Esential
2.44 | litri/100 km consuma noul concept dezvoltat de Volkswagen. |
Volkswagen a prezentat in cadrul Salonului Auto de la Los Angeles ultima aparitie din deja cunoscuta gama a conceptelor urbane Up!. Denumit oficial Up! Lite, noul concept incearca sa combine dimensiunile ultracompacte ale unei citadine cu spatiul interior al unei compacte si cu o solutie de propulsie hibrida diesel-electric extrem de interesanta.
Up! Lite masoara 3840 de milimetri in lungime, 1400 in inaltime si 1600 in latime, ceea ce il recomanda cu un concept cu foarte putin mai redus in dimensiuni decat Polo. Liniile de design interesante sunt preluate direct de pe restul conceptelor din linia Up!, prezentate la saloanele auto anterioare. Unul dintre punctele de referinta ale noului prototip Volkswagen este utilizarea extensiva a materialelor usoare cum sunt aluminiul si fibra de carbon pentru ca masina sa aiba o masa proprie de doar 695 de kilograme.
Sub capota se afla un sistem de propulsie hibrid care combina eficienta unei unitati diesel cu spiritul ecologic al unui motor electric.
Up! Lite dispune de un un diesel de 800 de centimetri cubi si de un motor electric care impreuna dezvolta 64 de cai putere. Transmisia montata pe Up! Lite este un DSG cu 7 trepte.Conceptul prezentat de Volkswagen in cadrul salonului din Los Angeles dispune atat de un pachet Stop&Start - din ce in ce mai prezent pe conceptele si modelele de serie aparute recent pe piata, cat si de un sistem de regenerare a energiei de franare. In aceste conditii, consumul mediu mixt anuntat de producator este de 2.44 litri/100 km, in conditiile in care sprintul 0-100 km/h are loc in 12.5 secunde iar viteza de varf a modelului este de 160 km/h. Media consumului face din Up! Lite cel mai economic model sau concept non-electric cu patru locuri din lume.
via | Volkswagen
Pana la inceputul anilor '90, existau masini scumpe care te tineau o viata intreaga.
In prezent, exista masini pt toate gusturile - pt toate buzunarele.
Urmatorii 20 de ani vor presupune masini scumpe si economice (fibra de sticla, fibra carbon, aluminiu, caroserii usoare, motoare hibride, etc).
In concluzie, va veni si ziua aia cand carburantii vor fi atat de scumpi, incat multi or sa-si admire masinile si o sa le mai dea cate o pornire la zile mari. Reprofilati-va pe masini electrice.