OFICIAL: Volkswagen a cumpărat casa de design Giugiaro!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Volkswagen Auto Group (VAG)a anunţat astăzi oficial că a cumpărat 90.1% din acţiunile Italdesign Giugiaro, cea mai mare casă de design din Italia. Tranzacţia a fost anunţată pe "terenul" companiei italiene, la Torino, într-o conferinţă de presă care a avut loc astăzi.
Grupul Volkswagen intră astfel în posesia drepturilor de utilizare a numelui Giugiaro şi a patentelor companiei italiene. Foarte interesant este faptul ca cele 90.1% din acţiuni nu au fost achiziţionate direct de VAG, germanii preferând să supervizeze o afacere 100% italiană. Astfel, noul proprietar al Giugiaro este, în acte, Lamborghini Holding S.p.A. Restul acţiunilor (9.9%) rămân în posesia familiei Giugiaro.
"Prin această tranzacţie şi prin acţiunile pe care le deţinem la Italdesign Giugiaro, participăm activ la conducerea uneia dintre cele mai cunoscute companii de design şi dezvoltare din industria auto mondială. Italdesign este nava amiral a designului auto italian şi a deţinut un rol principal în modelarea feţei industriei auto mondiale.
Creatorul lui Golf I, Giorgetto Giugiaro, a pus fundaţiile noului design Volkswagen în anii 1970", spune Martin Winterkorn, preşedintele VAG.Giorgetto Giugiaro a întâmpinat mutarea metaforic, încercând să facă o paralelă între achiziţia companiei sale şi elementele naturii: "Fiecare picătură devine mare atunci când curge înspre ocean. În ultimele zile m-am lovit constant de această frază citind Lumea lui Sophie, roman scris de norvegianul Jostein Gaardner. Noi suntem picătura. Acum facem parte din Grupul Volkswagen, iar acest lucru înseamnă că ne vom reevalua puterile şi că ne vom reevalua pe noi înşine. Intrarea în Grupul Volkswagen deschide o perspectivă promiţătoare pentru companie."
DESPRE ITALDESIGN GIUGIARO
Italdesign Giugiaro este o companie italiană fondată în 1968, condusă până astăzi de Giorgetto Giugiaro (71 de ani, preşedintele companiei) şi de Fabrizio Giugiaro, fiul acestuia (45 de ani, şeful diviziei de design). Reputata firmă italiană are 975 de angajaţi, activităţile principale ale acesteia fiind desfăşurate in Moncalieri, un oraş aflat la 15 kilometri sud de Torino.
Ambii şefi actuali ai companiei îşi vor continua munca în interiorul acesteia.Cele mai recente modele de serie desenate de Giugiaro sunt Alfa Romeo 159, Alfa Romeo Brera, Fiat Grande Punto, Fiat Sedici şi fratele acestuia din urmă, Suzuki SX4. Compania italiană a desenat, de asemenea, controversatul Citroen C3 Pluriel. Pentru Volkswagen, Giugiaro a creat primele generaţii ale lui Golf, Audi 80, Passat şi Scirocco, o serie de modele Seat şi conceptele care au prefigurat renaşterea Bugatti sub conducerea Volkswagen.
via | Volkswagen
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Volkswagen in Romania
-
Volkswagen Amarok facelift Preţ: 36.246 - 53.725 €
-
Volkswagen Arteon Preţ: 34.824 - 45.048 €
-
Volkswagen Beetle Preţ: 16.194 - 26.266 €
-
Volkswagen Beetle Convertible Preţ: 24.378 - 27.793 €
-
Volkswagen Caddy Preţ: 15.260 - 28.927 €
-
Volkswagen e-Golf facelift Preţ: 37.471 €
-
Volkswagen e-Up Preţ: 25.837 €
-
Volkswagen Golf 7 facelift Preţ: 15.844 - 38.873 €
-
Volkswagen Golf 8 Preţ: n/a €
-
Volkswagen Golf Alltrack facelift Preţ: 26.056 - 28.774 €
-
Volkswagen Golf Sportsvan (2014-prezent) Preţ: 16.874 - 26.929 €
-
Volkswagen Golf Variant facelift Preţ: 16.539 - 25.105 €
-
Volkswagen Passat (2014-prezent) Preţ: 21.307 - 40.583 €
-
Volkswagen Passat Alltrack (2014-prezent) Preţ: 34.236 - 42.901 €
-
Volkswagen Passat Variant (2014-prezent) Preţ: 23.361 - 41.838 €
-
Volkswagen Polo Preţ: n/a - 21.109 €
-
Volkswagen T-Roc Preţ: 16.944 - 29.863 €
-
Volkswagen T5 Multivan (2009-2016) Preţ: 30.390 - 55.228 €
-
Volkswagen Tiguan Preţ: 21.205 - 36.873 €
-
Volkswagen Tiguan Allspace Preţ: 26.067 - 40.655 €
-
Volkswagen Touareg Preţ: 49.111 - 60.040 €
-
Volkswagen Touran (2015-prezent) Preţ: 20.440 - 31.404 €
-
Volkswagen Up facelift Preţ: n/a - 12.252 €
Ultimele stiri din Industrie
-
BMW a lansat o ediție specială a modelului X5 Li cu ampatament lung. Această ediție se numește Dark Flame, limitată la doar 1.000 de unități. Din păcate, acest model este exclusiv pentru piața din China (02.11)
-
Cred că toți ne-am dorit la un moment să fim supereroi sau să avem superputeri. Ei bine, acum putem măcar să ne simțim ca unul, deoarece 10 vehicule Batman Tumbler au fost scoase la vânzare pentru aproximativ 3 milioane de dolari. (02.11)
-
Toyota Motor a anunțat recent că producția sa la nivel mondial a scăzut pentru a opta lună consecutivă în septembrie. Atât vânzările, cât și producția au înregistrat o scădere în cele mai mari două piețe ale sale, Statele Unite și China. (01.11)
ai mare dreptate e mai bun televizorul pe lampi decat Lcd-ul, e mai buna bicicleta deact masina .. Am o singura intrebare de ce nu iti arunci PC-ul pe geam si nu folosesti un HC 90 ?
PS: Tehnologia evolueaza spre deosebire de mintea unora...
Vor urma modelele Seat. De VW nu se vor atinge in prima instanta acolo fiind da Silva. La fel se va intampla si cu Bentley.
Povestea ca Mazda va intra in cadrul VW este o tampenie. Sacul de achizitii pe 2010 este la fund. In plus VW doreste sa mai achizitiona o marca de transmisii si componente auto, fiind in tratative cu ZF si Continental.
Mazda nu este nicidecum in targetul VW, asa cum n-a fost nici Volvo. Pentru Suzuki chiar aveau un interes, data fiind prezenta lor puternica pe pietele din Asia.
In ultimele luni cei de la Ford si Mazda au dizolvat majoritatea proiectelor pe care le aveau in comun .De altfel in decembrie 2009, cei de la Ford au declarat ca viitoarele modele Ford nu vor mai fi dezvoltate in comun cu Mazda ( si Automarket a publicat aceasta stire ) .
Revenind la Mazda, producatorul japonez are multe asset-uri care il face foarte atragator in fata lui Ferdinand Piech si anume motorul rotativ ( Piech este un mare fan al acestui motor, NSU un brand in portofoliul VW a fost primul producator ce a lansat in serie un model echipat cu motor Wankel ), Mazda MX5, centrul de dezvoltare Mazda plus uzinele Mazda din Japonia .
In plus Mazda nu are uzine in Europa, lucru ce poate fi remediat de numeroasele uzine VW . Insa cel mai important lucru este pretul foarte atractiv al constructorului Mazda, care a coborat la bursa sub 4 miliarde $ ( 3.2 miliarde euro ) .
In Japonia pentru a controla o companie ai nevoie de 33.4 % din actiuni, prin urmare VW Group poate prelua controlul Mazda cu aprox 1 miliard euro, o suma care nu reprezinta nicio problema pentru VW .
Telul lor pana in 2018 este sa produca anual minim 10 milioane unitati, iar cum majoritatea pietelor sunt saturate este clar ca acest tel poate fi indeplinit doar prin achizitii, in cazul de fata Suzuki si probabil Mazda .
In 2009, VW Group a vandut 6.3 milioane unitati, Suzuki a vandut 2.3 milioane automobile iar Mazda aprox 1 milioan de automobile .
Nene, VW ajunge la 10 milioane de bucati pe an in 2018 cu trei conditii.
1. Sa remedieze vanzarile la Seat si externalizeze marca Seat si in alte zone, asa cum a facut cu Skoda.
2. Audi sa devina marca premium de volum cu peste 1 milion pe an - lucru care s-ar putea intampla anul asta.
3.VW sa intre puternic pe piata de modele electrice, si o va face din 2013.
Povestea cu Mazda, e o mica abureala. Ori vanzarile slabe ale VW in Japonia se vor regla prin Suzuki. Care-i problema????
Mai studiaza prietene.........
In legatura cu achizitia de mai sus.Ma bucur pentru ca,probabil,se vor mai schimba[in bine] unele design-uri[m-am uitat in DEX si am ramas mirat de faptul ca a fost acceptat].
In rest,toate bune si frumoase.Pentru mine e totuna.
Eu pe siteul de presa nu am gaist decat 6 cifre la vanzari, sau cine stie poate ca pentru tine Audi are deja 7 cifre pe volumele de vanzari.
Bafta.
Miscare strategica foarte inteligenta si care reconfirma de ce VW are cea mai mare cota de piata in Europa.
Exista sansa sa vedem masini VAG mai insufletite fata de situatiile in care oricat de bune erau (si sunt foarte bune, indubitabil), te lua fie somnul, fie plictiseala sau chiar vreun gand de suicid dacastateai mult in ele.
Ce se v-a intampla totusi cu proiectele altor producatori deschise cu Giugiaro sau care va fi politica Gugiaru acum cand lumea ii va confunda cu departamentul de design al VAG?
gresit, vorbesti despre lucruri care nu stii. VW avea de mult timp intentia de a cumpara o casa de design auto pentru ca da Silva nu se poate ocupa de toate si de toti la VAG in materie de estetica, desi teoretic fiecare marca din VAG are propriul departament de design cu sef cu tot. E bun mosulica asta, care e simpatic pe deasupra, dar la ced amploare au proiectele de viitor la VAG pana in 2018, era nevoie de vreo 20 de da Silva ca treaba sa fie finalizata. So? Ce era mai bun s-a facut. S-a luat o casa de design. Una cu peste 900 de angajati care se vor putea ocupa lejer de majoritatea proiectelor din grupul Volkswagen.
Giugiaro e marfa ieftina? Prietene priveste bursa si mai discutam. Citeste si declaratia lui Giugiaro....aveau nevoie de un brand puternic in spate, de un viitor bazat pe proiecte clare. Domnule Maka, Giugiaro deseneaza inclusiv mobilier si electrocasnice ori spectrul foarte larg de activitate al acestora era un motiv in plus sa-i cumpere VW.
De ce Giugiaro si nu altii? 1 pentru ca sunt lideri in materie, 2 pt ca au mai avut contacte cu VW si 3 pentru ca sunt mai putin dependenti de marcile italiene asa cum sunt cei de la Bertone sau Pininfarina.
Din punctul meu de vedere Winterkorn este un geniu. Un intreprizator cu un foarte mare simt al afacerilor. Fara indoiala Winterkorn este cel mai bun sef din istoria VW si cel mai inteligent din breasla asta automobilistica. Investitii plasate inteligent, achizitii facute la timpul potrivit, profit operational in crestere, etc.
Ceea ce lipseste celor de la VW este o marca low-cost. Va veni si asta. Putina rabdare, dupa ce se umple iar cosul, baietii vin si cu marca de buget.
In ceea ce priveste pretul, stiu bine cine e Giugiaro dar fii sigur ca in situatii de piata ca prin 97, pretul ar fi fost altul. Cand psun cumparaturi ieftine nu ma refer neaparat al Giugiaro ci la celelalte achizitii ale VAG pe care le cum prezinti lucrurile ar trebui sa le cunosti foarte bine si sa stii ca sunt facute la preturi foarte bune, daca nu cele mai convenabile posibil in ultimele decenii (zona truck, Suzuki s.a.).
Despre ce bani a facut industria auto din Germania te rog sa ma crezi pe cuvant ca stiu, daca nu, sapa serios si vei vedea ce se ascunde acolo si ce miscare de cucerire au inceput pe mai multe planuri. Sunt o forta administrata cu mult creier si crede-ma ca Europa de Sud- Est e la mana lor mai mult decat am crede.
