Volkswagen a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul T-Cross. Cel mai mic SUV din gama constructorului german va fi produs la uzina din Navarra, Spania, dar și în fabricile din America de Sud și China.
Volkswagen spune că noul T-Cross este un SUV adaptat complet mediului urban, dar în același timp oferă spațiu suficient pentru toți pasagerii. Nemții au mizat pe o rețetă care să scoată în evidență și caracterul practic al noului SUV. În același timp, T-Cross va beneficia de o mulțime de sisteme de siguranță pe care, în general, le întâlnim pe modelele din clasele superioare.
Volkswagen T-Cross: date esențiale
● Noul Volkswagen T-Cross are la bază platforma MQB a grupului Volkswagen și, conform reprezentanților constructorului german, ampatamentul este de 2.56 metri. Cel mai mic SUV din gama Volkswagen are o lungime de 4.11 metri. Pentru moment, acestea sunt singurele detalii pe care nemții le-au oferit cu privire la dimensiunile noului SUV.
● Deși este mai mic cu 124 de mm decât Volkswagen T-Roc, noul T-Cross oferă spațiu suficient pentru cinci pasageri.
Bancheta din spate poate culisa pe o lungime de 14 centimetri. În aceste condiții, volumul portbagajului variază de la 385 de litri până la 455 de litri. Prin rabatarea celui de-al doilea rând de scaune, volumul portbagajului crește până la 1.281 de litri.● În momentul lansării, SUV-ul T-Cross va fi disponibil atât cu motoare diesel, cât și cu propulsoare pe benzină. Fanii motoarelor diesel vor putea miza doar pe unitatea de 1.6 litri de 95 de cai putere.
● Cei care preferă un motor pe benzină vor avea la dispoziție fie unitatea de 1.0 litri TSI în versiuni de 95 CP sau 115 CP, fie propulsorul de 1.5 litri TSI de 150 de cai putere. Volkswagen pune la dispoziția clienților transmisii manuale cu cinci sau șase trepte și o cutie automată cu șapte trepte. Indiferent de versiunea de motorizare aleasă, noul T-Cross va fi disponibil exclusiv cu roți motrice față.
● Volkswagen pune accent pe siguranță și sisteme de asistare. Astfel, cel mai mic SUV din gama producătorului german va fi oferit standard cu următoarele sisteme: frânare automată de urgență cu funcție pentru recunoașterea pietonilor, păstrarea benzii de mers, monitorizarea unghiului mort, avertizare la ieșirea cu spatele dintr-o parcare, asistență la pornirea în rampă.
Opțional, clienții vor putea comanda următoarele tehnologii: sistem pentru monitorizarea stării de oboaseală a șoferului, pilot automat adaptiv și asistent la parcare.● Pentru interior, nemții au pregătit un instrumentar digital de bord și un sistem de infotainment care poate fi comandat cu un ecran tactil cu diagonala de 8 inch. Melomanii vor putea alege un sistem audio semnat Beats.
Cum ar spune un celebru cântăreț: lumea s-a schimbat!
Sunt chiar curios de veleitatile acestui pseuso-SUV sau crossover.....care seamana destul de mult cu SUZUKI Vitara (5 stele EURONCAP) - care are insa si versiune 4x4 si cred este MULT MAI IEFTIN decat acest VW T-Cross - in mod sigur...
Fiind scurta, se parcheaza mai usor (presupun, in lipsa de informatii oficiale, ca latimea este specifica unei subcompacte, cel mult compacte).
Insa ampatamentul e o idee cam mic, ceea ce se traduce prin spatiu interior destul de restrans la nivelul genunchilor pentru pasagerii din spate.
Nu cred sa se puna problema de submotorizare, greutatea masinii fiind cel mult la acelasi nivel cu al unei compacte (1,1-1,3 t).
Cu Vitara nu l-aș compara totuși (T-Cross nefiind și 4x4), dar cu coreencele Kona / Stonic - da. Iar rezultatu-i ușor de ghicit. :-)
Mai mult de-atît, sînt șanse ca și viitoarea Sandero Stepway (2019 ?) să-l mănînce nefript, fiindcă sigur va avea sub capotă pe lîngă un nou 1.0 TCe și-un 1.3 TCe, măcar în varianta de *doar* 116 CP.
interiorul? tipic vw, dar mi se pare ciudata amplasarea foarte jos a gurilor centrale de ventilatie.
@kiro: abia astept si eu pe stepway noul motor de 1.0 3 cilindri, si posibilul 1.33. si din nou @ kiro: kona pe versiunea de top are 4x4, chiar daca nu e asa performanta ca a vitarei, nu?
si acum o parere despre nouoa moda SUV : citat vw "este suv , dar oferit exclusiv cu tractiune fata" . si atunci unde mai este sportul din SUV , sau utility din aceeasi denumire?
Asta-i imaginatia bautorilor de bere. Sunt mai tot timpul cu gandul la un W.
Mi mi se par foarte practice SUV-uletele sau Crossover-ele astea mici. Sunt mai scurte decat un sedan sau hatchback, la fel de robuste ca o masina de clasa mica, mai spatioase la interior comparativ cu o masina cu aceeasi lungime, pozitia de condus mai inalta e un avantaj in trafic.
Deci, din punctul meu de vedere, acest tip de masini sunt foarte UTILE.
si masinile scumpe sunt urate....