am adaugat o oprire la ficare 100km. Dar cum producatorii nu declara pun si asta la socoteala, valoare teoretica la care se poate ajunge in viitor ar fi de:
C=0,37/1,4/0,9/0,85 = 0,345
Deci se poate! Nu stiu cum ai calculat tu si ce date ai, mai ales ca vad ca pt tine energia se masoara in W, desi eu stiu ca se masoara in J, probabil vroiai sa zici KW/h
PS: Ii rog pe cei care au terminat transporturile sa ma scuze pt erorile de logica...am calculat si eu cu ce mi-am mai adus aminte de la fizica din liceu si cu cateva date luate de pe net.
Se subintelege ca sunt KW/h. Energia se masoara in J dar exista corespondenti in calorii sau W.
Oricum , nu asta conteaza. Este frumos ce ai calculat tu acolo dar.....diferenta de consum dintre acest VW si o masina cu aceeasi masa, aceleasi motoare, acelasi stil de condus...doar cu diferenta de coeficient aerodinamic ar fi de la 0,9 la cca 3 litri la 100 km. Intelegi?? Doar coeficientul aerodinamic la o masina nu scade consumul de 3 ori. Toti constructorii ar face niste masini superaerodinamice.
Incearca sa faci aceleasi calcule pentru o masina cu un coeficient aero normal. O sa obtii 2 litri la suta. Si noi stim ca asa ceva nu exista.
Legat de "Coeficientul de frecare cu aerul duce la crearea unei forte de frecare proportinala cu viteza => Ff=0,186*20=3,72N"
Nu are cum ca atunci cand scoti mana pe geam sa simti doar o forta de 0.372kgforta la 72kg/h.