Partea cu spectrul larg de produse "desenate" cred ca nu ii bucura atat de mult pe VW , oricat de importanta ar fi multi/pluri -disciplinaritatea domeniului "design"; NU m-as mira ca acea divizie sa aiba o soarta diferita de acum inainte dar nu cred ca e subiectul discutiei. Dar acum asta nu e asa important.
Winterkorn si familiile care conduc maretul concern german sunt cu o un pas inaintea tutror celorlalti si asta pentru ca in mod constant la VW a existat responsabilitate predata si preluata de la o generatia la alta.
[...] a crescut numărul automobilelor Audi vândute la 1.003.400 unităţi.
Da-i pe google si nu te mai da asa rotund ca nu le stii pe toate.
esti unul din multimea de pustani care pentru ei wikipedia si google sunt zei.
nu am pretins ca le stiu pe toate, sunt in domeniu si am autoritatea sa vorbesc. pana acum nu am zis nicio prostie, sau ceva deplasat spre diferenta de tine care arunci cifre fara sa ai habar despre ce este vorba in propozitie.
intra pe sitreul de presa audi si mai discutam pustiule.
numai bine.
Da cunosc povestea pentru ca in Germania stau si se intampla sa mai fac si presa auto. Uite, anul trecut nemtii au vandut 2 milioane de modele in China, e suficient sa ne imaginam veniturile.
AU un management impecabil, marketing impecabil, gandesc altfel, spre diferenta de japonezi care prea mult s-au bazat pe piata din SUA. Efectele se vad si acum. Au actionat cand si unde trebuie. Winterkorn este totusi doctor in business, un vizionar.
Nu are importanta ce soarta are divizia respectiva, dar Volkswagen are nevoie de experienta lor pentru ca de munca este. Cine stie poate ca vor desena si viitoarele showroom-uri ale concernului, fabrici ale viitorului, laboratoare de cercetare...Partea buna e ca, si asta apreciez enorm la Winterkorn, pricincipiul eficientei nu inseamna oameni mai putini cu salarii mai mari. Echipa Giugiaro ramane intacta, si asta e cel mai important.
VW are numai de castigat. Au tot respectul meu.
O sa-ti dau mura-n gura din raportul finaciar:
2008: 1.003.469 masini vandute
2009: 949.729 masini vandute (in scadere cu 5.4%).
Deci Audi a atins milionul in anul 2008. Totul clar?
P.S.: Intr-un singur lucru sunt de acord cu tine, in legatura cu faptul ca Martin Winterkorn este un om de geniu. Din pct-ul meu de vedere el si Carlos Ghosn sunt cei mai "talentati" manageri din industria auto la momentul actual.
P.S.: Nu stiu valoarea actiunilor dar sunt convins ca atunci cand presa vorbeste asa despre tine "Thankfully, Italdesign, founded by Giorgetto Giugiaro in 1968, may have found a white knight to keep it solvent in the form of Volkswagen AG" nu ai cum sa ceri un pret prea mare. Italdesign, Pininfarina, Bertone sunt departe de anii lor de glorie (ultimele doua "have run into financial brick walls after getting over extended and required bailouts"). Sursa citatelor: autoblog.com
O zi buna!
ce intelegi tu prin respect? Nu sunt greu de cap, nu accept ineptii. Punct.
Ca sa citesti niste date trebuie sa fii matur intelectual? Dar ce se scrie acolo domnule, in termeni metafizici, in parabole, in pilde? E ceva mistic pe acolo?
Conform datelor oferite de site-ul de presa Audi a vandut peste 980.000 de modele in 2008. Asta vad aici.
Giugiaro are contracte de 375 milioane de euro semnate cu producatori din China si SUA, si alte 100 de milioane cu companii din Europa. Unde mai pui ca mai sunt si cei de la Proton cu cateva cereri. Deci la ce contracte au, inseamna ca au o anumita valoare si e posibil sa fie cum spune autoblog?
Surse neoficiale vorbesc de 3 milioane de euro ca fiind pretul platit de VW pentru acest studio de design. O nimica toata nu?
Unde mai pui ca le-au cumparat si cladirile din Moncalieri, alea au fost cadou, nu?
Las pe specialistul C-G-C sa ne explice situatia.
Va sa zica, General Motors a fost numarul unu la vanzari, mergand pe filosofia Buick - "mare si greu" (multa masina la bani putini).
Toyota a venit cu o strategie dementiala - "simplitate, calitate si fiabilitate dusa pana la extrem". Si uite asa i-au ingenunchiat pe americani si le-au suflat in ceafa europenilor.
Iar VW merge acum pe o noua filosofie bazata pe "diversitate absoluta" (masini pt toate gusturile, preturi pt toate buzunarele). Ok ok ok, suna bine ideea, dar pana nu vor face masini la fel de fiabile ca cele ale asiaticilor, ma tem ca toata vanzoleala lor va ramane mai mult intr-un stadiu de intentie. Iar designul masinilor ar putea fi unul mai cizelat totusi, avand in vedere ca preturile VW nu sunt printre cele mai ieftine (comparativ cu francezii, italienii sau americanii)
@ICS - nu iti imagina ca Giugiaro a vandut tocmai pt ca statea mai bine ca oricand. Nimeni nu vrea sa intre sub rigorile unui mare grup si dintr-un independent de mare succes sa fie supus politicilor rigide ale unui mare grup industrial. Giugiaro insusi a declarat ca a fost mai importanta asigurarea viitorului si stabilitatii pentru echipa decat independenta. Cauta pe Automotive News ca trebuie sa ai cont daca esti jurnalist.
Domnule ICS, daca esti jurnalist ma intreb ce frustrari te indeamna sa lupti cu asa fervoare pentru fiecare nuanta pe acest site mai ales cand ceilalti nu te contrazic neaparat.
Nu ai cititori in Germania cu care sa dezvolti ideile si simti ca ai gasit un loc unde ai putea fi superior ?
Imi amintesti de un neamt la ultimul Salon de la Frankfurt care era atat de arogant si plin de el incat nestiind cu cine vorbeste in cazul echipei care eram de fata acolo s-a umflat in pene si a reusit sa cada in penibil; si omul ucra la o televiziune, fiind chiar unul din cei care apare pe sticle pe chestiuni de auto...
Domnule ICS, fii mai rezonabil si mai empatic; viata merita savurata...
Sunt abonat la AMN si la AME citesc inclusiv Automobilwoche si altele, si stiu ce s-a scris acolo referitor la aceasta achizitie. VW si Giugiaro aveau nevoie unul de altul, iar achizitia multumeste si pe unii si pe altii.
......Nimeni nu vrea sa intre sub rigorile unui mare grup si dintr-un independent de mare succes sa fie supus politicilor rigide ale unui mare grup industrial....dar care e politica rigida a VW?
In plus globalizarea nu incurajeaza performanta companiilor independente.
Nu am nicio frustare, si nici nu dau aere de superioritate prietene! E parerea ta, insa cand faci o afirmatie e bine sa argumentezi, nu?
Nu am inteles sensul povestii de la Frankfurt? Oricine poate sa cada in penibil, si nici nu inteleg legatura? La mijloc este doar un schimb de opinii, poti sa faci diferenta?
Winterkorn nu e o piesa cum crezi tu, e o voce care se face ascultata in cadrul VW, un om autoritar si respectat de cei care au putere de decizie la VAG. Ceea ce imi spui tu mie imi lasa impresia unei oligarhii la VW unde stapanul plantatiei da ordin si imparatia executa. In afaceri nu exista asa ceva. Totul se bazeaza pe rationament, altfel te duci imediat la vale.
Sigur, deciziile importante se iau in cadrul unui consiliu de adminstratie cu participarea proprietarilor VAG. Ceea ce am vrut sa subliniez era doar faptul ca Winterkorn este piesa cea mai grea din toata compania. O fi avand si Piech meritele sale, insa strategul e Martin.
@ c-g-c. nu te enerva, iti creste tensiunea.
@ ics, nu sunt eu cel ce hotareste unde va ajuneg Mazda. La VW nu are loc. Au spus-o raspicat toti sefii VAG. Mai mult de atat nu se poate. Exista alte achizitii interesante pentru VW si le-am spus. Plus ca s-ar putea sa intre si pe piata de motociclete - cel mai probabil cu Ducati ca sa atace BMW.
Va doresc tot ce imi doresc si mie, subiecte pentru cititori.
www.lasertagbucuresti.ro
Super Distractie !!!
Bd-ul Aerogarii, parter, cladirea ROMAERO, Baneasa, Sector 1, Bucuresti.