OFICIAL: Volkswagen a dezvăluit cum ar fi trebuit să arate înlocuitorul limuzinei Phaeton

de Tiberiu Safta
Joi, 07.07.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a publicat imagini oficiale cu prototipul Phaeton D2. Această mașină trebuia să fie înlocuitorul modelului de lux Phaeton, însă a rămas doar în stadiul de prototip, iar o versiune de serie nu s-a materializat.

În urmă cu exact 20 de ani, Volkswagen a făcut un pas curajos și a debutat în segmentul mașinilor de lux cu modelul Phaeton. Acest model a reprezentat etalonul constructorului din Wolfsburg timp de 14 ani și a fost scos din fabricație în 2016.

Chiar dacă Volkswagen Arteon este considerat succesorul spiritual al lui Phaeton, acesta nu este un înlocuitor direct. Asta pentru că Arteon nu este încadrat în segmentul mașinilor de lux, așa cum a fost Phaeton, ci în segmentul mașinilor executive.

Cu ocazia împlinirii a 20 de ani de la debutul lui Phaeton, Volkswagen a dezvăluit, pentru prima dată, existența succesorului modelului de lux care nu avea să fie produs. Mașina din imagini se numește Volkswagen Phaeton D2 și este în stadiu de prototip.

Așa cum se poate vedea, prototipul Phaeton D2 păstrează dimensiunile mari, tipice unei mașini de lux. Succesorul lui Phaeton a fost bazat pe platforma Modular Longitudinal Matrix (MLB Evo), împărtășită cu Audi A8, Q8, Bentley Bentayga și Porsche Cayenne.

În partea din față avem o grilă de dimensiuni mari, alături de faruri LED, cu nervuri prezente la capotă.

Designul lateral este aproape identic cu vechiul Phaeton, cu excepția unor elemente din crom și a mânerelor portierelor. Partea din spate a fost redesenată, numărul de înmatriculare fiind amplasat pe capota portbagajului. Aspectul stopurilor LED și al configurației părții din spate a lui Phaeton D2 aduc aminte puternic de actuala generație Skoda Superb.

De altfel, omul din spatele designului lui Phaeton D2 este slovacul Jozef Kaban, cel care a desenat actuala generație Superb. Exteriorul este completat de evacuări în formă de trapez și jante de aliaj cu 5 spițe duble.

Luxul se continuă și la interior, care este digitalizat la acest prototip. Scaunele sunt amplasate în configurație individuală, cu un accent pus pe spațiul mare pentru ocupanții din spate. Bordul prototipului arată similar cu actualul Touareg, cu un instrumentar digital de dimensiuni mari, numit Innovision Cockpit.

Inclusiv configurația butoanelor de pe consola centrală și ecranul pentru sistemul multimedia sunt asemănătoare cu cele văzute la Touareg.

Volkswagen Phaeton a fost scos din fabricație în 2016, iar Phaeton D2 trebuia să îi ia locul.

Însă, constructorul german a renunțat complet la acest model pentru a se concentra mai mult pe electrificare.

via Volkswagen

Comentarii (7)

  • Phalus
    Au renunțat la fabricarea noului Phaeton pentru că cel vechi s-a vândut prost (au ieșit în pierdere cu acest model), nu din motive de electrificare.
    16 3
  • olteanu
    Ar fi fost un esec comercial la fel cum a fost si prima generatie.
    12 2
  • inexorabil
    După părerea mea, Phaeton este cea mai reuşită limuzină germană (specific “naţionalitatea”, altfel se înţelege că şi Bentley poate fi exemplificat) din toată istoria lui VAG. Da, paradoxal, în dauna “specializatului” Auto Union (să-i zică cine-o vrea “Audi” – indiferent ce susţin uzanţele oficiale, eu, unul, nu pot). Şi nu mi-o doresc decât cu dotarea tehnică “de vârf” : 6.0 W12 (444 BHP).

    Da, sigur că Phaeton a coincis cu un fiasco…În primul rând fiindcă lumea a fost luată prin surprindere de politica lui VAG, aceea de a sări iepurele exact din jobenul în privinţa căruia nu se aştepta nimeni. Dacă aş fi dispus de suma necesară, m-aş fi încumetat, chiar dacă, iniţial, şi eu aş fi fost cuprins de reticenţă.

    Cât despre D2, n-aş fi mizat pe el, dacă ar fi fost destinat producţiei de serie. Dintr-un singur motiv: din considerente “eco”, ar fi fost exclusă categoric (şi în mod previzibil) motorizarea “maximă”. Tocmai de aceea, din trecutul recent, nu mă pot lăsa captivat decât de:

    https://www.youtube.com/watch?v=2GjCRNtJmn4

    PS. O maliţiozitate tot îmi permit: ce teslă va arăta vreodată aşa, precum în clip, în condiţiile în care doar minimalismul arhitectural va fi admis în viitorul “luminos”, nota bene: inclusiv în materie de “premium”.
    13 3
  • Adrian
    Daca se vindea prost il scoteau imediat din productie, nu dupa 14 ani. Asa cum a facut Mercedes cu seria X.
    12 2
  • A doua generație ar fi avut deci volan de Golf. Chiar dacă vorbim de 2016, atmosfera luxoasă pare mai accentuată in favoarea modelului de serie, iar la exterior nu mi-ar fi plăcut spatele de A8 .

    Phaeton va rămâne cel mai luxos și complex VW.
    13 1
  • Flu flu
    @Adrian - L-au păstrat pentru că era mai ieftin pentru întregul grup să producă platforma respectivă, motorizări etc. Deși este grupul VAG, fiecare firmă(vw, audi, seat etc) funcționează ca un srl separat făcând astfel ca fiecare dintre ele să raporteze pierderi. În cele din urmă, a fost un așa mare fiasco încât nici măcar găselnița cu produsul angro n-a mai putut acoperi găurile.
    0 0
  • @inexorabil
    Inexorabile, interiorul e ok, dar grila aia vulgară e total nepotrivită și strică totul. Ori faci design pentru cocalari (Serie 4), ori limuzină.
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru